gewicht shocky

130gram voor binnen of voor buiten (en met alles erop en eraan dan)
die van mij is 200gram maar dan wel met 400mAH en voor buiten

Je kunt niet zomaar een gewicht bleren. Het hangt van meerdere factoren af.

Het maakt nogal uit of je shocky een wingspan heeft van 1 meter of van 50cm, bijvoorbeeld. Verder maakt het uit welk toepassingsgebied je voor ogen hebt; binnen of buiten.

Heel grof zou je kunnen zeggen dat 150 gram een grens is voor het binnen vliegen.

Als je een redelijk gemiddelde shockflyer tussen de 100 en 150 gram weet te bouwen, is hij bruikbaar voor indoor.

Voor buiten mag het zwaarder zijn, hoeft overigens niet. Ik vlieg mijn inmiddels 160 gram wegende Ikarus Yak gewoon buiten met windkracht 4~5 en dat gaat prima, al is het dan natuurlijk niet meer precisie-kunstvlucht wat je er mee vliegt.

Diezelfde Yak vliegt ook nog wel als ie 250 gram weegt, maar dan moet je meer snelheid houden.

Te licht schijnt ook niet goed te zijn, het schijnt dat er mensen zijn die een shock onder de 100 gram hebben weten te krijgen, maar daar uiteindelijk weer vanaf gestapt zijn omdat het _te_ licht was. Of dat waar is of broodje aap, durf ik niet te zeggen, het klonk wel aannemelijk.

Ja Hezik ik denk laat ik maar een schot in de ruimte geven maar jouw verhaal sluit goed aan bij mijn ervaringen.:)

Laatst bewerkt:
jah dat dacht ik er ook al die van mij nu was eigelijk ook bedoeld om indoor en outdoor te vliegen maar weegt dan weet te veel maar met een wat kleinere batterij zit ik dan toch aan een goed indoor model denk ik zo

Broodje aap smaak best lekker ;)

Hezik, de vd veghten hebben geexperimenteerd met steeds lichtere shocks,
totdat ze er weer gewicht bij moesten doen.
Bij een AM heeft bert 7 gr lood in het zwp erbij gehangen wat weer lekkerder vloog
(is dus ook subjectief, niet direct objectief meetbaar)

Een te lichte schok 'vloeit' niet door de lussen heen,
en staat opeens, te snel, stil bij gas dicht.

Dan blijk je toch een beetje gewicht nodig te hebben om op gang te blijven.

wedstrijd clicks zitten rond de 110 a 130 gr,
AM yaks rond de 130 - 140, (wordt sneller en vloeiender mee door gevlogen)
buitenschoks rond de 200.

parkmaster zit rond de 500 (en is ook al met suc6 binnen gevlogen)

Laatst bewerkt:
Mijn PlingPling is een best grote shock en weegt nu 130 gram. vliegt idd heerlijk, maar goed traag idd. Ideaal om het te leren! Hoe lichter hoe beter klopt dan wel hoor. Ik heb echt "uren" de tijd om een fout te herstellen. hij dwarreld gewoon naar beneden. Ik vlieg er trouwens alleen buiten mee. heb ff geen binnen lokatie nu, maar goed. elke avond als de wind een beetje weg is gooi ik er weer een paar accuutjes doorheen (2S400mah).

Voor midden op de dag moet ie wel wat zwaarder idd, maar goed, dat word nr 2 :). (of even zwaar, maar dan kleiner)

mijn shocky weegt 200gram(edge540) maar dan wel met een vrij zware motor en 3s400mAH en vliegt ook heerlijk ik kan er mee hooveren totdat de staart over het gras streel:p

Dit weegt mijn Yak-54 schockflyer hier de Setup en het gewicht :D

Fabrikant: Ikarus

Model:
Yak54

Spanwijdte:
84cm

lengte: 79cm

Gewicht:
215 gram

Motor:
Axi 2204/54

Regelaar: