Electrificeren en afbouwen van HangLoose-60 en repareren

brand_vlieg

verslagschrijvers
Vervolg van hangloose-60-bouwproject-2

De foto's, die ik eerder toevoegde, heb ik mijn album weer tot mijn beschikking.
Ik vermoed dat we ze voor de leesbaarheid zelf weer moeten toevoegen, ik heb dit inmiddels voor de mijn posts gedaan, het is zo weer een leesbaar geheel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

In een landingsgestel de gaten van de romp overgenomen met behulp van een setje om deuvels in planken te boren.
 
Laatst bewerkt:

Zo staat hij op zijn wielen. Er komen modernere, deze kreeg ik tientalle jaren geleden van Siem Spruijt.

Met het staartwieltje.
 
Laatst bewerkt:

De roeren zijn er aangezet.

Een eerste minpunt, Jorit had de voorkant van stabilo, kielvlak en richtingroer al rond geschuurd. De voorkant van de hoogteroeren zijn nog recht en zitten nu in de folie, dit had me eerder moeten opvallen.
De kleurstelling is zo al zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hier het luikje om de accu te kunnen wisselen. Bij verschillende bruiloften kregen we ons bloemetje met magneetjes, die magneetjes zijn natuurlijk bewaard.
De 2 setjes zijn sterker dan nu nodig lijkt, bij het sluiten moet je er geen vinger tussen steken.

Sluit goed, de gaten zijn voor de koeling en maken het openen gemakkelijker dan een eerder uitstekend schroefje.
 
Laatst bewerkt:
Voor de motorisering heb ik gekozen voor:
LEOPARD Model 4250 KV710 RC Outrunner
Specifications
Model: LC4250-7T
Rotational Speed: 710KV (RPM/V)
No-load Current (7.4V): 1.9A
Lipo Cell: 3 - 4S
Max. Permissible Current: 52A
Running Current: <46A
Resistance: 0.0278
Dimensions (Diameter x Length): 42.5 x 47.5mm
Length of Shaft: 20mm
Shaft Diameter: 5mm
Net Weight: 195g
Power: 700W
Pull: 3.2kg
Prop Size: 12" - 13"
Suitbale Model: RC Model Airplane
De rede is dat ik het bij 4S lipo's wil houden.
 
Voor het aanzetten van de roeren hanteer ik de volgende werkwijze:
-scharnieren in roeren lijmen en borgen met Cocktailprikkers
-roeren rondom in de folie
-achterlijsten van vleugel, kielvlak en stabilo voorzien van strookje folie
-roeren aanzetten en weer borgen

-verder folie aanbrengen


Dit is het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Na het folieën van de onderkant eerst de servo's geplaatst.



Snoertje ligt in de neus
 
Laatst bewerkt:
De roeren zijn flink groot. Wat moeten de roeruitslagen zijn om rustig te kunnen vliegen?

 
Laatst bewerkt:
Het ziet er weer strak uit Teus.
De uitslag, 2 cm omhoog en omlaag?
Dus totaal 4 cm.
Meer kan altijd.
Of je maak ze wel groot en via je zender klein.
Je heb als je servo's sterk genoeg zijn minder speling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er weer strak uit Teus.
De uitslag, 2 cm omhoog en omlaag?
Dus totaal 4 cm.
Meer kan altijd.
Of je maak ze wel groot en via je zender klein.
Je heb als je servo's sterk genoeg zijn minder speling.

De roeren lopen nog al taps toe, 2 cm bij de romp wordt dan bij de tip bijna de helft.
 
De kist tussendoor even in elkaar gezet.

Voor start van het gras is de speling niet echt groot.

Hopelijk valt het mee.
 
Laatst bewerkt:
De motorbevestiging zie er zo uit:


Ben nu bezig met de Diablotin canopy, die is er met constuctielijm op gelijmd. Hij sluit niet naadloos aan. Dat wordt met Albastine Allesvuller opgevuld. Dat is licht en gemakkelijk schuurbaar.
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat van een bouwavond, een geblokte rug.


De aansluiting op de canopy.


Het geheel:
 
Laatst bewerkt:
Een volgende avond:

De onderzijde van het stabilo, steeds zo dat links een zilverkleurig blokje komt tegenover rechts een rood blokje.


Het kielvlak is ook dicht. Op deze foto zijn de afgeschuurde prikkers in het stabilo te zien.

En nog een regenachtige zaterdagmiddag:

Blokjes op de neus en romp-zijkant en -onderkant blauw.
 
Laatst bewerkt:
De kist zit helemaal in zijn jas. De vliegklare massa is 2,0 kg.
Dan moet de motor van 750 W en een trekkracht van 27 N wel voldoende zijn om te vliegen, prophangen en dat soort fratsen zal wel moeilijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nou met meer als 300 watt per kilo kan je al aardig uit de weg hoor
Dus dat moet wel lukken.
Altijd weer spannend
 
Het zwaartepunt zit aardig in de buurt van de hoofdligger, als ik geen rekening houd met de ailerons, dan is dat goed.
De vleugelkoorde is 32 cm, maar daar komt dan een aileron bij dat uitloopt van 8 naar 13 cm.
 
Back
Top