Gezocht: Adviseur waarde modelbouwboten

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Alexandra Kalischewski, 26 aug 2022.

1. Alexandra Kalischewski

Alexandra Kalischewski

Lid geworden:
    26 aug 2022
    Hallo lieve mensen,

Als eerste: ik ben nieuw op het forum dus ik weet niet wat mag en wat niet en welke topics waar geplaatst moeten worden.

Ik zoek hulp bij het volgende:
    3 jaar geleden is mijn laatste grootouder overleden. Mijn opa was enthousiast modelbouwer en heeft voornamelijk veel modelbouwschepen, zenders en opladers. Wij willen deze prachtige schepen graag verkopen, maar willen er wel een eerlijk prijs voor terug. Hij heeft er immers destijds ook veel geld voor betaald.

Nu zijn wij op zoek naar iemand die ons kan helpen om deze boten op waarde in te schatten. Ik heb als tip gekregen om lid te worden van dit forum om hier hulp bij te kunnen vragen. Ik heb van twee schepen even een foto bijgevoegd. b9db34c8-fad4-455c-a8c8-da69552f6fdf.jpg b184a7de-8928-45fe-a751-4cff825e71d6.jpg

2. RenéH

RenéH

Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Allereerst gecondoleerd met het verlies Alexandra.

Alexandra is er geen modelbouw vereniging in de buurt ?
    Daar is vast wel iemand die de waarde van de schepen en de aanverwante spulletjes kan inschatten op waarde.
    Vaak is los verkopen wat het meeste opbrengt.
    Probeer anders de verkoop hoek op dit forum en kijk wat daar uit voor komt.
    Let wel , emotionele waarde gaat niet betaald worden .
    Als je erg aan een bepaald scheepje gehecht bent
    houd die dan beslist apart als herinnering.
    Verder wens ik je veel succes met de verkoop en hoop voor jou dat er een eerlijke koper komt.

Rene.

3. Alexandra Kalischewski

Alexandra Kalischewski

Lid geworden:
    26 aug 2022
    Hallo Rene,

Dankjewel voor je berichtje! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht... Blijkbaar kunnen we gewoon in Hilversum terecht. Ik ga Modelbouw Vereniging Hilversum een mail sturen om te vragen of zij mij kunnen helpen. Anders gaan we het bij Heritage Auctions Europe proberen. Hopelijk worden we zo wat wijzer :)

4. RenéH

RenéH

Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Heel veel succes.

Rene

Alexandra Kalischewski vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina