Futaba Telemetry SBS01C niet te laden in zender T10J

Ik heb een Phoenix 2400 en dacht ik bouw Telemetry in de hoogte meter werkt, echter ik krijg de baterij meter SBS01C niet geladen, laatate software gedownload van T10J, apart ingelezen, ik zie wel het ID nummer maar niet het type, wat doe ik verkeerd? Weten jullie het!

Arnold,
Ik kan je niet direct helpen met die sensor. Als suggestie voor een volgende set-up verwijs ik je naar SM-Modelbau link plaatsen lukt niet dan maar zo.https://www.modelbouwforum.nl/threads/futaba-telemetry-sbs01c-niet-te-laden-in-zender-t10j.292718/
Hun Unisense is met verschillende stekker systemen leverbaar en biedt tegen lagere kosten veel meer telemetrie opties.

Ben er zelf erg tevreden over. Werkt op mijn 14 SG uitstekend

Erik

Laatst bewerkt:
R7003SB, R7006SB en R7008SB

Alle telemetrie geschikte ontvangers functioneren gelijk. Heb zelf (nog) ervaring met T-FHSS ontvangers. Die ga ik proberen vanwege de aanschaf van een T26SZ zender. Die ondersteunt geen FASST ontvangers.

Zie nu pas, nu ik beter kijk, dat Willem vraagt naar de ontvanger en dus niet aan mij.

• Like
Reactions: jve
Welke ontvanger gebruik je?
Futaba T10j, zat te kijken op de futaba site en die zeggen dat de SBS01C niet communiseert met dr T10J, ze hebben mij dr verkeerde verkocht terwijl in dr omschrijving bij verschillende winkels gewoon staat dat het werkt, dit is toch erg jammer, ik heb ern R3008SB ontvangers en daar heb ik nu dr RINV-700 voor besteld zoals het manuel beschrijft.

Op de R3008SB ontvangers kun je inderdaad d.m.v. deze "External Voltage Cable" alleen een voltage weergeven dat via deze kabel in de ontvanger komt.
Dit vind ik overigens zelf op het gebied van de aandrijving vaak wel de meest nuttige waarde die je via telemetrie kunt overzenden. Want daarmee bewaak je zeer eenvoudig de spanning van je vliegaccu

Goed nieuws voor alle Futaba T-FHSS vliegers. Zelf gebruik in (tot nu toe) mijn Unisens-E van SM-Modellbau.de met FASST-est ontvangers. Hierboven werd genoemd (Blonde Baron) dat de Unisens-E niet met T-FHSS werkt. Dat verbaasde mij. Een mailtje naar Stephan Merz van SM-Modellbau met hieronder zijn antwoord:

Hallo Herr Erik,

unsere Sensoren arbeiten auch mit T.FHSS. Die Einstellung dafür ist
auch "Futaba FASSTest".

Mit freundlichen Grüßen
Stephan Merz

SM-Modellbau <info>

Geen probleem dus, ook te gebruiken en meer telemetrie gegevens (zoek maar op) tegen minder geld en minder kabels.

Erik

Oh, dankjewel Erik voor het navragen/uitzoeken.

Dan moet ik het nog eens opnieuw proberen. Ik heb zowel FASSTest als T-FHSS, maar op het laatstgenoemde leek het niet te werken.
Iets niet goed gedaan waarschijnlijk...

Zoals het werkt bij FASSTest moet je ervoor zorgen dat de ontvanger goed bind met het goede serienummer van je ontvanger.
Dan is telemetrie te gebruiken.
Ik heb wel eens bij FASSTest gehad dat de ontvanger niet goed gelinkt was en daardoor kreeg ik geen telemetrie door. Opnieuw binden lostte het probleem toen op.

De T-FHSS ontvanger was volgens mij wel 'gebonden'. Ik meen me te herinneren dat het ontvangervoltage wel op de zender te zien was.
Ik zal straks nog eens een testje doen met de UniSens-E. Nu toch lekker weer om binnen te zijn

• Like
Reactions: jve
Ik kwam nog een (mooi) overzicht tegen in de handleiding van de T16SZ:
1748515778025.png

Back