Vandaag gestart met de bouw van een GeeBee R2. Een bouwdoos van Herr. Heb nog niet besloten of er een CO2 motor in komt of standaard met de rubber motor.
Rubber zou een goed idee zijn. Dan kun je meer klassen meedoen. Voor elke klasse mag je vaak 1 model inzetten, maar een kit model mag wel meedoen in de open klassen...
Het bijzondere is dat ik het merendeel van mijn vrije vlucht modellen ook in schaal 1:4 heb ik gebouwd en gevlogen. Dit kleine werk is wel een opvulling van bouwen naast de grotere modellen.
Ik zoek nog een dummy stermotor met een diameter van 10cm. Moet een 9 cilinder zijn. Bij voorkeur een vacuĆ¼m vorm, want ik denk dat een 3D geprinte versie te zwaar zal worden.
De bouwwijze en de vorm van de motorkap komt niet eens in de buurt van het origineel. Eventjes een vorm gemaakt. Nu een kap maken met een maximaal gewicht van 5 gram. Eentje van galsmat en de andere van balsa.
Motorkapje bijna gereed. Dummy motor zal deze week binnen komen. Vleugels moeten nog verder worden afgewerkt en in vorm geschuurd. Leuke kit om te bouwen en alles van een zeer hoogstaande kwaliteit.
Het motorkapje is licht oversized en dat is ook precies wat ik wilde bereiken. De binnenring is als sandwiches opgebouwd en weegt 3 gram. In dit stadium is de GeeBee nog staart lastig. Het lijkt de goede kant op te gaan
. Prachtig werk, een hele fraaie GeeBee Hoe heb je die mooie balsa wielen gemaakt? Hol messing asje verlijmd in balsa blok en die in boorkolom o.i.d? Wil zoiets ook eens proberen voor een toekomstig projectje. Ben erg benieuwd hoe de GeeBee met rubber power gaat vliegen. Maar eerst de afwerking, leuk werk ook, bouwze! Groeten, Ramses .
Inderdaad, ik heb de wielen zo gemaakt als je beschrijft. Het Messing buisje span ik dan in de Dremel en met een balsamesje en schuurpapier creer ik de vorm Gaat makkelijker dan je zou vermoeden.
Vandaag de vleugel voorlijst / romp aansluiting geplaatst. Van dit kleine werk krijg je op den duur kramp in de vingers tijdens het schuren.
Voor mijn Piper J5 heb ik ook balsa wieltjes gemaakt, zie het verslag. Eerst op de manier hoe het niet moest, daarna lukte het wel! https://www.modelbouwforum.nl/threads/comet-piper-j-5-cub.270776/
Duidelijk met foto`s erbij, dank voor de toevoeging! Delicaat klusje! De fairings maken het wel helemaal af straks Groeten, Ramses .