fc16 robbe multi switch

Discussie in 'Model elektronica' gestart door truckbouwer, 29 aug 2016.

1. truckbouwer

truckbouwer

Lid geworden:
    13 jan 2015
    ik heb een fc-16 met een multiswitch mudule en omgebouwd met jeti duplex,werkt allemaal perfect totdat ik de 2 stekkertjes van de multiswitch op de print prik dan komen erin eens vreemde storingen bv ik kan niet meer kiezen in het menu kanaal 7 of 8 multi en somige kanalen lijden dan een eigen leven?

iemand een idee wat dat kan zijn?

2. marten77

marten77

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Met bovenstaande info, is het lastig te zeggen wat er mis kan zijn.

Welke modules heb je in gebruik en hoe heb je alles aangesloten (MultiSwitch en de Jeti uitbreiding)
    Bij voorkeur met wat foto's !

3. truckbouwer

truckbouwer

Lid geworden:
    13 jan 2015
    volgesn mij ben ik wat modules toch duidelijk geweest dacht ik?
    originele multiswitsh module met decoder (8369) en alles aangesloten volgens beschrijving.
    in de fc 16 zit alleen de jeti duplex zendmodule gebouwd ipv de originele 35mhz kristal.
    verder geen andere fratsen of wat dan ook en zolang ik de multiswitch module in de zender niet aansluit is er niks aan de hand totdat ik de stekkertjes erin prik(een op de aansl multi en de ander op het witte stekkertje )

4. marten77

marten77

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Er is nogal een brede keuze qua MultiSwitch modules, zo ook van derden, vandaar de vraag.

Heb je verder niks op de normale ingang(en) van kanaal 7 en/of 8 aangesloten ?
    Zit het enkele kabeltje vanuit de MultiSwitch in het midden van de servostekker ?
    De kanalen die gaan flippen, zijn dat MultiSwitch kanalen, of direct vanuit de ontvanger ?

Beschik je nog over een mogelijkheid, om dit met een 35Mhz ontvanger te testen ?
    (Zodat we weten, of dat de MultiSwitch überhaupt wel werkt)

5. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    In het menu kiezen of kanaal 7 en/of 8 op multi moet staan geldt uitsluitend voor pcm gebruik, dus dat is hier niet van toepassing. Bij gebruik van een Jeti module zet je de zender op ppm. Je laat de multi instelling dus op inhibit staan.

Bij aansluiting van de multiswitch op multi 1 werkt deze op kanaal 8, bij aansluiting op multi 2 werkt deze op kanaal 7. Zoals Marten al aangeeft mag er op de normale aansluiting van het desbetreffende kanaal geen ander bedieningsorgaan aangesloten zijn. Ook moet het kanaal op normale uitslagen ingesteld staan. Dit kun je niet meer doen als de multiswitch al is aangesloten.

Om te controleren of het zenderdeel werkt kun je op het desbetreffende kanaal van de ontvanger een servo aansluiten in plaats van de multi decoder. Deze moet dan wat staan tikken. Bij het omzetten van schakelaars moet het tik-ritme iets veranderen.

Op de decoder moet het keuzeschakelaartje op ppm staan.

Deel Deze Pagina