Elektro buggy: Durango Dex210 of Ansmann Mad Monkey

Heren,

Lees al een tijdje mee in het 'auto' deel van het forum en het begint toch aardig te kriebelen. Ben erg geïnteresseerd in de buggy's en ben gaan lezen en vergelijken en kwam uit op de Durango Dex210 of Ansmann Mad Monkey. Goede prijs-kwaliteit verhouding lijkt mij als leek.

Hoe verhouden deze buggies zich met elkaar qua prestaties en kwaliteit? Of is dat appels met peren vergelijken? Zijn er meer buggies die jullie kunnen aanbevelen?

Mijn bedoeling is om initieel buiten te rijden, verhard en onverhard. Mocht deze tak van de hobby ook verslavend werken wil ik uiteindelijk een competitie buggy aanschaffen en wedstrijden rijden. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
 
Volgens mij is de Ansmann vergelijkbaar met de Team C Jekyll, alleen dan andere motorplaatsing. Kwaliteit van Team C is op zich prima, alleen standaard zitten er bij de Jekyll kit geen kogellagers.
 
Tussen deze Ansmann en de DEX210 zou ik altijd de DEX210 verkiezen hoor.

Hou er wel rekening mee dat op elk moment de V2 voorgesteld kan worden.
 
Ik denk dat de topic starter de RTR versies van de autos bedoelt.
Ook in dat geval zou ik voor de Durango gaan.
Daar zit een degelijke Speedpassion set bij en de onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
 
Misschien dat dan de Kyosho RB6 ook een optie zou zijn. Er zijn ook een paar rijders hier op het forum met deze auto, dus die kunnen nog tips geven. Als ik het goed heb onthouden is er een RTR versie met Team Orion motor, zal vast ook niet verkeerd zijn.
 
Bedankt voor de tips! De Kyosho RB6 ziet er top uit, klopt het dat deze pas deze maand beschikbaar komt als rtr?
 
Volgens mij is de Ansmann vergelijkbaar met de Team C Jekyll, alleen dan andere motorplaatsing. Kwaliteit van Team C is op zich prima, alleen standaard zitten er bij de Jekyll kit geen kogellagers.

Ansmann Mad Monkey is hetzelfde als de TeamC/Absima Lupuz, of TeamC/Absima TC02C voor de luxere kit, betreft een mid motor 2wd buggy

De TeamC/Absima Jekyll is hetzelfde als de Ansmann MadRat of TeamC/Absima TC02Evo voor de luxere kit, betreft een rear motor 2wd buggy

Ook Absima heeft dus dezelfde modellen in het assortiment, Absima, TeamC en Ansmann zijn voor zover ik het heb begrepen dezelfde auto's alleen gebruiken TeamC/Absima dezelfde naam en Ansmann een ander naampje.

Ikzelf ben ook aan het kijken voor een nieuwe 1:10 2wd buggy, en heb oa. de volgende modellen bekeken/vergeleken kwa prijs/kwaliteit:
- Jekyll
- TC02Evo
- Durango Dex210

Wat ikzelf nu doe is een Jekyll + kogellagersetje + turnbuckle upgrade set kopen.
Dan ben je voor €100 klaar en passen alle upgrades als big bore dempers en aluminium onderdelen voor de TeamC TC02Evo ook op de Jekyll.
Deze 2 zijn vrijwel identiek kwa opbouw, alleen de Jekyll maakt gebruik van een ander soort plastic onderdelen, mocht je iets breken kun je ze vervangen voor het zelfde of voor de delen van de TC02Evo
 
Ik vind persoonlijk de Dex210 erg interessant wat de rtr kits.

Kost 200 euro en dan heb je hem met een speedpassion regelaar en motor.
Auto heeft zich al bewezen. Ook als race kit.
Hij is om te bouwen naar mid motor mocht ie dat willen.
Shocks van de rtr kit zijn het zelfde als de kit versie.
 
Als je op kunstgras rijdt zou ik hem mid motor maken, anders kan je gerust rear motor rijden.

DEX210 is idd een goede RTR kit. Komt ook met een geardiff wat makkelijk in onderhoud is.
 
Keuzes keuzes... Nu lees ik dat in februari de dex210v2 komt. Daarop wachten?

Of de dex210 of toch kyosho rb6... Evt 2e hands met hopups... Moeilijk kiezen!!
 
Voor de DEX gaan. Goedkoper te rijden dan Kyosho en makkelijker onderdelen aan te komen. De V2 komt er idd aan (is al te pre-orderen voor dealers), als je wacht kan je de "V1" nog goedkoper krijgen. Met onderdelen zit het dan wel goed. Of je gaat voor de V2 uiteraard, maar of daar meteen een RTR van uitgebracht wordt is nog maar de vraag.
 
Ik heb een seizoen met de dex210 gereden en dat is op de balcups na een zeer goede auto. Ik had hem ook voorzien van een geardiff.

Ik rij nu echter met de Kyosho RB6 en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze toch nog een stap hoger is inzake kwaliteit en rijeigenschappen.

Ik heb nu ook nog een Schumacher Cougar KF erbij, en deze lijkt me voorlopig ook een toppertje. Al moet ik hier nog wat verder gaan testen!
 
Volgens mij is jouw RB6 niet helemaal standaard Kurt, ik vind dat je dan de rijeigenschappen niet geheel kan vergelijken. Al is de RB6 idd een goede auto. Als je standaard kits gaat vergelijken - de RTR's -, heb je IMO meer aan een Dex dan een een Kyosho. Je hebt meer bang for buck wanneer je een Dex koopt dan wanneer je een RB6 koopt. De DEX RTR heb je voor 180 euro. Niets wat daar in de buurt komt, op misschien de Asso B4(.x) RTR na. Maar die zit al eerder tegen de 220 euro aan.
 
Ik neig inderdaad naar de Dex210, maar die heb ik rtr nog niet voor 180euro gezien. De asso b4 voor 220euro ook niet. Ik kijk niet op een paar tientjes dus dat is evt ook een optie.
 
Neen mijn RB6 is niet standaard dat klopt. Maar ik had het over de wagen zoals hij uit de doos komt :-)

Een asso B4 is zeker geen slechte keuze, wel enkel in rear motor verkrijgbaar. Dan zou ik eerder een dex210 overwegen
 
Mooie aanbieding inderdaad. Maar het is me niet duidelijk of de topicstarter op zoek is naar RTR of zelf bouwen.

Ik wilde perse zelf bouwen, anders was de Dex210 rtr zeker een hele goede optie geweest, eigenlijk ongelooflijk voor dat geld.

Mijn TC02 Evo kost als roller al tientjes meer (met simpele upgrades en verf/vet) dan een RTR Dex210.
 
Omdat ik echt een beginner ben wat auto's betreft, leek het mij het verstandigst om voor een RTR te gaan. De Dex210 staat bovenaan de lijst en eind vd maand onder de kerstboom gelegd...
 
Back
Top