Ik heb recent mijn Goosky S1 gecrashed, zonder te veel erg: de hoofdas verbogen en een link van de feathering shaft naar de swashplate kapot.
Ik heb een nieuwe hoofdas besteld (ik had nog reservelinks) en die vandaag geïnstalleerd.
Alles lijkt soepel en correct in elkaar te zitten en indien ik de motor met de hand draai voel ik geen weerstand: alles voelt aan zoals het hoort (en zoals mijn andere S1 ook aanvoelt).
MAAR: wanneer ik de heli laat draaien, dan heeft hij hoorbaar moeite om de headspeed te halen en te behouden, en om een beetje te vliegen heb ik zowel de in de throttle curve als in de pitch curve alle waarden serieus moeten verhogen. Ik haal nu ook maar een vliegtijd van ongeveer 2,5 minuut: dan is de batterij hoorbaar uitgeput: de headspeed daalt en de heli komt naar beneden. De batterij staat dan (onmiddellijk na landing gemeten) op ongev. 3.6V per cel.
Vóór de crash haalde ik moeiteloos 5 minuten vliegen en stond de batterij nog op 3.75 - 3.8V per cel.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb al eens de as er terug uitgehaald en opnieuw gemonteerd, maar het maakte geen verschil. Ik heb ook via de app alles terug naar de default settings gedaan, maar dat lijkt ook geen effect te hebben ..
Bedankt,
Stefan.
Ik heb een nieuwe hoofdas besteld (ik had nog reservelinks) en die vandaag geïnstalleerd.
Alles lijkt soepel en correct in elkaar te zitten en indien ik de motor met de hand draai voel ik geen weerstand: alles voelt aan zoals het hoort (en zoals mijn andere S1 ook aanvoelt).
MAAR: wanneer ik de heli laat draaien, dan heeft hij hoorbaar moeite om de headspeed te halen en te behouden, en om een beetje te vliegen heb ik zowel de in de throttle curve als in de pitch curve alle waarden serieus moeten verhogen. Ik haal nu ook maar een vliegtijd van ongeveer 2,5 minuut: dan is de batterij hoorbaar uitgeput: de headspeed daalt en de heli komt naar beneden. De batterij staat dan (onmiddellijk na landing gemeten) op ongev. 3.6V per cel.
Vóór de crash haalde ik moeiteloos 5 minuten vliegen en stond de batterij nog op 3.75 - 3.8V per cel.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb al eens de as er terug uitgehaald en opnieuw gemonteerd, maar het maakte geen verschil. Ik heb ook via de app alles terug naar de default settings gedaan, maar dat lijkt ook geen effect te hebben ..
Bedankt,
Stefan.