FG Offroad of ander merk?

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Ik wil gewoon om wat rond het huis door het weiland heen te rijden een 1:5 off roader.
Vroeger was het makkelijk, je had alleen de Marder.
Maar nu zie ik HPI en zelfs het speelgoedmerk Carson met auto's.
Wat is de betere auto om gewoon heen en weer te knallen?
Ik heb een FG onroad gehad en ook 1:8 nitro modellen on en offroad dus ken de techniek.
Alleen nu zie ik even door de bomen het bos niet meer.
Ook verkrijgbaarheid onderdelen is belangrijk.

Mocht iemand iets te koop hebben (voor weinig) hoor ik het ook graag.

Gert Jan

Moet het brandstof zijn?
Vrienden van mij bashen een hoop met Traxxas 1:10 en die dingen zijn net zo groot als wat we vroeger 1:8 noemden, en dat spul blijft verbazend goed heel.

Ik had verwacht dat de "auto mannen" hier wel meer op zouden reageren, maar blijft een beetje stil.
De vraag is eerst wil je 2-weel drive of 4-weel drive hebben?
Wil je richting buggy, truggy of monster truck (ik weet eigenlijk niet echt of er truggy 1:5 zijn).

4x4 rijd makkelijk, maar word voor gewoon rond rijden daarom heel snel saai (vind ik), achterwiel aandrijving vind ik dan veel leuker.
Monster truck is leuk, maar stuurt eigenlijk matig en ligt te makkelijk op ze'n dak.

Ik heb een oude Marder, maar vind dat eigenlijk wel een beetje geweest (bijna oude meuk) maar denk dat daar in Duitsland nog schuren vol met onderdelen voor liggen.
Zit super simpel in elkaar.
Tevens heb ik een HPI Baja, dat is wat ressenter, rijd leuk maar zit ook maar beperkt slim in elkaar vind ik, niet altijd makkelijk sleutelen.

Tevens nog een Traxxas T-Maxx staan, ok best leuk, maar monster truck dus beperkt sturen, veel rollen, en het motortje wil eigenlijk nooit helemaal lekker lopen, slaat regelmatig gewoon af, wat ook door andere op het WWW eigenlijk wel bevestigd word.

Voor het leuke, af-en-toe lekker rond rijden zou ik een HPI Baja nemen, daar heb ik het meeste lol mee.
Maar... ik heb dan ook alleen gedateerd spul, dus wellicht dat er anderen zijn met ressentere ervaring.

Maar je schrijft:
te koop hebben (voor weinig)

Ik denk dat 1:5 brandstof nooit goedkoop is, dat ding weegt 10 kilo met een 28 (of zo) CC... er gaat wel eens iets stuk zeg maar.

Heel eerlijk zitten hier niet meer zoveel auto-jongens en wat er nu nog is zijn veelal 1:10/1:8 elektro gasten.

Populair vandaag de dag zijn de modellen van Losi, maar die kosten wel wat. Wil je goedkoop kom je uit bij die HPI Baja's look-a-likes van de Chinees waar we hier een topic over hebben. Conrad heeft zo zijn Carbon Fighter wat een MCD model is en in 2wd en 4wd uitvoering komt waarbij ik je kan zeggen dat je de 4wd wilt. De Carson is redelijk gelijk aan de Marder en dan heb je het wel gehad, of je moet voor een Horman oid willen maar dat brengt je over de 2000 euro rijklaar.

Ik heb maar een Marder 2WD aangeschaft, een knutselproject voor weinig.
Het is gewoon even tijdelijk, tot ik weer vliegtuigen kan werpen (zit met een gebroken schouder).
En achter mijn huis heb ik kilometers land liggen dat ik dan met de Marder om kan ploegen.

En dat 1:5 niet goedkoop is, valt wel mee toch?
Ik heb een 1:5 Groschl gehad maar ook jaren 1:8 onroad gereden.
En 1:8 onroad is prijzig, de rest vind ik allemaal prima betaalbaar.
1:8 off road vind ik geweldig, ook gehad, maar wil niet met een startbox en gloeiplugklem rondlopen.

GJ

Ik start hem in de garage en loop dan naar het weiland, hooguit 150 meter lopen.
Daar bovenop de heuvel staat een bankje en kan ik vanaf het bankje heen en weer knallen.

GJ

hooguit 150 meter lopen
Ik heb altijd een touwtje bij me, zodat als het nodig is ik de auto aan het touwtje achter me aan kan slepen...... lekker suf toch.
Maar...... er gaat een moment komen dat de auto niet meer wil lopen, en dan ben je blij met een touwtje :)

Voor de duidelijkheid, ik ben (voel me) fit en jong, maar ben ook graag efficient, en tillen met zo'n 10 kilo apparaat doe ik liever niet als het niet hoeft, en zeker geen 150 meter.

Sterker nog, ik mag voorlopig niet eens 10 kilo tillen dus het touwtje is niet eens zo'n gek idee.
Dank voor de tip.

Rare vraag maar hoe wil u de motor aantrekken met een kapotte schouder?

En inderdaad eeuwig zonde dat het hier ( en op andere fora ) zo rustig is.

Ik ga er vanuit dat hij rechtshandig is, een model gooien gaat dan niet. Maar met links een motor aantrekken zal best lukken.

Klopt helemaal Rhelie.
Een motortje aantrekken met links lukt wel, een model werpen word een heel stuk lastiger en kritischer.
En als het niet lukt heb je bij een auto geen schade en een vliegtuig is meteen weer een bouwpakket.
Het is gewoon puur als bezigheidstherapie, om toch het sturen in de vingers te houden.
Ik heb ook nog maar een heli gekocht, dat kan ook gewoon zelfstandig opstijgen.

GJ

Back