FS Kleuren voor schaalmodellen??

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Gerald Rutten, 14 mei 2005.

1. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Weet er iemand of er conversie tabellen zijn om amerikaanse FS (Federal Standard) kleuren codes om te zetten naar bijvoorbeeld autospuitlak nummers of humbrol/revell blikkies? Bij mijn Avonds F-15 heb ik die originele nummers toen laten mengen bij Akzo Nobel waar deze lak voor de Amerikaanse Eagles in nederland werd gemaakt. (Meer schaal kun je het niet hebben, toch?) Nu wil ik een iets minder schaal model ook van een jasje voorzien, alleen op een wat eenvoudigere manier. Kleuren stalen zou ook een oplossing kunnen zijn, kan ik ze zelf bij de autospuitboer laten mixen. Iemand een idee?

Alvast bedankt,
    Gerald

2. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Gerald,

Ik heb geen pasklare oplossing voor je, maar op internet zou er volgens mij wel iets te vinden moeten zijn.
    Voor twee van m'n eigen projecten ben ik kortgeleden op zoek geweest naar tabellen voor RLM (duitse) en engelse kleuren en heb er verschillende gevonden.
    Begin eens met zoeken bij de IPMS, een internationele club van Plastic modelbouwers met in verschillende landen afdelingen.

succes.

3. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hmmm, IPMS is goeie, zal daar eens rond vragen.

Tnx,
    Gerald

4. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
  5. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hey Ton! Alles OK daar? Zover het mij verteld is moet een mens gemiddeld minimaal 6 uur slaap per dag hebben, als ik naar al je projecten kijk zit je volgens mij op 6 per week.....! Waar haal je al die tijd vandaan.... Ziet er allemaal goed uit, vooral die laatste Cutlass edf errug leuk hoor!

Bedankt voor die link, nog nooit eerder gezien, kan daar wel aardig mee uit de voeten denk ik.

Zal het resultaat wel op deze forum planten.

Groet,
    Gerald

6. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
  7. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    hmm, erg interessant 8)

prijzen? :roll:
    en kan dit spul gewoon door een "Badger 150" worden gespoten??

8. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Inderdaad interessante site, hoopjes kleuren.

Ton, heb effe op je IPMS site gekeken maar kwam net tot de ontdekking dat de meeste kleuren die ik zocht geen FS kleuren waren maar Akzo Nobel Aerodur nummers.... :oops: ...! Zat er een beetje naast, nu moet ik ook nog een conversie tabel van Akzo hebben, iemand???
    (Heb ze reeds gemailed en hoop dat ze een beetje behulpzaam zijn :yes: .)

Gerald

Deel Deze Pagina