Grondplaat CEN MG16

Hallo,
Weet iemand waar een grondplaat voor de CEN MG16 te krijgen is?
voorkeur naar aluminium, maar plastic mag natuurlijk ook.

Ik heb namelijk met een off-road op de weg gezeten, en kennis gemaakt met een stoeprand.

Groet,

Fabian

Iedere winkel die CEN verkoopt kan die bodemplaat voor je bestellen. Het helpt als je even het juiste art.nr. erbij zoekt om eventuele verwarring te voorkomen.

waarschijnlijk zijn ze gewoon te koop in de winkel waar je je auto kocht

wat is de schade?
bodem platen zijn best duur maar meestal wel goed te repareren
als is hij van aluminium en hij is gebroken kan je hem lassen als je goed bent in aluminium lassen, en later met een slijptol glad slijpen. al is hij gebogen dan kan je het voorzichtig terug buigen of recht slaan tussen 2 stukken hout met een hamer.
als het van plastic is zal ik hem niet proberen te lijmen omdat een een hoop krachten op komen te staan en lijmen is meestal niet echt stevig

cool! gebroken bodemplaat in aluminium lassen. Dat wil ik wel eens zien tot een goed einde komen. (nee, echt)

goh grappig,,,

natuurlijk kan je een gebroken bodemplaat in aluminium niet lassen.

maar je kan wel een gebroken bodemplaat VAN aluminium lassen
en netjes schuren of slijpen en eventuele gaatjes voor de schroeven uitboren

Als je gewoon eens het product bekijkt zal je zien dat er geen alu bodemplaat gebruikt is maar een compleet gevormd plastic chassis, knappe jongen als je dit uit een plaatje alu kunt maken.

En als het plastic is kan je als noodoplossing ook nog een hete soldeerbout gebruiken om de twee gebroken delen weer aan elkaar te smelten. Heb ik wel meer gedaan en is steviger dan lijmen. :cool:

Back