Himoto gaat harder achteruit dan vooruit.....

Hallo allemaal,

Weet iemand wat de oorzaak is van het feit dat de Himoto RC auto (1:10 Truck) harder achteruit en harder achteruit optrekt dan dat hij in zijn voorruit doet? Op de zender (MT303) staat volgens ons alles goed.....

Alvast dank!
 
Indien Brushed motor (motor met 2 kabels) kun je de motordraden wisselen en op de zender je kanaal omwisselen (reverse).
Sommige regelaars gaan in 1 richting trager, deze dus als achteruit te gebruiken.

Soms zit er ook nog een lichte vertraging op om de tandwielen te sparen, als je van vooruit naar achteruit gaat, dat die tussenin een halve seconde remt, vooraleer in achteruit te gaan. Zo kun je ook nog eens herkennen dat de regelaar 'omgekeerd' zit.
 
Indien Brushed motor (motor met 2 kabels) kun je de motordraden wisselen en op de zender je kanaal omwisselen (reverse).
Sommige regelaars gaan in 1 richting trager, deze dus als achteruit te gebruiken.

Soms zit er ook nog een lichte vertraging op om de tandwielen te sparen, als je van vooruit naar achteruit gaat, dat die tussenin een halve seconde remt, vooraleer in achteruit te gaan. Zo kun je ook nog eens herkennen dat de regelaar 'omgekeerd' zit.
Beste Tamaniac, dus motor omgekeerd aansluiten, rood op zwart en zwart op rood? Dan kanaal omwisselen en het moet goed gaan?
 
Heb je zelf een andere ESC geplaatst?

Vaak heeft een ESC ook de rem in 1 richting, normaal naar achteruit. Je kunt daarmee ook controleren of de rem aan de goede kant van de draairichting zit.

En misschien moet je wel de ESC eerst opnieuw calibreren.
 
Beste Tamaniac, dus motor omgekeerd aansluiten, rood op zwart en zwart op rood? Dan kanaal omwisselen en het moet goed gaan?

Als het een brushed motor is met 2 aansluitdraden, ja.
Wissel eerst de draden van de motor, nu zal je auto achteruit rijden als je met de zender vooruit gas geeft.
En dan op de zender het kanaal omschakelen (=reverse) zodat de functie wordt omgeschakeld.

Doe dit wel liefst met de wielen van de grond, het zou kunnen dat je met de gas-trim het nulpunt een klein beetje moet verstellen...
 
Als het een brushed motor is met 2 aansluitdraden, ja.
Wissel eerst de draden van de motor, nu zal je auto achteruit rijden als je met de zender vooruit gas geeft.
En dan op de zender het kanaal omschakelen (=reverse) zodat de functie wordt omgeschakeld.

Doe dit wel liefst met de wielen van de grond, het zou kunnen dat je met de gas-trim het nulpunt een klein beetje moet verstellen...
Hoi Tamaniac, gefixt! Nu rijdt ie zoals het hoort, ook het remmen gaat nu normaal. Dank voor de tip!
 
Heb je zelf een andere ESC geplaatst?

Vaak heeft een ESC ook de rem in 1 richting, normaal naar achteruit. Je kunt daarmee ook controleren of de rem aan de goede kant van de draairichting zit.

En misschien moet je wel de ESC eerst opnieuw calibreren.
Hoi Roelof, nee, de originele esc zit er nog in. N.a.v. Tip Tamaniac de motordraden omgewisseld en d/r op de zender aangepast, rijdt nu zoals het hoort, ook het remmen zit nu aan de goede kant. Ws zetten ze bij Himoto de auto's niet altijd even goed in elkaar.....het is een nieuwe auto van kennissen :bye:
 
Back
Top