ElectrixRC Ruckus topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door ElectrischeRutger, 1 feb 2012.

1. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Beste medeleden,

Omdat ik deze auto al een tijd in mijn bezit heb en het ook mijn eerste auto was, wil ik hierbij het officiële Electrix RC Ruckus topic openen! Dit is mijn eerste topic, dus verbeteringen zijn welkom!

Korte inleiding:
    Nu denken jullie misschien, aaaah, waarom opent hij nou een topic voor zo'n goedkoop auto'tje, zal vast prut zijn.. Nou, dit is dus TOTAAL niet waar! Ik heb 2auto's, de Ruckus en de Hpi Bullet mt Flux, en ik ben eerlijk, ik vind deze veel steviger qua onderdelen vervangen! Vind hem vergelijkbaar met een Traxxas Slash, heb daar ook weleens mee gereden samen met een vriend en die kreeg van dezelfde sprongen brokken, mijne echter niet!

Hier een ongeveer prijs:
    Modelbouwwinkel: www.pkracing.nl
    Prijs: € 149.00 euro!!
    RTR? Alles zit erbij op de batterijen voor de zender na!
    Lagers: Op alle draaiende transmissiedelen zitten kogellagers, dus je hoeft die er nergens meer op te zetten!
    Topsnelheid uit de doos: Ik denk dat hij in het begin bij mij 30 reed, met de 1800MAH accu. Hier kan natuurlijk altijd een sterkere in!
    Zender: 27Mhz zender.

Hier de auto zelf!

De ElectrixRC Truck is een 2 wiel aangedreven monster truck op grote wielen en met grote veeruitslagen, voor gebruik op alle soorten ondergrond. ​
    Hij wordt compleet gebouwd geleverd, inclusief besturing, 20T elektromotor en bijpassende elektronische regelaar, en een simpele maar bruikbare 1800 MAh stick pack accu.
    Hij is volledig voorzien van kogellagers op alle draaiende trasmissiedelen.

de constructie is simpel maar effectief, met olie gedempte schokbrekers, lange wieldraagarmen, en een zo veel mogelijk van vuil afgesloten chassis​

De 20 wikkelingen motor wordt beschermd door de flexibele achterbumper

De elektronische regelaar regelt de snelheid vooruit en achteruit traploos, en is ook voorzien van een traploze rem.

De dikke oliegedempte schokbrekers zorgen samen met de lange draagarmen voor een groot absorptie vermogen op alle soorten terrein

De wielen lopen net als alle andere draaiende delen van de transmissie op kogellagers

Specificaties:

lengte: 507mm
    breedte: 342mm
    grondspeling: 40mm
    wielbasis: 333mm
    gewicht: 2250gram
    aandrijving 2WD met slipper clutch en differentieel
    motor Dynamite 20T
    regelaar Dynamite 12T
    accu Dynamite 1800 mAh

Het chassis met banden, zonder kap. Servo zit trouwens onder dat grijze bakje achter de voorste schokbrekers ;)

Heb deze auto gekocht als eerste auto op aanraden van Pk, en hij reed fantastisch!
    Nu omgebouwd naar Brushless, wil nog een sterkere brushless combo, maar hij rijd fantastisch en snel!​

Vind alleen wel de 27Mhz zender jammer, maar snap ik wel voor deze prijs. Heeft niet heel ver bereik, ik denk een meter of 30, maar die kan je natuurlijk zelf altijd vervangen!​

Ik hoop dat dit een leuk en gezellig topic wordt, en blijf aub on-topic!
    Ik hoor graag ook van jullie ervaringen ermee etc etc!​

Met vriendelijke groeten,
    Rutger​

Laatst bewerkt: 1 feb 2012
  2. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Horizon hobby levert wel goede auto's ja!

3. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Complimenten voor de Openingspost! Netjes, zoals het hoort, je ziet het alleen te weinig!

4. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Thnx, heb nog iets aangepast en zal straks ff verder kijken en het misschien iets uitgebreider maken!
    Zal er als ik tijd heb ook nog een filmpje van mijne opzetten, wel een beetje oud maar van op de skatebaan :D

5. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Nettjes gedaan jongé!

6. Synasthesia

Synasthesia

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Heb zelf ook nog naar deze auto staan kijken als 1:10 elektro MT maar ben uiteindelijk voor de Stampede 4x4 gegaan omdat ik toch een 4WD wilde hebben
    Heb je eigenlijk geen last van ongecontroleerde wheelies met een brushless set erin?

7. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Wheelies zijn ook vaak uit te zetten he, en nee, heb er totaal geen last van eigenlijk als je de regelaar goed instelt ;)
    4wd is soms fijn, soms vind ik het ook irritanter, qua grip is het natuurlijk wel makkelijker. Wat ik dan soms wel grappig vind is gewoon op zand 'driften', dat kan met de 4WD moeilijker.
    In het begin trouwens ook altijd gewoon door water gereden, hij is niet waterproof zeggen ze, maar bij mij was het altijd goed als het nat werd, servo is dan niet nat geweest door het mooie klepje dat erop zit, maar de rest kon er altijd tegen als het daarna maar weer droogde..

8. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Even een vraagje;
    Ik wil er nu een sterke brushless set in zetten, ga voor de Ezrun 5.5T motor en wil de 150amp regelaar. Heeft iemand daarmee ervaring, en is hij een beetje goed?;)

Alvastbedankt

9. Synasthesia

Synasthesia

Lid geworden:
    11 jan 2010
    ikzelf heb de ezrun 5,5t motor met 60a regelaar, maar ik denk dat dit motortje niet echt geschikt is voor een auto als deze.
    De 150a regelaar, ik denk dat je de 120a bedoelt? deze is gewoon goed

Je zou ook kunnen kijken naar bijv. een ezrun SC8 of SC10 combosetje icm. 2 en/of 3s lipo's

10. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Die SC setjes idd ook, maar waarom is de 5.5T niet grschikt volgens jou? Welke zou jij dan aanraden? Op de site staat dat hij wel goed is.. :p

11. Synasthesia

Synasthesia

Lid geworden:
    11 jan 2010
    omdat de auto vrij zwaar is, ik zie 2250gram.
    De Stampede en Stampede 4x4 zitten beide rond de 1800/1900gram en daar is dit motortje al veel te licht voor (uit eigen ervaring)
    Om de motor niet heet te laten worden moet je alles zo licht vertanden dat je bijna geen snelheid meer overhoudt

12. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
  13. Synasthesia

Synasthesia

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
  15. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    misschien een ripper 3900kv combo? heb er zelf ook een gehad voor een stadium truck

16. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
  17. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    kan ik me voorstellen:p
    suc6 ermee!

18. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dat setje, de Hobbywing Ezrun SC10? En in een Ruckus of andere Monster Truck?

19. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    een beetje laat? kan deze auto ook 3s aan? Met idd wel de juiste motor :p

20. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011

Deel Deze Pagina