Help, tikkend geluid van servo (op tricopter)

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door FerdiSP, 15 feb 2014.

1. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013
    Hallo iedereen,

Hier een vraag over mijn tricopter

Specs:

KK2.1 FC met 1.9 Firmware (nieuwste)
    Afro esc 30A van hobbyking
    TGY-306G Ultra Fast/High Torque MG Digital Alloy Cased Servo 3kg / .06sec / 21g (TGY-306G Ultra Fast/High Torque MG Digital Alloy Cased Servo 3kg / .06sec / 21g)
    800 KV sunnysky's
    Turnigy talon tricopter v1.0 frame

Dit is de 1e tricopter die ik gemaakt heb.( ik ben nieuw in de hobby, heb hiervoor 1 quadcopter gemaakt )
    Dus, ik heb hem net in elkaar gezet en alle firmware geupdate. Als ik de batterij aansluit op mijn tricopter dan maakt de servo een tikkend geluid. Ik weet dus niet of dit normaal is en maak me een beetje zorgen. Voor de rest beweegt de servo niet als hij dat geluid maakt.

Zelf had ik (per ongeluk) het servo draadje van de servo doorgeknipt tijdens het wegwerken van de draden. Ik heb deze weer aan elkaar gesoldeerd en een stukje krimpkaus eromheen gedaan om het netjes te maken. kan het hiermee te maken hebben?

Hier het filmpje met het geluid van de servo duidelijk te horen:[media=youtube]UwRIRt1xWhE[/media]

Naast het tikkende geluid lijkt de tricopter perfect te functioneren. De servo doet wel zijn werk en ik heb net snel even binnen me maiden gevlogen en zo te zien werkt alles goed.

Moet ik me zorgen maken? is het een verkeerde instelling in me FC? ik heb geen flauw idee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Geluid is normaal,
    De correctie van de staart van een tricopter is gevoelig en reageert snel.
    Icm met een snelle servo reageert het bij de minste trilling.
    Je kan er gewoon meevliegen je hoeft je geen zorgen te maken..

3. FerdiSP

FerdiSP

Lid geworden:
    29 dec 2013