Help, tikkend geluid van servo (op tricopter)

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door FerdiSP, 15 feb 2014.

1. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Hallo iedereen,

Hier een vraag over mijn tricopter

Specs:

KK2.1 FC met 1.9 Firmware (nieuwste)
    Afro esc 30A van hobbyking
    TGY-306G Ultra Fast/High Torque MG Digital Alloy Cased Servo 3kg / .06sec / 21g (TGY-306G Ultra Fast/High Torque MG Digital Alloy Cased Servo 3kg / .06sec / 21g)
    800 KV sunnysky's
    Turnigy talon tricopter v1.0 frame

Dit is de 1e tricopter die ik gemaakt heb.( ik ben nieuw in de hobby, heb hiervoor 1 quadcopter gemaakt )
    Dus, ik heb hem net in elkaar gezet en alle firmware geupdate. Als ik de batterij aansluit op mijn tricopter dan maakt de servo een tikkend geluid. Ik weet dus niet of dit normaal is en maak me een beetje zorgen. Voor de rest beweegt de servo niet als hij dat geluid maakt.

Zelf had ik (per ongeluk) het servo draadje van de servo doorgeknipt tijdens het wegwerken van de draden. Ik heb deze weer aan elkaar gesoldeerd en een stukje krimpkaus eromheen gedaan om het netjes te maken. kan het hiermee te maken hebben?

Hier het filmpje met het geluid van de servo duidelijk te horen:[media=youtube]UwRIRt1xWhE[/media]

Naast het tikkende geluid lijkt de tricopter perfect te functioneren. De servo doet wel zijn werk en ik heb net snel even binnen me maiden gevlogen en zo te zien werkt alles goed.

Moet ik me zorgen maken? is het een verkeerde instelling in me FC? ik heb geen flauw idee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Geluid is normaal,
    De correctie van de staart van een tricopter is gevoelig en reageert snel.
    Icm met een snelle servo reageert het bij de minste trilling.
    Je kan er gewoon meevliegen je hoeft je geen zorgen te maken..

3. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Super, dankjewel voor het antwoord!

4. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Binnen een maiden uitvoeren, met misschien een defecte servo.
    DAT noem ik pas ballen hebben, zou het je niet nadoen.
    Ik heb ook de talon tri en vindt m toch wel wat groot voor binnens huis.

Een digitale servo kan brommen idd, het tikken heb ik nog niet eerder gehoord. Als ik instellingen verander aan de tri met de pc trek ik het servo kabeltje los, wordt zenuwachtig van dat gebrom.

Wat is jouw totaal gewicht?

5. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Hey nspierbundel,

Heb ondertussen al meer dan 50 vluchten met mijn turnigy talon tricopter gevlogen... Servo doet t nog steeds goed. Kheb nog een reserve servo besteld voor t geval hij het loodje legt.

Mijn AUW is tussen de 1100 en 1200 gram. Dat is met FPV spul erop, zonder me actie camera.

Hoe is jouw ervaring met het frame? kben er redelijk tevreden over.. Hij ziet er mooi uit en is erg practische om mee te nemen, armen inklappen en hij is lekker compact.

Toch zitten er nadelen aan(vind ik). De motormounts draaien bij een minimale kracht. Als ik een beetje hard land, of met snelheid land dan staan de motoren gelijk scheef. Ik neem nu elke x een imbus sleutel mee zodat ik ze weer terug kan draaien.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Ik heb het yaw mechaniek aangepast, bleef veel speling op zitten en ging zwaar. Zit een ontwerp fout in met de lagers.
    Ik heb nog niet echt kunnen vliegen mijn multiwii bordje krijg ik niet lekker, heb nu een naze32 besteld.
    Mijn gewicht zonder accu en fpv ligt rond de kilo.
    Fijn dat de servo het goed houdt.
    Verdraaien van de motor mounts heb ik (nog) geen last van gehad.

Ik heb poolnoodles tussen de poten gezet om wat hardere landingen op te vangen

7. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Het YAW mechanisme heb ik ook aangepast! ik heb het originele systeem niet eens geprobeerd, toen ik dit( http://eirikso.com/2012/10/20/hacking-the-hobbyking-talon-tricopter/ ) las heb ik extra bearrings besteld en sinds dien bijna geen problemen mee gehad. Slim idee trouwens van die poolnoodles, mocht ik ooit nog een keer in het water crashen drijft hij teminste nog!

Toen ik me eerste flip ging proberen had ik me stick scaling veelste laag staan.. waardoor me tricopter te langzaam draaide en ik met de staart tegen de grond ben geslagen. Hierdoor was de schroef waar de bearrings omheen zaten krom gebogen.. had er gelukkig een paar extra op voorraad.
    en ik ben 1 x tegen een boom aangevlogen en toen was de een van de voorste armen afgebroken.

Ondertussen heb ik de tricopter redelijk onder controle, ben er veel mee aan het FPV-en en kan ik er redelijk flips en rolls mee maken, hoewel ik er nog wel voorzichtig mee ben!

Ik hoop binnenkort bij een van de multicopter-meetingen te kunnen zijn

8. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    misschien moeten we eens een kleine houden in z-holland

9. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Bij mij is de eerste servo die ik had gesneuveld tijdens een vlucht, 1 arm gebroken.
    Ik had die post met trust bearings ook gezien, heb het toch anders gedaan. Heb de lagers aan 1 kant gezet. Moest hiervoor de motor mount uitboren. Zit nu wel goed, moeten wel nieuwe lagers in, de huidige hebben wel wat te lijden gehad.

Zie dat je in zholland vliegt, ik vlieg zelf op vliegveld valkenburg.

10. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Ik ben voor.

11. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Ja klopt, ik kom uit Dordrecht. Genoeg locaties in de buurt om te vliegen hoor!

Dordtse Biesbosch, Merwelanden, dordtse kill en ga zo maar door..

12. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Nog onderdelen voor je turnigy talon tricopter nodig?

Ik heb een frame dat 1 minuut onderwater heeft gelegen(zonder beschadigingen), een nieuwe servo(in verpakking, niet gebruikt) & een compleet origineel staart mechanisme liggen(in verpakking, nog niet gebruikt).

Ik ga hem niet opnieuw opbouwen, dus anders blijven de onderdelen liggen. Voor een klein prijsje mag je ze hebben

Meer info:
    tricopter-crashte-sloot-welke-onderdelen-kan-ik-nog-gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Balen man.
    Waarom niet opnieuw opbouwen?

Wat noem je een klein prijsje? (via pb)
    Mvg

14. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Ik was er wel tevreden mee, met het frame, maar ik vond het yaw mechanisme van het frame toch niet helemaal naar wens. Dus ik twijfel of ik het wel het geld waar vind om hem opnieuw op te bouwen.

Daarnaast ben ik momenteel met een midi quadcopter frame ( Hoverthings Flip 360) op te bouwen.. Die een stuk meer vermogen krijgt als me tricopter.. Als die goed gaat vliegen, vlieg ik daar waarschijnlijk toch het merendeel mee van de zomer.

Deel Deze Pagina