Heli meetings omgeving Alphen ad Rijn

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door jeroen0302, 31 jul 2009.

1. jeroen0302

jeroen0302

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Hallo,

ik ben sinds kort een nieuw lid op dit forum en wil misschien RC helicopters als hobby gaan beoefenen.

Ik heb al vele sites, fora en filmpjes bekeken, maar door de vele info ben ik ook een beetje in de war.

Wat ik dus nu wil is met een leuke beginners helicopter te starten. En omdat ik eerst wil weten of deze hobby echt iets voor mij is, niet een hele dure helicopter.

Nou twijfel ik tussen een KDS-450c kit (RTF) of de 450c kit (ATF).
    Dit laatste om dan zelf de hardware te kopen. Maar dan de volgende vraag komt gelijk in me op... Welke hardware is het beste?

En dan bedoel, servos, gyro, etc. En aangezien ik een beginner ben, dus geen 3D hardware, maar gewoon wel goeie spullen.

Veiligigheid vind ik belangrijk. Als ik door ga, dan wil ook op een club.

Tevens twijfel ik aan zo setje van hobbyking, maar ook daar weer.. Welke hardware?
    Ik zoek daarom ook iemand uit de omgeving van Alphen ad Rijn, die misschien mij kan helpen met het (bouwen), afstellen en sparen.

Als dit topic hier niet bij hoort, dan gerust verplaatsen.

Grt Jeroen

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  2. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Leuk.. Ik kom ook uit Alphen en ga ook beginnen met Heli vliegen.. Ik kijk even met je mee in deze discussie :D

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Tjemig jongens................het is en blijft door de vele info op Forums of het internet inderdaad lastig om de keuze te maken in een heli waarvan die het fijnst bij je past.
    Ik raad jullie aan om eens bij een modelbouwclub langs te gaan, indien dat voorhanden is bij jullie in de buurt.
    Voordeel daarvan is, is dat je met mensen rechtstreeks praat die vaak ook nog eens met veel plezier een beginnend piloot op weg willen helpen.
    Ik praat nu niet over direkt lid moeten worden van zo'n club ofzo, maar eerst eens een gezellig en informatief praatje te maken met de gasten aldaar.
    Ik weet uit het verleden dat door de vele aangeboden info op Forums het lastig kan zijn om de juiste keuze te maken met welke type heli te beginnen.
    De 1 zegt begin met een 600 size CP heli vanwege de stabiliteit............een ander zegt weer dat het beter is om te beginnen met een goedkope Walkera FP heli van 100 euro om dat de crash kosten daarvan laag zijn.
    Tja..................lastig dus.
    Wat ik in jullie geval ook zou doen is wat mensen op het Forum aanschrijven en vragen naar hun beginners ervaring.
    Ik kan jullie nu zo even helaas geen straight advies geven, want helaas gaat de materie omtrend heli's zo diep, dat zelfs ik na 5 jaar vliegen er nog geen bodem in zie.
    Sukses jongens.
    Vr Gr Erwin

4. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Tnx Erwin. Ik ben al lid van een club, maar daar wordt heel weinig Heli gevlogen.
    Ik lees mezelf suf op het forum hier en ben dus ook benieuwd naar wat vindingen.
    Mijn voorkeur gaat (voorlopig) ook uit naar een 450 (maar dan een Align).
    Voor mij zijn de kosten niet heel zwaarwegend omdat ik zender en bijbehoren al in ruime mate voorhanden heb. (Behoudens de Gyro natuurlijk).
    Heli's zijn niet helemaal nieuw voor me.. links en rechts wel eens een beetje gevlogen maar nooit genoeg om een gevoel bij het toestel te krijgen.

Ar.

5. jeroen0302

jeroen0302

Lid geworden:
    30 jul 2009
    He Ar,

Leuk, ook iemand uit alphen die interesse heeft.
    Als je voor een trex wil gaan weet ik waar je een leuk set je kan kopen.

Namelijk de nieuwste trex 450 pro super combo kit. Hele goeie review/reacties gezien. Zit alles in, behalve een zender en lipo's. Maar gyro, servo's, ontvanger zijn aanwezig.

Is tevens al deels in elkaar gezet. Ik wil hem misschien ook, maar omdat ik nog niks heb, kwam het voor mij wel heel duur uit. Tegen de 900 euro.

En dat vind ik nu nog even iets teveel voor een beginner. Zeker zonde als ik het niks vind. Op verkoop maak je vaak toch verlies.

grt jeroen

6. kjel

kjel

Lid geworden:
    29 jul 2007
    Vanuit Maastricht kan ik je niet zoveel steunen met hulp, maar ik heb wel nog deze Trex 450 staan: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ik ben zelf een "ervaren beginner" zal ik maar zeggen. De beginselen bij het afstellen kan ik je wel vertellen. Trouwens, dat heb ik gewoon afgekeken van de filmpjes van Finless. Het is mij in ieder geval gelukt om nieuwe servo's in te bouwen. Als je interesse in de heli hebt, hoor ik 't wel.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  7. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Indien je budget het toelaat is een 450 een leuke machine om te starten. Let wel op dat dat "deel in elkaar gezet" niets voorstelt. Je zal de hele heli weer uit elkaar moeten trekken om na te kijken of elke schroefje voorzien is van threadlock (dit vergeet Align nog wel eens), ook zal je de gehele afstelling zelf moeten doen.

Met hulp van de club en een goede simulator (Phoenix RC, Realflight etc) moet het allemaal wel goed komen. De simulator heb je dan om de reflexen te trainen, voor hulp kan je makkelijk bij de club terecht.

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  8. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    @ Jeroen: We komen elkaar vast nog wel een tegen. Gelukkig kan ik vrij oefenen bij mijn vader in de "achtertuin" (van ongeveer 150 bij 50 meter:) )
    Alleen nog even zoeken naar een club waar met Heli gevlogen wordt. (Zal ook eens bij mijn huidige club vragen omdat ik daar nooit Heli's heb zien vliegen).

@ KJEL: PB even iets meer informatie over het toestel, Uitvoeringen, de crash en bijgeleverde artikelen. Zijn de Servo's met Futaba plug? Ik heb nog een
    PLL ontvanger liggen die bij mijn zender hoort. Ik heb zeker wel interesse.

Ar.

9. jeroen0302

jeroen0302

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Ik denk toch een RTF kds-450c te kopen.
    Gezien hier gewoon alles bij zit en hierop kan ik dan langzaam gaan upgraden naar misschien betere servo's.

Nou kan ik een trex 450xl kit open, maar deze moet opgebouwd worden.
    Is er iemand uit de omgeving van Alphen ad Rijn, die mij advies en misschien hierbij kan helpen.

Ik weet dat er heel wat video's op helifreaks staan, maar iemand naast je waar je ook een vraag aan stellen is ook fijn. En wil gewoon niet ff een paar honderd 100 euro weggooien.

Graag hoor ik of er mensen zijn die mij willen helpen, en misschien gelijk mij mede alphenaar Arjan.

Grt

10. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Hoi Jeroen,

Ik heb van Kjel 550 MB aan instructievideo's meegekregen. Kun je wat mij betreft een keer komen halen. Is niet een vervanger van hulp in levende lijve, maar is wel een zetje in de goede weg denk ik zo.
    Verder hou ik me inderdaad ook voor het verkrijgen van advies aanbevolen.

Ar.

11. rotored

rotored

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Hoi Jeroen,
    Ik kom ook uit Alphen aan den Rijn, ik vlieg altijd op het veld naast het hoogvliet distributie centrum bij de gevangenis meestal s'avonds.
    Kom maar een keer kijken als je zin hebt dan kan ik je mischien ergens mee helpen.

12. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Hoi,

Geef even door waneer je bezig gaat. Ik kom zeker even langs.

Krijg je daar geen geduvel mee.. Heli bij de bajes?
    In Brugge hadden ze daar een akkerfietje mee een weekje of wat geleden ;)

Arjan

13. rotored

rotored

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Haha ja ik vlieg ook niet te dicht in de buurt van de gevangenis want dat is vragen om problemen denk ik.
    Vanavond rond half 8 ben ik daar wel weer denk ik, ik vlieg altijd langs dat weggetje wat door het veld loopt.

14. jeroen0302

jeroen0302

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Hey hallo,

Meer mensen uit alphen. Mooi!

Geef inderdaad eens door wanner je gaat vliegen. Kom ik zeker even kijken. Misschien dat je mij zeker, maar misschien ook arjan eens wat uitleg kan geven.

Ik ben iig helemaal nieuw met RC, dus voor mij is alles nog vaag.

Grt

15. amr

amr

Lid geworden:
    30 jul 2009
    hey Rotored.. bedank voor de tijd en de uitleg. en mooie heli zeg.

16. Lucas1965

Lucas1965

Lid geworden:
    11 mei 2009
    hoi allen,

kom ook uit alphen aan den rijn en vlieg vaste vleugel en een klein beetje heil (KDS450) dus.... keertje afspreken

17. Lucas1965

Lucas1965

Lid geworden:
    11 mei 2009
    hoi allemaal,

vlieg ook in alphen zowel vaste vleugel als heli....

18. mr. mark

mr. mark

Lid geworden:
    31 okt 2006
    ik woon sinds kort ook in alphen en zit al een tijdje te denken om te beginnen met heli-vliegen

wordt er nog wel eens gevlogen (als het droog/licht is dan) nu het wat kouder wordt? in dat geval wil ik wel eens komen kijken/babbelen

19. rotored

rotored

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk om te lezen dat er toch nog wat alphenaren zijn die intrese hebben in helivliegen, hoef ik mischien in de toekomst niet meer in mn uppie te vliegen.
    Ik vlieg meestal op het veld naast de gevangenis en hoogvliet distibutie centrum.
    Het wordt nu wel wat kouder maar op dagen dat het droog is en niet vriest dan zal ik nog wel een aantal keer vliegen dit najaar.

Laatst bewerkt: 9 nov 2009
  20. mr. mark

mr. mark

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Zo, even een oud topic opgraven.
    Ik heb ondertussen een mini titan gekocht, en in elkaar gezet.
    Het afstellen is ook grotendeels gebeurd. enkel nog wat dingen die ik moet veranderen als ik ermee heb gevlogen.

Zijn er mensen in alphen die me misschien kunnen helpen om alles even na te kijken en hem de lucht in te krijgen. Het is toch best een heftig apparaat als je enkel FP ervaring hebt :)

Deel Deze Pagina