gevonden MJX T40C

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door tkonig, 26 mei 2013.

1. tkonig

tkonig

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Lag zomaar in het bos. Netjes opgegeven bij politie en lokale krantje. Niemand voor gekomen. Dus wil ik zelf wel proberen het ding weer werkend te krijgen. Ik zie geen ernstige kapotte dingen.
    De onderste wieken draaien, de bovenste zitten muurvast. Iemand een idee waardoor dat komt? Of hoort het zo en zit er zóveel weerstand in die overbrenging (misschien de motor zelf??) dat je met je vinger de bovenste bladen niet kunt bewegen en ze pas gaan draaien als de motor ze aandrijft?
    Ik heb vanzelfsprekend geen afstandbediening. Maar die is niet duur zag ik, dus als iemand me wijze woorden kan toefluisteren over die wieken die niet draaien, dan durf ik wel verder te gaan en een afstandbediening te kopen... ;)

2. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn .
    GEVONDEN in het bos , heeft deze heli al regen gehad dan ??
    Of is het droog gebleven , als ik de weersomstandigheden van de afgelopen weken zo eens terug bekijk dan vrees ik van niet .
    Dus ik denk dat de electronica al beschadigd is .
    En de bovenste wieken zouden ook feilloos moeten meedraaien , net zoals de onderste .

Grtz
    Ron

3. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Nieuwe heli van hetzelfde model halen en deze voor onderdelen gebruiken ;)

4. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo tkonig als het goed is zit daar standaard een camera op mischien staan er nog beelden op van de vorige eigenaar.
    Maar aan een zender heb je niet genoeg je zou ook een lader moeten kopen want ik denk dat de accu wel leeg is.
    Kijk even of het tandwiel van de bovenste rotor niet geblokkeerd word door iets.
    M.V.G

5. tkonig

tkonig

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Heldere berichten. Er zit géén mini-SD-kaartje meer in, dus geen beelden...
    De heli heeft vast een tijdje in de regen gelegen, want het was bij het bos van het tweede huis van een vriend.
    Dat de rotor geblokkeerd wordt is duidelijk, maar ik zie nog niet waarom. Dat het ene grote tandwiel wel met de vingers en de andere niet gedraaid kan worden, lijkt mij te komen door het vastzitten van het motortje. Ik zal het ding een keer rustig uit elkaar schroeven.
    En tja, een nieuwe kopen... Ik vind het gewoon leuk om het ding weer werkend te krijgen. Dat knutselen vind ik wel leuk, maar ermee vliegen laat ik maar aan anderen over. Als het ding het weer doet geef ik hem wel weg of zo.

6. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Wat je kunt doen is even het schroefje van het tandwiel los draaien zodat het tandwiel over de as draait, dan moet je de rotor met de hand kunnen draaien zo niet dan zit het probleem in de as.

7. tkonig

tkonig

Lid geworden:
    26 mei 2013
    werkt weer

Althans, ik heb het motortje weer draaiend :D. Eerst de complete heli uit elkaar omdat ik niet bij het schroefje van het motortje kon komen. Daarna met een tang het motortje weer draaiend gekregen.
    Nu heb ik nog één probleem..; hoe zat het stekkertje van de servo?? Er staan twee rijtjes van drie stekertje. Ook het stekkertje kan er linksom/rechtsom op. Moet het gezien van de zijkant op het eerste rijtje stekertjes en moet het gele draadje dan links of rechts zitten??

Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  8. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Heli merk/type heli en Veenendaal in titel opnemen voor meer kijkers/reacties/hulp. Titel kun je aanpassen door openingsbericht te wijzigen -> meer opties. Dit kan tot vier weken na aanmaak van bericht.

In hetzelfde kader dan ook deze forumtipjes:
    • Geef behalve je leeftiud ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.
    • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

9. tkonig

tkonig

Lid geworden:
    26 mei 2013
    gegevens

Hallo Ron,

Ik woon in Veenendaal (nu ook op mijn profiel zichtbaar).

Het bericht gaat over een MJX T40C, dus dat leek me wel correct.
    Nu hoop ik maar dat er iemand dit nog leest. Er is al een, welkome, reactie.

Deel Deze Pagina