Hallo, Ik vlieg met een DJI F550 Hexacopter en daarom heb ik een zelfcentrerende throttle stick (mode 2). Sinds kort in het bezig van een Bixler 2, maar heb dus het probleem met de zelfcentrerende stick (=50% gas). Hoe kan ik mijn graupner mx-16 Hott instellen dat 50% (zelfcentrerend) 0% gas is voor mijn bixler 2 besturingsprofiel? Ik snap dat ik dan de helft minder 'nauwkeurig' kan zijn met gas. Alvast bedankt!
Dat zal je waarschijnlijk niet lukken. Volgens mij kan je dat in geen enkele zender instellen. Je kan het minimum wel wat verschuiven maar helemaal tot het midden? Dat haal je niet. Ook de regelaar voor de gek houden en laten denken dat halverwege 0 is zal meestal niet lukken. Het overgrote merendeel van de moderne regelaars is "zelflerend" en zal zelf bepalen wat maximaal en minimaal is. Als je zo'n regelaar wil wijsmaken dat halverwege 0 is trapt hij daar niet in en zal niet gaan werken. Pas als de knuppel helemaal op de echte 0 is gezet zal de regelaar het start melodietje spelen en gaan werken.
Knuppel van je af is omhoog. Knuppel naar je toe is (heel snel) naar beneden. Of je moet met die hexacopter op z'n kop gaan vliegen met de knuppel naar je toe. :rolling:
Die Bixler 2 is toch een vliegtuig Ernst. Dus dan is knuppel naar je toe achteruit vliegen:wink:. Ook weer eens wat anders. Groet, Ad
Je hebt gelijk, ik keek alleen maar naar het eerste vliegende apparaat wat hij noemde. Maar hij wil juist met de zender van die hexacopter ook een gewoon vliegtuig vliegen. Inderdaad achteruit vliegen ;-)
Dat geldt alleen voor budget-regelaars. In het iets duurdere segment is er voldoende keuze in programmeerbare brushless regelaars en daarmee kun je het gewenste wél bereiken. Als je bijv. een Robbe Roxxy regelaar neemt kun je allerlei zaken instellen. Standaard zijn deze regelaars ingesteld met het nulpunt op center trim en mét rem. De stuurknuppel naar voren bewegen is gas geven, naar achteren is remmen. Het nulpunt kun je zelf verschuiven en zo zijn er meerdere instelmogelijkheden. Voor helivliegen kun je de rem ook uitschakelen en voor auto- en scheepsmodellen kun je 'm zelfs instellen met voor- en achteruit. Programmeren doe je via de zender of m.b.v. een programmeerapparaat.
Ik heb nu in het menu 'servo settings' het volgende veranderd. -50% was te weinig. Nu geeft hij geen gas meer bij 50%, maar ik weet niet of hij nu wel 100% geeft op 100% gas. Screenshot van het menu 'servo disp' EDIT: inmiddels weet ik dat dit dus niet de ideale oplossing is. Ik krijg op deze manier geen 100% meer uit m'n motor.
Hoe doe ik dit? En is het ook mogelijk om via een switch throttle op 0% te zetten? Dat is misschien makkelijker.