F3J meeting en oefenwedstrijd

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door btc-rc.nl, 21 jul 2009.

1. btc-rc.nl

btc-rc.nl

Lid geworden:
    4 nov 2003
    Hallo allen,

Ik heb zelf een f3j zwever, en met mij veel meer. Nu vroeg ik me af of het leuk is eens een treffen te organiseren, gericht op alle F3J aspecten. Ik ben nog nooit op een wedstrijd geweest, maar juist een wat meer vrijblijvend en los treffen, waarin wel de wedstrijdaspecten worden meegenomen leek me wel leuk.

Ik zit te denken aan een dag waarin uitleg plaatsvindt.. (effectief lieren, vliegstanden e.d.) en daarnaast een oefenwedstrijd wordt georganiseerd, zodat ook de taken en het gezamenlijk lieren aan bod komen. Dit alles op een relaxte manier zoals ik ook de DLG meetings al heb mee mogen maken.

Als hier meer gehoor naar is, wil ik me wel gaan inzetten voor organisatie van zoiets.. ik zit dan ergens september/oktober te denken.. einde seizoen qua thermiek..

Met vriendelijke groeten,
    Jeroen van Bemmel

2. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Misschien ook leuk om 21/22 augustus naar HollandGlide te komen. Dit is 1 van de grootste F3J wedstrijden van Europa (120+ deelnemers).

Kijk op Holland Glide Intro page.

Je moet je via de webside wel als toeschouwer registreren omdat e.e.a. op vliegbasis Deelen is.

Trouwens: De wedstrijden in nederland zijn ook gewoon heel gezellig en leerzaam.

Succes
    Winfried

3. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Jeroen, waarom doe je inderdaad niet gewoon mee aan een wedstrijd? Moet je bij de F3K ook eens doen. Als je een beetje rondvraagt zul je zien dat iedereen je graag van tips voorziet. En je ziet de 'grote' mannen aan het werk, leer je ook veel van. Het maakt niet uit dat je bij de uitslagen onderaan bungelt, iedereen vindt het allang mooi dat je meedoet en wilt leren.

Die dag moet je natuurlijk gewoon verder organiseren als er belangstelling is!

4. btc-rc.nl

btc-rc.nl

Lid geworden:
    4 nov 2003
    zou best wel mee willen doen, maar wel beetje koudwatervrees :)

o.. en geen lier of omhoogtreksetje...helpt ook nie :D

5. Buizerd

Buizerd

Lid geworden:
    1 jul 2009
    Ik heb belangstelling maar er lopen al een aantal projecten.

Mijn Cirrus met ailerons en een ABS vindt ik te kwetsbaar voor doellandingen.
    Hij moet bovendien gerestaureerd worden.

Ik heb een Fiesta van Multiplex die nooit gevlogen heeft. Spoilers op de vleugels
    en een glasvezelromp. Weliswaar een hele generatie (2 decennia) ouder dan de
    huidige Supras en Furios maar meer dan dan de klassieke Cirrus.

Kan iemand me meer vertellen over zijn vlieg- en F3J-ervaring met de Fiesta ?

Buizerd

6. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Jeroen,

Je zou eens contact moeten opnemen met Sander buitendijk (ook lid van onze club) Hij kan je echt alles bij brengen en leren qua F3J en F3B!!

Sander's website

Jammer dat ik niet naar de Holland Glide kan, ben ik nog op vakantie, anders konden we samen gaan.

Gr

7. Ronald zweef

Ronald zweef

Lid geworden:
    28 dec 2006

Hoezo einde seizoen qua termiek.
    De derde F3j wedstrijd is op 20 september, en de reserve datum is 4 oktober.
    Kun je mooi komen kijken, of als je op tijd inschrijft kun je misschien wel meedoen .

Gr R

8. F3J-Karel

F3J-Karel

Lid geworden:
    24 sep 2008
    F3J meeting

Jeroen,

Een goed idee waar zeker wel een aantal F3J piloten aan mee willen werken. Alleen zou ik het niet te laat in het seizoen doen, maar tussen nu en half september en bij voorkeur ergens centraal in Nederland. Dus m.a.w. : zet je plannen maar door en dan zien we wel via dit forum of er enige belangstelling is, ik trommel wel wat F3J mannen op.

Overigens zie F3J niet als hocus pocus, het zijn gewoon modelvliegers die het leuk vinden om te zweven en om dit zo goed mogelijk te doen. De wedstrijden motiveren mij enorm en helpen me hierbij, je ziet wat anderen doen en kunnen.

Wat betreft het model Fiesta, ik heb jaren gevlogen met een Fiesta SF (schuim vleugels), een prima model wat fijn vliegt maar t.o.v. de huidige F3J modellen natuurlijk wel "verouderd" is. Dat hoeft geen probleem te zijn om toch ermee aan wedstrijden mee te doen.

9. Berrie

Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    9 feb 2004
    Ik heb ook interesse.

Aanstaande zaterdag zou ik kunnen. Ook de 22e augustus kan. Lijkt me zelfs leuker omdat Meylink mogelijk mee kan. (ik weet het, jullie zijn ook wel lief...)

Beide gevallen moet ik op tijd thuis zijn. Vroeg beginnen? 11.00 uur? :puppydogeyes:

Locatie? Meerdere geinteresseerde?

10. btc-rc.nl

btc-rc.nl

Lid geworden:
    4 nov 2003
    t wordt voor mij dus best lastig.. :(..
    zaterdag kan ik niet, en de komende weekeinden dus ook niet op zaterdag. ik wil 1e weekeind sept. naar Waku..kunnen we het daar niet houden :D :D

11. F3J-Karel

F3J-Karel

Lid geworden:
    24 sep 2008
    Geen oefenwedstrijd

Na een (veel te lange) pauze wordt a.s. zondag de nationale F3J competitie voortgezet. de wedstrijd wordt gehouden in Geesteren nabij Lochem.
    Alle informatie hierover inclusief kaart en routebeschrijving is te vinden op : NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP F3J

Interesse, kom gerust even kijken !!!

12. F3J-Karel

F3J-Karel

Lid geworden:
    24 sep 2008
    Een nieuw seizoen !!

Het idee om een F3J achtige meeting te houden is een beetje onder gesneeuwd de laatste maanden, letterlijk en figuurlijk.

Nu het vliegseizoen weer aanstaande is kunnen we nog steeds zo'n dag organiseren, de medewerking van ervaren F3J vliegers kan ik garanderen.

Ergens centraal in nederland een informatieve maar ook gezellige vliegdag met als thema "hoe haal ik meer uit mijn zweefvliegtuig" ook al is het zonder directe wedstrijd aspiraties, lijkt me erg nuttig.

13. btc-rc.nl

btc-rc.nl

Lid geworden:
    4 nov 2003
    mooi! nu nog een datum prikken.... ergens in april?

Deel Deze Pagina