Ik ben stout geweest... Heb het frame van me nieuwe quad af. Dit keer geen bouwverslag... Wel komen er een paar foto's als hij klaar is. Het is een zeer nette gebouwde quad, en zeer compact. Opgebouwd volgens het stack idee, wat ik altijd gebruik, echter nu even net wat mooier Verder precies wat je van mij verwacht, strak, netjes en subliemgebouwd, en afgemonteerd De voedingdraden hebben een eigen "etage" de signaalkabels ook, en het controller bordje "zweefd" in de lucht tussen 2 andere frame plaatjes. Het geheel kan nu superstrak gebouwd worden, en blijft nog onder de hoogte van de propmeenemers,dus zelfs de ontvanger komt er niet bovenuit. Als met al zit het hoogdte deel van de ontvangerm, nog een centimeter onder het hoogste punt van de prop medenemer. Flink safe dus Enig nadeel is dat ik de ledstrips niet meer schakelbaar krijg. Hier baal ik toch wel een beetje van, dit leek mij zo leuk.... Wellicht nog eens goed kijken, maar alles is zo strak op elkaar, dat er nauwelijks ruimte voor iets extra is. Vermoedelijk, enkel een 10cm rodeleds op de "staart" ter herkenning. Ondanks zijn geringe afmetingen van 44,5cm van motor to motor, kon ik het geheel niet lager dan +/- 800 gram vliegklaar krijgen. Das altijd nog 200 gram minder waar ik in het ergste geval vanuit ging. In hover heb ik 5,6 amp. total verbruik. Samen met ene 2200mah 3s lipo, hoop ik op een vliegduur van om en nabij de 12 tot 14 minuten.... Spcecs: m2m: 44,5cm Gewicht: ~800 gram Motor: kda 20-22L ~924kv Regelaar: Plush 30 amp. Controllerboard: Minsoo kim Bluebord Acccu: turnigy 2200mha 3s 30c Prop: 10x4.5 SF EPP
Nounou, dat vind ik ook wel weer meevallen.. Als jij jezelf zo beschijft heb ik het recht om te mogen mierenne*ken. Die gaten op bovenstaande foto kunnen veeeeeel strakker En op de 2de foto Intapen? ah kom op..Dat doe je op een EPP vleugel voor de combat, niet zo'n quadje. Spreekt voor zichzelf Na veel werk, meten, passen, slijpen frezen, en tig maal bijwerken, is HET klaar! DE oplossing voor mijn probleem! Linker rechthoek is scheef...? Begrijp mij niet verkeerd, je werkt netjes en zorgvuldig, alleen die eerste zin..Nee, dat gaat er bij mij niet in bij in mekaar geschroefte multikopters. Vliegtuigen bouwen van scratch, of multikopters compleet ontworpen..Wanneer dat uiterst perfect word gedaan ( voor mij is XXL66 bijv. inspiratie. Zie zijn prachtige uiterst nauwkeurige werk hier: x6-650-derde-keer-goeie-keer) Pas dan kun je zoiets over jezelf zeggen
Toch grappig dat je hier weinig post ramsus, ik voel me dus zeer vereerd.... Bedankt voor de kritische blik op mijn werkstukjes.... Wellicht zien we elkaar ooit nog op een fpv meeting.... Momenteel, ben ik bezig mijn mf70 op cnc te krijgen, je hebt gelijk, het is niet strak, maar voor uit de hand, vindt ik het best nog netjes van mezelf... Niet iedereen kan zo mooi werken en heeft de uitzet ,ik heb meerdere hobby's en moet een keus maken.... Daarnaast ben ik ook veel aan het werk voor de opdrachtgevers, dus ja dat werkt ook niet mee, om de tijd vrij te maken voor ombouw naar cnc... Verkoop, nee hoor, zit niet in de planning... Krijg ik weer spijt, wil ik weer een andere bouwen... Nee, wel wil ik nog over op arduino... Je was me net te snel af met het bordje.. Las dat het de oude controller was, terwijl, meneer aangaf dat het de nieuwe was... Dik balen.... Hoop dat alles verder wel werkt, anders is het dik zonde!
Emil, Begrijp mij niet verkeerd! je werkt harstikke netjes, besteed er een hoop aandacht aan. Je werkt zorgvuldig en da's precies waar ik van houd. Over welk boardje, nieuw,oud heb je het? nIk was je te snel af met het boardje? Hoezo, ik bouw mijn eiegen boardjes, en ben momenteel overgestapt op Mk ME2,1. Op het moment vlieg ik met 2 okto's. Als je het hebt over de PCB's die ik verkocht, jup die waren nieuw. Een week later waren er weer nieuwe, maarja zo werkt dat nij Multiwii. De arduino en WMP blijven hetzelfde. Ik snap je opmerking dus niet? Inderdaad, wellicht kom ik je een keer tegen op een FPV meeting. Je bent harstikke welkom! En bij deze uitgenodigt om een keer met mijn FPV kistjes te vliegen ( ow, en om een blik op mijn okto's te werpen)
@Ramsus, geen probleem Nee, was niet de bordjes die jij verkocht,maar welke Holco gekocht heeft van een mede lid. Daar had ik op zich ook intresse in.... Maar jij verkoopt ook bordjes ? Ik stuur je evne ene pb denk ik, over een aantal dagen, eens zien wat dat exact is, ik ben nog noob... Uitnodiging van fpv, is van harte ge-accepteerd, denk dat ik een keer met Wiebe mee ga. Lijkt me zeker leuk!
Nee hoor, ik verkoop geen boardjes. Ik had alleen zo nu en dan wat Alexinparis wii boardjes over (project, vliegen, afrausen uitgekeken raken, verkopen, en weer opnieuw beginnen)
Heb nog een filmpje van de quad van een tijdhe geleden....... Gyro's iets te gevoelig (helemaal op 100%) voor de toch wel redelijke wind wat er stond. Maar goed, geen heftige occilaties, dus kan op zich prima...