Dit weekend is het F3M in Helchteren (Pampa's). Ik hoop dat er toch wat opkomst is want door examens enzo zou het wel eens minder als anders kunnen zijn... We zien wel. Ik vertrek binnen een uurtje of 2. Vandaag de eerste vluchten terug met de yak en de nieuwe motor. Ik post hier na het weekend wel wat foto's en resultaten. Mvg Jens
Van examens heb al even geen last meer van.Dus ik zal ook weer van de partij zijn. Sewes nog eens wat gaan vliegen zodat ge morgen wat concurrentie hebt hé. Gert
Ik dacht eraan om morgen toch te komen vliegen, maar uiteindelijk denk ik niet dat ik dat haal. Zonder veel voorbereiding heeft het immers geen nut, en examens gaan nu eenmaal voor. Volgend jaar andere datum kiezen!
Vandaag een day-off voor onze piloten. Geoffrey zijn katana is in fail-safe neergegaan.Hij was op stationair,blijkbaar al spinnend neer gekomen.Enkel zijn landingsgestel is doorgebogen.Wat zijn die bakken van Krill toch sterk. Jens had de servohevel van zijn rudder overtrokken,waardoor die ook niet meer kon vliegen en hij wou zijn motor nog laten inlopen. En zelf heb ik problemen met men motor.Heb van 18.00 tot 21.00 aan het sleutelen geweest en hoop dat die het nu terug doet. Gert
En, was het wat vandaag? Hier wel redelijk weer, maar vanmiddag ging het wel erg hard waaien, met uitschieters naar wk 7.... Grt.
Helaas is de wedstrijd om ongeveer 16:15 voor zover ik weet gestaakt vanwege de regen. De derde ronde hebben ze nog niet kunnen afmaken. Vanwege de regen zijn wij dirct naar huis gegaan.
Alle vluchten zijn gemaakt.Vandaag was het erg winderig!Heel de dag door maar het was vrij lang droog gebleven. De scores in Nationaal; 1.Jens van Dorpe 100% 2.Gert Jacobs 97.7998% 3.Peter Vanlanduyt 93.1066% 4.Peter Charlton 91.8450% De rest van scores weet ik niet.
De freestyle ronde is toch nog doorgegaan in mooi weer (weinig wind en veel zon) Zijn katana is in harrier (hoogte full up) en motor stationair, van zeer grote hoogte zachtjes en heel stabiel in de heide geland. Op zich spectuculair hoe de katana op zijn dooie gemak een bocht maaktte en zijn neus in de wind zette.
Theo jammer dat je niet effe goeie dag bent komen zeggen, nu hebben we langs mekaar heen gelopen. Idd het is beginnen regenen, ik kan het weten, ik kreeg alles tijdens mijn laatste vlucht over me heen, goede eraan was dat die verrekte wind een beetje weg was, dus doorvliegen en uiteindelijk mijn beste vlucht gedaan. Jens en Gert verdient voor mij en onze andere Peter. Het zal zo niet blijven. in INters heeft Bert delaere gewonnen.
Wel, terug van een weekend met ups en downs. De katana heeft het gelukkig goed overleeft (wellicht een probleem met de zender). Zelf had ik nog niet met de nieuwe DA gevlogen en dus ook niet meer met de yak, het was van 13 April geleden. Nieuw CG etc dus terug even wennen. Eerst 2 korte vluchten gemaakt van 5min om de motor niet te warm te laten lopen, dan deed Geoffrey ongeveer 5min met de yak om hem even te proberen. Ik nam over en probeerde wat snaps met andere inputs om hem pefect te krijgen. Maar opeens had ik geen rudder controle meer, bleek later dat alle tandjes van de rudderarm over waren. Ok zalig weer maar dus geen vliegtuigen meer. Vandaag de katana een nieuw landingsgestel en mijn yak nu een goede SWB op de rudder en zo konden we beiden toch aan de start. Natuurlijk niet ideaal. Met een wind van ongeveer 5 beaufort was het helemaal compleet Verder was het goed weer en is er enkel een bui geweest van ongeveer 10minuten, daarna ging alles terug door. In alle 3 de klassen was er goede (close) competitie wat het natuurlijk allemaal wat leuker maakt. Van de yak ben ik alvast super tevreden, nog wat afstelwerk en dan komt het helemaal goed! Alvast een mooie start voor het nieuwe seizoen. Zeker ook een bedank aan de ontvangende club -> pampa model fighters! Alles was super in orde. De volledige uitslag: Inter: 1.Bert Delaere 2.Kurt Rombauts 3.Brice Jaquemin 4.Kevin Daniels 5.Geoffrey Michiels Zoals Gert al poste Nationaal: 1.Jens van Dorpe 100% 2.Gert Jacobs 97.7998% 3.Peter Vanlanduyt 93.1066% 4.Peter Charlton 91.8450% Novice: 1.Kurt Van Kiel 2.Marc Bruyninkx 3.Marc Van Opstal De eerste foto's op de site van de Pampa's! PMF Foto album - F3M wedstrijd 2008
Ben ook doorgegaan toen het begon te regenen. Zag eruit alsof het voor gans de namiddag ging regenen... Spijtig na 15min was het reeds gedaan... ik had beter gebleven. Heb ook nog wat fotos... nog niet online spijtig genoeg. heb leuke grondfotos van jou Jens
ik ben ook even gaan kijken zondag wat een wind, maar wel allemaal mooie toestellen. heb jens ook zien vliegen met zijn yak erg mooi allemaal.