Hebben mensen kennis met HORMANN ?

welke is het laatste nieuw model van Hormann 1/6 off road. Wat is het verschil tussen een HT2 Race Evolution en een TK 08 ? Zijn er mensen die foto's of verschillen ervan kennen of ervaringen met deze wagens ? Alvast bedankt. Zou ook willen dringend aankopen : mijn vraag welkéén ?
Welke béter ? Ook remmen is er een groot verschil tussen deze types. Waar kan ik véél info vinden ? Welke banden zijn best op kunstgras (LVO,BPT,MTCG of nog andere lokaties)

Dank u. Danny

Hey Danny,

De hormann ht2 tk08 is momenteel een van de beste wagens op de markt, zeg maar dat er 75 % van de rijders in competitie hiermee rijden. Het verschil met een race evolution is dat hij iets langer en breder is, waardoor de wagen stabieler rijdt, men kan hem gemakkelijk corrigeren bij een foutje. De beste schijfremmen op de markt momenteel zijn de Harm remmen, deze werken gewoon perfect wanneer deze perfect geinstalleerd zijn en ingesteld zijn. Voor de banden bij LVO, BPT of MTCG kan je best gaan voor hormann kruisjes, hormann mondial, standaard noppenbanden of gewoon mondial van fg. Ter info, de mijne staat te koop
voor een mooi prijsje, is ongeveer 3 weken oud en heeft enkel 3 kwalis gereden in Tchejkie.

Fred

Alvast bedankt voor de tips. Ik kreeg ook juist gsm telefoon van Pascal Segers om een Contrast Fuego buggy te nemen. Maar voorkeur gaat waarschijnlijk naar een Hormann. Véle beweren dan dat de Hormann moeilijk af te regelen is. Twéé collega's opteerden voor een FG Baja. Ikzelf toch voorkeur voor een Hormann, éérst wat méér info bekomen of ééns testrijden vooraléér aan te kopen. Wel zou ik dringend één aankopen om misschien nog de 3 uren race op MTCG méé te rijden(puur fun)Ervaring op 1/6 buggy heb ik nog niet,dus nieuwe laatste uitdaging. Voorlopig voorzichtig proberen want na mijn operaties (6weken terug) nog relatief véél pijn nog. Dus zal rustige aanloop worden.

Hörmann is gewoon een perfect merk,ze zijn veel beter als een FG baja,monstertruck of marder(de zwakkere delen van de wagen zijn aluminium).en ze zijn berder en langer,ze hebben zeker aan betere wegligging.uiteraard zijn ze daarom ook duurder.Maar als ik de tijd terug zou draaien,dan zou ik een 2de hands hörmann kopen ipv van een nieuwe FG monstertruck.of een elcon cleon of contrast fuego,daar rijden ook wat wedstrijdrijders mee.Maar niet zoveel,dan ben je wat origineler :D

Vandaag ééns de race evolution HT2 en de HT2 TK08 gaan bezichtigen en vergelijken om tot een conclusie te komen. Inderdaad nieuw een groot budget. Maar iedere rc hobby is duur als je wat topmateriaal wil hé. Voorhéén jaren electro gereden en zelfs véél duurder te noemen : iedere jaar nieuwe accu's,moters,wagens die steeds veranderen qua uitvoering tot verbetering. Off road 1/6 nog niet in wedstrijdverband gereden,dus nieuwe uitdaging. Maar méér voor fun ze,maar ééns gezellig meedoen is stééds leuk hé. Door mijn voorlopig ongenééslijke ziekte (fybromyalgie) wel de goesting véél verminderd door dagelijkse erge pijnen,maar toch wil ik me nog wat ontspannen voor de tijd dat ik nog kan. Dus amuseren wil ik nog doen. En bij 1/6 off road niet steeds veranderingen regelmenten zoals bij electro in Belgie. Een véél toffere en open sféér bij deze off road wedstrijden. Gelijk welke wagen, enkel géén monstertruckbanden al de rest kan en mag. Puur amusement. FG is inderdaad iets goedkoper,maar véél schilt het niet in prijs. Als je bij een fg baja alles in alu steekt,tuned pipe,hydr. remmen kom je in de buurt van een Hormann wagen. Wel is FG overal te verkrijgen, dat is het zéér grote voordéél tegen over andere merken. Eind deze wéék beslis ik wat de aankoop zal worden. Met FG reed ik al testrondjes op MTCG en LVO met twéé verschillende FG baja's. Met Hormann nog géén méter ervaring kunnen uitproberen ! En Contrast Fuego wel mooi aanbod maar hier in Belgie nergens te bespeuren voorlopig.

ik rij in gent brugge met hormann tk 08 moet maar eens komen kijken als je hem in actie wil zien
in september ga ik voor eerst eens meedoen aan interclub en 3 uur race ga ik ook meedoen :D
hm005.jpg

hm006.jpg

hormanns002.jpg

Mooi zo uw horman ze. Succes alvast. Maar gisteren toch een nieuwe Elcon Cleon aangeschaft met moter zenoah g270rc 2008. Nu komende wéken alles monteren en dan wa leren rijden.

kom er maar rap mee naar gent brugge zal u eens laten zien wat hormann power is hehehe

Veel plezier tijdens het bouwen en eveneens veel plezier wanneer je met je karretje de eerste meters gaat maken...

Dank u alvast. Voor de fun zal deze Cleon wel voldoen zékers ? Ik wilde gewoon een goeie wagen. Competitie zegt mij minder laatste tijd. Gewoon lekker rijden en ontspannen.En véél fun hé.
Géén makkelijke wagen om te monteren,maar wel verzorgd tot in details. Juist wa kleine probléémjes (vast ziitende buslager in voorste draagarm=zo uit fabriek. Ze praten ook van inox busjes in verbindingslat sturing verloop diameter 6 naar 4 binnenmaat,maar niet te bespeuren in kit !!!)
sturingslatje probléém reeds opgelost ondertussen. Maar busje in onderarm vooraan redelijk vast(zelfs zonder schroefje al)

ja mijn wagen is ook puur fun heeft kleine 6 pk denk ik motor alleen al 5 pk of zoiets + fatpower :d

Zondag gewéést de interclub in Merchtem toch 2 Elcon Cleons in de top 3 bij de experts. Kleine foutjes heb je met iedere wagen hé. Perfectie bestaat niet. FragChief u enkel nog maar in heule zien rijden maar op Interclubs u nog niet bespeurd. Rij jij nie méé misschien ?

Zondag gewéést de interclub in Merchtem toch 2 Elcon Cleons in de top 3 bij de experts. Kleine foutjes heb je met iedere wagen hé. Perfectie bestaat niet. FragChief u enkel nog maar in heule zien rijden maar op Interclubs u nog niet bespeurd. Rij jij nie méé misschien ?

hey

Ik was zondag ook in merchtem, ik ree met een fg baja maar ree wel bij de roekies.:D
Kom je ook 7 september in gent?

grtz

Vergeet niet dat die 2 rijders wel tot de top van europa behoren he ;)

Back