. In m`n Sea Fury verslag plaatste ik afgelopen vrijdag deze afbeelding: Met deze tekst erbij: "Toelichting volgt na komend weekend" Hierbij de toelichting, namelijk een nieuw kort tussendoor verslagje. Vroeger (pre internet tijdperk) las ik veel modelvliegtijdschriften zoals M.A.N, Aeromodeller, etc, etc. Great Planes had een "prop-jet" serie bouwdozen, o.a. de Patriot, Phantom, F15 en zelfs en Learjet: Die vond ik GAAF, vooral de Phantom!, maar het is er nooit van gekomen zo`n Fun Jet te bouwen. Vorige week werd zo een prop-jet op Marktplaats aangeboden voor een mooi bedrag, en wel een... Hawker Hunter!!! De Hawker stond te koop in Nunspeet en aangezien ik gisteren toch naar Hoogeveen was, gelijk de Hunter opgepikt: De lengte is ca. 170 cm en de spanwijdte ca. 120 cm. Voorop staat een oude Super Tigre .60 (10cc tweetakt) en er zitten servo`s in. Alleen het motorkapje ontbreekt, maar die is natuurlijk eenvoudig zelf te maken: Ik laat de kist zoveel mogelijk als hij is, het moet juist nostalgisch blijven. Dus geen retracts erin maken, geen EDF erin, gewoon helemaal zoals hij nu is. Schaalpuristen zullen er wel spontaan een migraine aanval van krijgen, maar ik vind het geweldig!! De romp is geheel van glasweefsel, de vleugel piep ingedekt met balsa. Het stabilo lijkt een balsa opgebouwde constructie welke is geglasd. Ik ga e.e.a. eerst goed nalopen, enkele zaken binnenin moderniseren (aansturing, servos etc). Ook natuurlijk het motorkapje maken en de kist uiterlijk wat mooier maken/ander kleurenschema. Heel misschien ga ik nog wel opzoek naar een OS met achteruitlaat en tuned pijp. Die pijp zou dan mooi in de romp kunnen liggen en komt de rook uit de straalpijp... Maar zoals de Hunter nu is met de Super Tigre vind ik `m eigenlijk al gaaf genoeg. Groeten, Ramses .
. Het kleurenschema van de Hawker Hunter wordt zeer waarschijnlijk een van deze twee opties: Dit Nederlandse schema: Of dit Britse schema: Groeten, Ramses .
Gaaf, gaan we weer volgen! Doe nu eens wat anders dan zwart...... Dat rainbow schema op de openingsfoto is wel heel gaaf, EN, de staart is zwart
. Dank je Nico! Miss Demeanour,... die is wel heel erg fraai inderdaad Maar ook een behoorlijke uitdaging... De Hunter wordt fun-scale, als het erop lijkt is het eigenlijk al goed... Ik ben niet zo van de felle kleuren.. (joh! ),.. maar vind dit schema wel heel erg mooi! Bedankt voor je reactie Nico en ik ga de uitdaging aan, m`n Hunter wordt Miss Demeanour Groeten, Ramses .
Heel gaaf kleurenschema; ben benieuwd hoe je dat er netjes op krijgt; ik vind een enkele kleur er strak op krijgen al een uitdagingā¦ Groeten, Jeroen.
Leuk model Ramses, vooral het kleurenschema ! Is weer eens iets anders. (Strak en vrolijk komt het over) Dit soort modellen zag je veel in de jaren 70 en 80, o.a. Top uit Duitsland leverde dit soort modellen. Geen idee of ze ook een Hawker Hunter hadden. Succes met ed renovatie ! Grt, Arnoud.
Dat kan natuurlijk, maar wat vind je er dan zo geweldig aan? De nostalgische gevoelens, 'zo deden we dat vroeger'? jan.
Die kist vraagt eigenlijk wel om een reso pijpje... Lekker laag over het veld janken! Leuk project Ramses!
. Dank voor de leuke reacties! Inderdaad Klopt, flinke keuze uit gave en ook bijzondere schema`s! Ik ga proberen er de Miss Demeanour van te maken. Ik ben alleen deze kit tegengekomen, maar deze is een stuk kleiner dan mijn Hunter: en deze tekeningen op Outerzone, maar ook die afmetingen wijken af van mijn Hunter: Ik heb net als Arnoud het vermoeden dat mijn Hunter een Duitse 'kit' uit de jaren 80 is. Groeten, Ramses .