Heb net een gee bee besteld, deze komt vliegklaar rond de 11 kilo uit. Ik ben niet echt merkgebonden wat servokeuze betreft, maar klakkeloos gaan experimenteren met zo'n grote kist gaat me ook wat te ver. Er moeten 2 servo's op de hoogte, 1 op het rudder(pull pull),en 2 aileronservo's. Gas maakt niet zo heel veel uit, daar pakken we gewoon een metal gear servootje voor. Nu kwam een mede clublid met een dymond ds 9900 aanzetten, het ziet er goed uit, is best sterk,19 kilo? maar word knettergek van die irritant hoge pieptoon. Weet dat digitale servo's continu corrigeren maar kan me niet herinneren van kisten van anderen dat futaba;s hitec etc zo'n herrie maakten. Iemand ervaring met deze servo's. Dacht zelf aan ruime 6 kilo per roer,maar alle input is welkom.
Ha Sandy, de dymond ds 9900 ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen Zou voor een dergelijke kist op het hoogteroer zeker voor 1,5x het totaalgewicht van de kist gaan met de servo's dus 2 x ca. 8kg Op de ailerons waarschijnlijk ook 8kg Plaatjes met Seidel??? Groeten, Ralf
Hoi Ralph, er zullen wel wat plaatjes gaan komen met inderdaad een Seidel De kisten worden zo snel mogelijk uitgeleverd, de motor zat levertijd op en komt medio juli-augustus.Ga toch nog op vakantie dus niet zo'n probleem, kist is arf dus zal deze zomer nog wel vliegen. Ben nu de rest van het spul bij elkaar aan het zoeken. Wat jij zei min 8 kilo is ruim in de veiligheidsmarge. Volgens de fabrikant moeten er minstens 5 kilo servo's op de hoogte en ailerons, en minstens 7 kilo op het rudder. Als ik zelf zo keek dan leken mij de S3050 van futaba (6,5 kilo) wel ok, en de S9255 voor het rudder(9 kilo). Moet ook nog op zoek naar een powerbox(geen risico),weet niet of jij daar ervaring mee hebt. Wat heb jij in je kisten zitten?