FRsky Stabilisatie Issues (ACCTS V.2)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Jeroen_Li, 10 dec 2024.

1. Jeroen_Li

Jeroen_Li

Lid geworden:
    10 dec 2024
    Beste mede hobby vrienden,

Ik vlieg al jaren met FRsky spul en dat beviel tot op heden goed, je moet helaas een beetje weten waar je het over hebt voordat het een beetje behapbaar is. Tot voor kort dacht ik dus ook dat ik bij die groep hoorde, maar helaas... problemen!

Lang heb ik mijn spul niet ge-update omdat ik geen trek had in wijzigingen, maar helaas werd ik nu gedwongen door het nieuwe ACCES protecol wat ze al een poos gebruiken en toepassen. Oftewel Jeroen aan de update geraakt omdat oude ontvangertjes met stabilisatie niet verkrijgbaar zijn.

Ik heb nu van de nieuwe Archer serie de SR8 plus aangeschaft, want deze, als een van de weinigen is backwards compatible met het oudere ACCTS protecol. In eerste instantie tegen problemen aangelopen zoals het niet willen binden met de zender, dat was gelukkig snel opgelost door mn internal RF (XJT) te updaten naar de V2 software, en dus ook gelijk al je receivers van de oude variant. Maargoed dat werkt nu allemaal.

Het probleem waar ik nu op stuit is dat ik mijn stabilisatie niet aan de gang krijg op de SR8 plus, in eerste instantie heeft hij het even gedaan totdat ik met het betreffende .LUA script begon te configureren. Nu krijg ik geen beweging in de servo's door input te geven vanaf de zender, en de gyro stuurt de servo's ook niet aan. Zet ik in de .LUA stabilisatie uit, kan ik weer input geven vanaf de zender en heb ik weer beweging. Gyro functioneert wel, want op telemetry kan ik de output zien veranderen bij beweging van het ontvangertje.

Verder heb ik keurig zoals in de handleiding staat aangegeven mijn mode, gain en distress op de juiste kanalen gezet. CH13 CH15 & CH16 (geloof ik).

Ik heb links en recht wat met firmware versies zitten klooien, maar helaas geen verbetering...

Heeft iemand nog wat input op mijn verhaal wat ik mogelijk nog na zou moeten lopen?
    Ik probeer toch stiekem de update naar ACCES te voorkomen, aangezien mijn oude ontvangers dan niet meer werken op dezelfde zender, en uiteraard het geld aspect komt hierbij kijken.

Rene Neefe vindt dit leuk.
  2. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Je kunt eens kijken naar de zgn Uni Fw bij Engelmt.
    https://www.engelmt.de/mtfrsky-tran...ver/accst-d16-+-uni-firmware-24ghz-receiver/1

Was laatst bezig met een Frsky X10 op Accst en een Flybarless unit voor de heli.
    Hier liep ik ook tegen problemen aan met LUA via de telemetrie.

Met Uni-FW werdt het iets beter maar nog niet helemaal top.
    Wat wel echt goed leek te werken was om de radio-link via een externe 4 in 1 multi-module te laten verlopen.

Op de X10 draai ik wel de opensource Firmware EdgeTx.
    Of je een multimodule ook goed aan de gang krijgt onder FrOs weet ik niet.

Heb ook nog ff gekeken naar een update naar een Access zendmodule, maar dacht gelezen te hebben dat deze wel inzetbaar is met Accst ontvangers.

3. Rob.M

Rob.M

Lid geworden:
    13 mei 2013
    Dit klinkt voor mij als de knuppel uitslagen niet in geleerd te hebben in zelf check mode. Zet de ontvsnger in zelf check mode (staat in de handleiding wel hoe te doen) dan gaat er een blauw lampje knipperen op de ontvanger beweeg je knuppels alle uittestten hoeken in en en wacht daarna tot de roeren een wiebel doen. Dan is die klaar. Doe dit wel met max ingestelde uitslagen.

4. Jeroen_Li

Jeroen_Li

Lid geworden:
    10 dec 2024
    De dag dat ik dit bericht uitgetikt had heb ik dit nog geprobeerd, en warempel, probleem gevonden. Niet zo netjes van me dat ik het niet direct op het Forum heb vermeld. Maar bij deze, inderdaad in de self-check mode alles even bewegen en alles weer werkend. Bedankt voor de reacties allen! Gauw lekker vliegen met het nieuwe spul.

Deel Deze Pagina