Tot nu toe kon ik prima overweg met covering film van HobbyKing, maar die hebben niets meer op voorraad. En 12 tot 15 euro voor 5 meter was zeker niet duur. Nu kan ik via Ali wel goedkope folie kopen, maar de kwaliteit daarvan is onduidelijk. Heeft iemand een goede, niet te dure vervanger ontdekt?
Heb hier gelukkig nog wat Hobbyking folie liggen. Per ongeluk de laatste keer ipv 1 2 rollen lichtblauw besteld. Maar heb je al eens de krimpfolie van Ali geprobeerd? Zie dat realhawk op Ali dat spul verkoopt.
Redelijk wat spul van Hk en ook Ali gebruikt (en ORA natuurlijk). Ali en HK zijn volgens mij gelijk, oftewel ik merk geen verschil. Ik vind deze folies wel iets stugger dan ORA en iets agressiever krimpen. Ook reageren ze wat mindeer tolerant op oververhitting. Maar zeer goed bruikbaar voor de prijs. Nadeel: ik heb op Ali nog geen Light kunnen vinden, daar blijf ik dus afhankelijk van ORA .
Nadeel: ik heb op Ali nog geen Light kunnen vinden, daar blijf ik dus afhankelijk van ORA .[/QUOTE] Op RC Network stond een draadje over folie. Het is te koop bij de Duitstalige modelbouwwinkels onder de naam Kavan in stukken van 2 meter voor +- 12 euro. Hebben veel kleuren en ook transparant. Grt. Wim
https://www.theworldmodels.com/store/?action=product&cat=45&sub_id=38&page=3 Een deze? Is ook nog 80 cm breed..... Wel iets van 15 euro voor verzending.....
Heel interessant, maar is dit ligth of gewoon (ook dan interessant trouwens). Kan geen specs vinden. Inmiddels iets gevonden: bv rood transparant claimt 63-70gr per M2 Dat komt ruwweg overeen met Oracover. Gezien de prijs zeker interessant om uit te proberen (en eventuele resultaten hier te melden).
Ik heb de lightex gebruikt van the world models. Prima spul, lijkt een beetje op solarfilm. Werkt heel fijn. GJ
Deze Deen verkoopt de chinese folie ook, tegen redelijke prijzen. Wat de verzendkosten zijn, weet ik niet. https://dane-rc.dk/product/heat-shrinkable-polyester-film-solid-colours/
Tot op heden erg tevreden met de folie van AliExpress. Folie uit van RealHawk store, verkrijgbaar in rollen van twee of vijf meter. Spul is iets stugger dan Oracover, het lijkt eindeloos te kunnen krimpen. Goed mee te werken en een prima prijs/kwaliteit verhouding. Mvg, Bart Folie van RealHawk op AliExpress
klinkt veelbelovend, zou mooi zijn als je het kan vergelijken met oracover en Hobbyking folie... dan krijgen we een goede indruk van de kwaliteit
Volgens mij is de folie van HobbyKing exact hetzelfde als AliExpress. Heb deze beide gebruikt en lijken identiek. Mvg, Bart