hitec eclipse 7

hallo, ik heb de hitec eclipse 7 zender en wil daarmee fms uitproberen, maar ik krijg er geen bewiging in
ik heb 3kabels die naar mn zender gaan, een paralelle poort een com poort en eentje met een printplaat ertussen, geeneen wil werken, ligt het aan de zender??

groeten

hmmm, doorlezen en ingesteld alles gevonden maar nog niets?
moet er iets ingesteld worden op mijn zender???

ik heb dus 1 Seriële kabel
1 Seriële kabel met een dongle erop
1 parallelle kabel.

welkene moet ik nu proberen met mijn zender en fms?
het kabeltje van deze draad naar mijn zender is zelfgemaakt zoals het schema op de site van fms.

bij iemand anders die met graupnerzender werkt gaat het goed tot de kalibratie.deze werkt maar als men vliegt doet ie niet veel, hoogte en gas werken niet)
:p

ppm zal eens moeten zoeken(handleiding ligt op kot) en heb deze zender nog niet lang.zal moeten zien waar ik dat kan instellen.ppjoy gebruik ik idd maar hij zegt dat hij de com poort vind en de zender, maar dan "waiting for stream init"

neen onder windows werkt ie ook niet,

waar ik die ppm moet instellen oiok nog nie gevonden:p
groeten beetje bij beetje...:p

Je moet de 2 edit knoppen inhouden en dan je zender aanzetten. In die menu kan je je zender in pcm/ppm zitten.

Alleen Eclipse zenders met QPCM hebben een omschakelmogelijkheid. Als de zender deze modulatiesoort kent staat dit rechtsonder op de zenderbehuizing. Staat er niets, dan kent-ie alleen ppm en valt er dus niets om te schakelen.

neej, dat is je shift ofoz, de band waarom je ontvanger staat. Heeft jou zender wel pcm?? Staat er rechtsonder in je zender QPCM?? Want dan heb je je de pcm versie.

neen nergens iets van qpcm! dus staat ie feitelijk al juist??

hmm.

wat ik wel kan proberen is eens met de graupner zender van mn maat? op deze pc, anders ligt het ofwel aan mn zender ofwel aan mn gesoldeerd kabelke(maar deze heb ik nog eens gecontroleerd en alles lijkt mij toch volgens schema juist te zitten:p

Geen pcm:
geenpcm.jpg

Wel pcm:
welpcm.jpg

Dit schema klopt niet. De transistor is verkeerd getekend. De emitter moet aan pin 18 (=massa) en de collector aan pin 10 (=sign.-in).

Het is jammer van deze site (keurige en heldere uitwerking) dat men er niet even een elektronicus naar heeft laten kijken.
Bij het schema staat getekend hoe de pootjes aan de transistor zitten. Als je 'm met de platte kant op tafel legt met de pootjes naar je toe zit links de emitter en rechts de collector. De emitter van de transistor moet aan massa en de collector aan signaal! Bij voorkeur eigenlijk ook nog een weerstand tussen collector en +5 Volt.

Het correcte schema (geleend uit een ander draadje):
interface.jpg

Back