Ik ben bezig geweest om mijn vliegtuig weer te laten vliegen, MAAR mijn besturing is veroudert. Nu zat ik te kijken op Amazon naar dat FlySky spul voor rond de 90€ een besturing. Ik vroeg mij af wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb ook YouTube filmpjes gezien en die waren ook positief. VrGr Rob
Als bootjevaarder kan ik alleen maar positief zijn over de FlySky. Roer uitslag, max "gas"... Allemaal per model, tot maximaal 20 modellen, instelbaar. En geschikt voor meerdere 2gHz protocollen. Nooit iets gemerkt van te weinig bereik (al zal dat bij boten ook niet zo gauw spelen) of storingen. En ook nog eens prettig geprijsd.
Eigenlijk speelt dit juist bij boten schittering, spiegeling etc doet vanalles met het signaal. bij vliegtuigen zit je in de lucht, weinig gezeur met iets ertussen Bij Flysky volgens mij weinig gemopper, enigste punt is wel dat je erg goed moet letten op update versies (zender & ontvanger) en protocollen. niet iedere zender kan alles, niet iedere ontvanger kan alles. koop je een amerikaanse uitvoering, kan het zijn dat de europese ontvangers niet matchen of er moet een update overheen. etc. dat is natuurlijk een gebruikersding.. kan flysky niets aan doen Ander dingetje: Flysky kopieert nog wel eens wat, je moet ff kijken of dit een open source is, of dat het al een vaste inrichting heeft. open source kun je alles aan wijzigen. maar je moet wel ff zin hebben om in de computer van zo'n ding te duiken. spectrum, futaba hebben een vaste inrichting, ben je iets meer gebonden. maar het is qua menu etc vaak wel weer duidelijker.
Hallo bootjebouwer en student, jaaa daar zeg je wat, met bootjes gaat het natuurlijk sneller probleemloos. Maar als je het over vliegend spul hebt word het (denk ik) wel wat anders, MAAR, toch HEEL fijn dat jullie reageren mensen! Hebben jullie nog TIPS? ( Twijfel om ook zo’n zender te kopen! ) VrGr Rob
Flysky updaten heb ik geen ervaring, mijn firewall/virus beveiliging laat niet toe, dat ik de site kan benaderen. De juiste aansluitkabel met PS 2 plug heb ik. Ik heb 3 schepen, 2 voor gasrtvaarders en de stoomsleepboot met telemetrie betreffende keteldruk, ketelniveau en ketel vullen. Hiervoor heb ik 2 zenders, voor gasten en stoomsleepboot. Elke 6 kan. zender is opgewaardeerd naar 10 kanaal. Een van de schepen voor gasrtvaarders heeft een bijboot, die uitgezet kan worden. Op de zender is het mogelijk om maximaal 20 modellen te programmeren. Bij het schip met de bijboot is het mogelijk om zonder omschakelen de beide schepen te sturen. De linker joystick voor de hoofdboot en de rechter voor de bijboot. Voor beide, snelheid en richting.
Ik heb net een flysky zender en ontvanger besteld maar kan nergens vinden welke servo's daar bij passen, evenals vaartregelaar en schakelaars, Het is bedoeld voor een Riva boot waarbij ik twee motoren achter een regelaar wil plaatsen
In principe past er bijna alles op een standaard ontvanger. Het gaat meer om wat er aan vermogen van de motoren nodig is qua regelaar. Het vermogen is bepalend icm de spanning. Hoe snel gaat de boot en hoe zwaar is hij/zij
Inderdaad. Het is wat dat betreft net als met analoge zenders. De zender zendt wel. Het enige wat hij dan doet is een signaal sturen wat de ontvanger moet doen. Als die wat kan met het signaal gebeurt er wat jij wil. Ook bij een digitale zender.