Gezocht: lc-tech.fr

Bart, de hoogteroer kleppen zijn de elevons (elevator-ailerons).
Op de pagina staat ook een link naar een draadje op het franse forum Modelisme.com.
https://www.modelisme.com/forum/thr...n-oiseau-tres-planant.211021/#google_vignette

Met daarin ergens een linkje naar een video.

Daarin zie je de enorme rol uitslagen van de elevons. Ook wordt er aangegeven dat je flink 'up' moet compensren voor de remkleppen.
Het lijkt me wel leuk om hem zo origineel mogelijk te houden en de vleugelkleppen alleen als hoogteroer te gbruiken, en eventueel een split richtingsroer te maken om te remmen.
 
Ja dat dacht ik ook. Maar als er een komplete kit is voor een versie met remkleppen dan kies ik daarvoor. Split rudder heel mooi als rem, maar ik denk dat dat nog best een complex dingetje zou worden (zeker in dat smalle rompje). Overigens zou een split rudder ongetwijfeld ook UP bij-effect hebben gezien de stand van de scharnier as.
Mijn Stini doet het prima met split rudder... maar ja daar is het ook alleen maar een rem en geen rudder...
Beetje up bijmixen bij remmen kan toch niet echt een probleem zijn.
Heb o.a. gevraagd naar wel/niet elevons, en naar prijs komplete kit Windfreak. Volgens de tekst moet die ook als komplete kit te krijgen zijn maar ik zie hem niet in de prijslijst. En ik bespaar mezelf graag het zoeken naar passende secundaire onderdelen.

Overigens zou ik het niks vinden om elevons te maken aan het binneneinde van de vleugel. Toch?
 
Laatst bewerkt:
Het is wel wat op de Rubin zo zou moeten: de hoogteroeren aan de binnenkant en hij stamt uit een tijd dat ze niet als rolroer mee gemixed konden worden.

In dat filmpje laat hij ze kennelijk wel mee gaan, alle beetje helpen tijdens de landing?
 
Im zat nog even te klikken op lc-tech.fr en......

Heb je zijn prototypes gezien?

WP_20181205_13_17_36_Pro.jpg


Dit vind ik mooi!!!
 
Ja indrukwekkend... lijkt voort te borduren op de Windfreak (zie het hoogteroer) plus elevons. Wat zou de spanwijdte zijn?
Hij doet me ook wat denken aan de ooit geplande opvolger van de Flying Cloud.
 
Laatst bewerkt:
Mooie constructie, kijk naar de hoofdliggers. Maar ik vermoed dat-ie niet licht genoeg is voor een goede zwever. Maar toen de ontwerper nog actief was had hij op een gegeven moment een foto op z'n site van een ding dat hier duidelijk van afstamde, en ook wel leek op de foto die jij net liet zien. Hij is ermee gestopt, maar van de Flying Cloud zijn nog ergens kits te krijgen.
 
Die Cloud ziet er inderdaad wat zwaar uit maar de vorm is gaaf......maar eerst even concentreren op wat ik al in huis heb:rolleyes::rolleyes:
 
Bart, de hoogteroer kleppen zijn de elevons (elevator-ailerons).
Op de pagina staat ook een link naar een draadje op het franse forum Modelisme.com.
https://www.modelisme.com/forum/thr...n-oiseau-tres-planant.211021/#google_vignette

Met daarin ergens een linkje naar een video.

Daarin zie je de enorme rol uitslagen van de elevons. Ook wordt er aangegeven dat je flink 'up' moet compensren voor de remkleppen.
Het lijkt me wel leuk om hem zo origineel mogelijk te houden en de vleugelkleppen alleen als hoogteroer te gbruiken, en eventueel een split richtingsroer te maken om te remmen.
Rick, inmiddels is mijn Windfreak wel bijna af maar ik kwam opeens dit draadje weer tegen.
Mijn Windfreak heeft dus voorlopig wel degelijk alleen elevator; theoretisch zou je ze als elevons aan kunnen sturen maar voorlopig blijft het zo.
Iets anders... ja er staat op diverse plekken (LCtech en Franse forum) dat je elevator moet bijmixen bij de spoilers, alleen of je nou hoog of laag moet bijmixen dat wordt niet duidelijk (afhankelijk van waar je leest). Ik las bijvoorbeeld dat je laag moet bijmixen, "sinon ça part en looping". Dat lijkt me niet mis te verstaan... nou ja, tzt op veilige hoogte uitproberen.
 
Back
Top