Ervaringen met de service van Kontronik?

• Topicstarter Topicstarter Ron 01
  • Startdatum Startdatum
R

Ron 01

Guest
Hallo, ik heb een vraag over de service van Kontronik.

Wij hebben 5 weken geleden een defecte regelaar opgestuurd en tot op heden nog niets terug ontvangen. Ook op mailtjes (voorzien van alle gegevens) wordt niet gereageerd.
Nu ben ik benieuwd of dit een uitzondering of misschien wel regelmaat is.
Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten, Ron

Mijn persoonlijke ervaring met Kontronik is bagger.
slechte service en doen moeilijk met defecte regelaars.

Heb mezelf dan ook voorgenomen nooit meer aan de kontronik te gaan.
Heb de regelaar destijds maar van de hand gedaan en overgestapt op een ander merk.

Dus toch....
Dit bevestigd ons vermoeden, we dachten dat we een uitzondering waren. Iets wat natuurlijk mogelijk is, overal kan iets mis gaan.
Ik ben benieuwd naar andere forumgebruikers.
Bedankt, Ron

Ron 01 zei:
Dus toch....
Dit bevestigd ons vermoeden, we dachten dat we een uitzondering waren.

8O Je conclussie binnen een half uur, na één reactie?Das niet helemaal netjes... gun ze de tijd. Mijn ervaring met kontronik is overigens ook niet zo goed te noemen. Toch begint de nieuwe Jazz regelaar me inmiddels te verleiden :wink: .

Gr.A.

@ Aalie:
Nou, niet echt na 1 reactie hoor. Natuurlijk had ik hier en daar al rongevraagd. Daarbij schreef ik ook: kijken wat andere forumgebruikers vinden.
Over de tijd gunnen: is 5 weken niet genoeg? Wat me het meest stoort is dat, en de modelbouwwinkel, en ikzelf geen reactie op e-mailtjes krijgen. Dat getuigt toch niet echt van klantvriendelijkheid, dat moet toch beter kunnen.
Groet, Ron

Hey,

55-6-18, of de 80-6-18
Jazz150.jpg
voor gebruik in de Logo 10 op 4S lipo's. Al mijn Kontronik regelaars die ik in het verleden heb gehad hebben de geest gegeven (op één Graupner/Kontronik na, die doet nu dienst bij Theo), echter ik heb de 55-6-18 en de 80-6-18 aan het werk gezien in de Logo 10, bijde op 4S lipo, en hij doet het erg goed.

Aangezien er een nieuwe moet komen voor mijn Logo 10 wordt het dus héél verleidelijk om me in die regelaar te gaan verdiepen :wink: .

Greetz Aldert

Mijn ervaring met de service afdeling van Kontronik is goed.

Voor de MP hadt ik een zgn. Kontronik Drive-Set, Jazz 55-10-32 met een Tango 45-08. Op 10S wilde het spul niet opstarten en kwam in een soort Jojo effect terecht.

Na contact via e-mail het hele setje naar Kontronik verzonden en netjes terug gehadt met een briefje wat er gevonden/gedaan is.

Het probleem bleek te oude software te zijn in de regelaar, deze was dan ook geupgrade naar de laatste stand.

Ik hadt het vermoeden dat de motor tijdens het testen ook wat te verduren hadt gehadt (kwam op 1 moment rooksignaaltjes uit). In het schrijven stond mooi dat ze de motor getest/onderzocht hadden en geen mankementen hebben geconstateerd.

Hoe lang het op en neer zenden geduurd heeft weet ik niet meer, maar zeker geen 5 weken.

Verder werkt het spul gewoon goed, alleen het opspoolen duurt een beetje lang. Maar onlangs vernomen dat er (al geruime tijd) een Progcard beschikbaar is waarmee je dat kunt instellen.

Groeten Rick

P.S.: Ik twijfel tussen een Jeti Spin en een Jazz 80-6-18 voor m'n Logo 10 3D op 6S.

Rick NT zei:
P.S.: Ik twijfel tussen een Jeti Spin en een Jazz 80-6-18 voor m'n Logo 10 3D op 6S.

De 55-6-18 en de 80-6-18 doen het NIET goed op 6S. pb maar eens met helihans (eheli.nl). De regelaar (zowel de 55 als de 80 amps) slaat af na korte tijd op 6S, op 5S of minder doet hij het erg goed.

Gr.A.

Mijn eerste 55-6-18 raakte steeds zijn presets kwijt. Staat ineens weer in APM. Dat merkte ik toen ik met de ingestelde throttle het vooraf bepaalde toerental niet meer haalde. Progcard eraan en toen bleek het dus...
Heb de tweede geconfigureerd en daar gelukkig een goed NK mee gevlogen.
Ga nog experimenteren met de eerste om te kijken wat er nu eigenlijk aan mankeert. Het hele WK in Spanje heeft 'ie perfect gewerkt...

Nooit meer dan 35A doorheen gegaan bij 4S lipo....

Rick NT zei:
Maar onlangs vernomen dat er (al geruime tijd) een Progcard beschikbaar is waarmee je dat kunt instellen.
Als je naar de LB meeting komt morgen, kun je de mijne wel even gebruiken...

Maar om weer even op het draadje terug te komen: de reacties lopen wat uiteen. Er zijn ook forumleden die wel netjes geholpen zijn dus blijf ik hopen dat dit nu ook zal gebeuren. Toch zal ik bij de komende aanschaf mijn ervaring met Kontronic in het achterhoofd houden en dus waarschijnlijk voor Jeti of iets dergelijks kiezen.
Groeten, Ron

Toch nog vandaag een reactie terug gehad: ze melden dat ze geen reparaties ouder dan 3 dagen hebben :?
Misschien toch nog eens met mijn leverancier gaan babbelen?? :mad:
Wat moet je hier nu mee?
Ron

Mijn ervaringen met Kontronik zijn ook prima. Als je regelaar te ver heen is kan je zelfs tegen flink gereduceerd tarief een nieuwe kopen. Heel netjes.

Er zijn veel leveranciers die er best wel een handje aan hebben om spullen achter te houden en dan tegelijk opsturen om zo kosten te drukken. Ik denk dat daar eerder je probleem zit.

Kontronilk levert uitstekende service, ook bij een te heet geworden motor kun je de magneten weer op laten knappen voor weinig.

Zelf rechtstreeks opsturen werkt het snelste.

Omdat de regelaar nog volop in de garantie zat heb ik deze naar de leverancier wiens naam ik niet mag noemen, gebracht. Ik ben benieuwd wat deze mij vanmiddag gaat vertellen.
Hij heeft mij in ieder geval het gevoel gegeven dat Kontronik de boosdoener was. Mocht dit niet terecht blijken dan is hij mij als klant kwijt.
Groeten, Ron

Back