Hirobo Lama XRB Sky robo (nu draadloos)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Frank, 20 okt 2004.

1. Frank

Frank Guest

Die met de kabel had ik al en over +/- drie dagen de draadloze versie!
    (ligt bij de douane :? )

Attention full-size, RC helicopter and fixed wing pilots…

this one’s for you.

No strings attached. Ready-to-fly, factory assembled and tuned, complete with 4-channel, FM helicopter transmitter with receiver and two servos, 720 mAh Lithium polymer battery and wall charger. No modifications necessary. Just charge and lift-off.

Rock solid stability

Cutting-edge technology makes control in the tightest spaces practical.Two sets of counter rotating blades (XRB) allow for close quarters flying in your living room. The blades generate the hovering stability that makes indoor flight possible and practical.

Tether-free, Sky Robo does everything a full-size RC chopper will do. Hover, Fly pirouettes, Fly forward and backwards, side-to-side,Practice orientations and more
    Gyro control on board …complete ball-bearings
    A full charge delivers a full 15 minutes of flight
    To enhance battery potential, Hirobo uses high efficiency,180 size, coreless motors to power the main drives

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    frank, weet je zo wat ie ongeveer kost met btw en invoer en dergelijke ?

3. Frank

Frank Guest

Ja, 340 Euro.

4. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Hi Frank,

Waar heb je 'm besteld en wat voor shipping option heb je gekozen?
    Mijn broer Koen wil er ook een ....

Peter

5. Frank

Frank Guest

Cyberheli.

Ze hebben geen aanbieding meer, dus iets duurder nu.
    Let wel op, het is 72Mhz (who cares) en mode 1
    dus de draden in de zender even omdraaien.

Frank

PS. als je op internet zoekt vind je nog een aantal winkels in Japan die ze in de aanbieding hebben.

6. Koen

Koen Guest

7. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
  8. Koen

Koen Guest

Satoer,

Die bij HobbyJapan is de kloon en die vliegt klote !
    De originele Hirobo XRB Sky Robo RC Mini Lama is o.a. te herkennen aan de witte rotorbladen, zie tevens foto bovenin dit draadje.

Voor alle ellende verhalen over de kloons zie diverse draadjes op rcgroups multirotorheli's:
    http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=200

Hier staan tevens sinds eergisteren een paar prachtige video's van deze XRB :D

Mvg,

Koen

9. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Verleidelijk, maar dat is geen Hirobo...
    En of de kloons ook goed vliegen is maar de vraag

10. RCC

RCC Guest

Hallo to all,

Ik heb wel de kloon besteld(had bij een lokale shop geinformeerd naar de Lama, maar 500 euri inclusief zender was me iets te gek) en ik moet eerlijk zeggen dat deze kloon (dragonfly 5) inderdaad een paar verschillen heeft ten opzichte van de orginele Lama. Heb hem vergeleken op een site met info over de afstelling van de Lama.

1. De kloon heeft geen stelschroefjes waarmee je de stand (pitch geloof ik) van de bladen afzonderlijk kunt bijregelen.

2. De servo's van de kloon werken schokkerig en in niet vloeiende stapjes.

3. De bijgeleverde Li-ion Batt. Pack 7,4V 850 mAh zorgen slechts voor totaal +/- 5 minuten vliegtijd. waarbij moet worden gezegd dat de baterij na 1 minuut warm is en 15 seconden rust nodig heeft.

4. De batterij zit met klitteband onder het landingsgestel vast, niet echt solide,maar het voldoet. (wel handig om het zwaartepunt van de heli onder de rotor te krijgen lol)

Kortom niet echt te verglijken met de Lama denk ik qua qualiteit, maar daar is de prijs dan ook naar.

Echter ik als newby in deze hobby, heb de FMS simulator al redelijk onder de knie (hooveren, 8-jes, zelfs op zijn kop lukt me soms al een paar minuten), mijn Esky CP (Nog zo éen impuls aankoop lol) krijg ik nauwelijks in de lucht en fatsoenlijk hoeveren is er al helemaal niet bij, echter met deze kloon kan ik toch redelijk leuk door mijn huiskamer vliegen. (voorwaarde is wel dat alle stuurbewegingen zeer subtiel gebeuren daar de heli anders vet uit balans raakt en heftig heen en weer zwiept)

Heb hem nu ongeveer een week en slechts 1 rotor blad met bevestiging (beetje locktite doet wonderen) aan kaf gevlogen, kan dus best tegen een stootje.

Heb nog niet met de Echte Hirobo Lama gevlogen en heb ook niet zoveel ervaring, maar indien de aanschaf van een dergelijk helietje slechts bedoeld is om mee in huis te spelen en te oefenen ter verbetering van de reflexen voldoet deze in ieder geval aardig aan mijn verwachtingen.

Probleem is dus nog mijn batterij.
    Kan iemand mij een alternatief voor deze batterij aanbevelen en weet iemand of de onderdelen voor dit ding matchen met die van de Orginele voor het geval dat ik in de toekomst toch iets nodig heb.
    Probleem anders word weer 20 euri onderdelen en 30 euri verzendkosten.

tnx en grtzz Rob

11. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Hi Rob,

Ik heb het origineel en hang daar zowel Kokam 2s350mA pakkethes onder als PolyQuest 2s880mA...
    De laatste zijn een fractie zwaarder dan het originele 2s720mA pakket
    Werkt allemaal, met het lichte 350 pakket is ie lekker fel, met het zwaardere pakket lekker stabiel

Peter

12. Herman

Herman

Lid geworden:
    11 jan 2004
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    hoe heb je dat gedaan met de standaard stekkers die er aan zitten .
    eventueel een foto.

13. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Om te beginnen:
    Het derde witte draadje doet niets......

Dus bij de originele Hirobo accu twee centimeter draad laten zitten en daar de rest van het draad en de connector afknippen, aan de blauwe draad (-) en de rode draad(+) bijvoorbeeld 2mm goudstekkers solderen...That's it :D
    Voordeel is ook dat je connector verbinding nu onder de heli hangt en de cockpit er niet meer af hoeft, ik heb verder het accuhoudertje er af geschroefd en klittenband toegepast,

Peter

Deel Deze Pagina