hey allemaal ik was aan het opruimen en wist dat ik ergens een rc auto nog had liggen en dacht mischien is het leuk om dit te delen ik zat er zelf aan te denken deze auto op te knappen en in zijn oude glorie terug te brengen rijden zal ik er waarschijnlijk niet mee doen maar het is een leuk item als sier in de kamer het alu rek voor achterop heb ik ook nog deze staat niet op de foto ik heb het model gevonden dit is een AYK 566B Super Trail uit 1982 als ik het goed heb ikzelf vind de aludelen en constructie erg mooi (met de gedachten dat dit 1982 was, ik was toen nog niet eens geboren ) leuke is na al die tijd still staan veert het model nog erg goed en alles ziet er op een klein scheurtje op de achtervleugel nog goed uit (wel ff om het stof heen kijken mannen ) deze site had ik gevonden toen ik naar de naam opzoek ging Untitled Document heeft iemand mischien leuke info over dit vintage model of persoonlijke ervaringen mvgr lip
Ik weet het niet zeker, maar dit komt me heel bekend voor, met name die dubbele alu vierkante koker als chassis en de achterveren die wat vlakker staan dan gebruikelijk was voor die tijd. De plaatsing van de voorschokbrekers is heel opmerkelijk (en best mooi verzonnen eigenlijk) Het lijkt heel erg veel op wat Simprop in die tijd in het programma had, alleen die voorvering kan ik me niet zo herinneren. Ik weet niet hoe het model er aan toe is, maar naar mijn ervaring met auto's uit die tijd waren kogellagers zeldzaam, en de meestal gebuikte bronzen busjes waren meestal binnen 25 acculadingen volledig uitgelubberd. Duurzaamheid van tandwielen viel meestal ook ERG tegen.... Ik zou er als ik jou was, niet mee gaan rijden, tenzij je de boel van kogellagers voorziet en aan tandwielen kunt komen. Groet, Bert
Lip, oude-rc-cars-uit-1980-enzo Even kijken in dit draadje, Bart Banaan weet er best wat vanaf, misschien Pb'tje zenden om hem erop attent te maken mooie bak! Ik wil ook zo'n zolder Stevo
Jammer dat zo'n innovatief merk door omstandigheden is verdwenen. Was jaren 80 in techniek alles en iedereen ver vooruit!
raar model tamiya banden denk ik en de achterkant lijkt op een hele oude kyosho of marui ik heb zelf tamiya's en marui's zelfde ophanging als een marui
Dat is nog eens een mooi model. Gaaf dat zoiets bewaard is gebleven. Die moet je inderdaad gaan opknappen en als shelfqueen gebruiken.