. Bouwverslag van een Aerographics Fairey Swordfish aangedreven door een Modela CO2 motor: Ik ga de versie uit de kit maken, dat is dit kleurenschema: De kit is heel compleet en van goede kwaliteit! Er zitten twee bouwtekeningen in en nog een tekening op dezelfde schaal met detail- en afwerk info. Ook een bouwbeschrijving met o.a. nog wat details en info over de inbouw van de CO2 motor: Wielen, prop en hardware, decals, tissue, stripwood, printwood en de Modela motor: Ik heb deze Modela CO2 motor van Henk overgenomen en lijkt perfect geschikt voor de Swordfish. Ik dacht de motor vandaag even te kunnen laten lopen, maar de CO2 patronen welke ik had liggen blijken te groot. Morgen even uitzoeken welk formaat ik wel moet hebben en die maar gelijk bestellen: De bouw van de "Stringbag" is begonnen: Zo moet het worden: Groeten, Ramses .
Je moet de patronen hebben met 7,5 gram CO2. De Sodastream flessen zijn een goed alternatief! Alleen moet je daar een Tsjechische adapter voor hebben http://www.old-engine-model.com/en/825.plnici-adapter-co2-motoru-pro-12-oz-tlakove-lahve/ Wat ik doe is om de Sodastream fles gebruiken voor testwerk en trainingsvluchten, en in de wedstrijd de kleine handige patroontjes gebruiken. Maar, alleen voor max. 3 vluchten, anders zijn ze weer leeg.