hi, is onderstaand motortje/prop/esc geschikt voor een indoor foamie van +/- 70 gram 64 cm span met een 1s lipo? HobbyKing 1608 Brushless Outrunner 5900KV GWS EP Propeller (DD-3020 82x50mm) (6pcs/set Turnigy 5A 1S Brushless ESC of kan ik het beter anders doen?
Nee, absoluut niet! 70 gram!?! recordpoging? Dit motortje draait onbelast, zo'n 44.000 toeren, hiermee brand deze esc en je vliegtuig af! Je hebt veel te veel power en een veel te kleine prop! Dit is een beetje een goede setup voor een shockflyer: Tussen de 1000 en de 1500 kv motor. Tussen de 10 en de 30A esc. Een prop van ong. 8x4. Een 3s of 2s accu van tussen de 500 en de 100 Mah. Misschien zeg ik iets fout maar ik denk dat de meesten het met mij eens zijn... J.G
fockarty, het is uit je mailtje niet helemaal duidelijk wat voor indoor model je wilt vliegen. Ik moet eerlijk zeggen dat "indoor" ook een wijd begrip is. Soms zie je "indoor" filmpjes die geschoten zijn in een hal van Boeing. En daarnaast indoor filmpjes uit een Nederlandse sporthal met 3 badminton velden. Om terug te komen op jouw vraag. Normaal zijn dergelijke kleine props meer geschikt op snelheid. En snel indoor vliegen is een kunst. Dus of deze setup gaat werken zal van jouw model afhangen. Ik gebruik zelf op een 70 gram slowflyer (indoor) een HobbyKing Online R/C Hobby Store : 1404N 2290Kv 9.2g 3.5A 160g Thrust Outrunner Met 5030 propje op 2S (240mA). Deze setup is duidelijk zwaarder dan jouw keuze, maar houd het gewicht toch onder de 70 gram.
Even kijken voordat je oordeelt! Voor een shockflyer staat er boven... En een 70gram foamie leek mij erg licht.