vervolg,
Met deze gegevens aan de slag gegaan, eerste opzet op de tekentafel maar na enkele aanpassingen en een hoop uitgumwerk besloten dit op de computer te gaan doen en gaandeweg het Cad tekenen onder de knie zien te krijgen. Uiteindelijk is het tot een tekening gekomen waarin de jongens in de brainstormgroep zich konden vinden.
Deze tekening kon dan ook weer gebruikt worden om er freesfiles van te maken zodat de onderdelen op een freesbank uitgefreesd konden worden, tegen de tijd dat dit was uitgewerkt stond ook de freesbank van clublid Stefaan wegens verhuizing weer in elkaar, dankzij zijn voorbereidend werk in de positie van de te frezen platen op de machine en de positionering hiervan in het freesfile was het voor mij eenvoudig deze freesfiles aan Stefaan aan te leveren.
Half februari was het dan zover dat de onderdelen gefreesd in mijn hobbykamer lagen en het bouwen kon beginnen.
Ik ga jullie niet vermoeien met een heel bouwverslag, mogelijk kan Sven nog wat foto’s plaatsen om een inkijkje te verschaffen
In de bouw is heel wat tijd gaan zitten in een betrekkelijk korte bouwtijd, dit betekend dan ook dat het vaak lange bouwdagen waren, maar geen klagen, ik ben gepensioneerd en vond dit een hartstikke leuk project om te maken waarbij ik zelf ook weer veel bijgeleerd heb.
Nog even wat technische gegevens;
Spanwijdte, 2700mm
Vleugelprofiel, NACA 2415
Vleugelkoorde, 450mm
Stabilo span. 900mm.
Stabilo profiel, NACA 0010
Stabilokoorde, 300mm
Kielvlakken, NACA 0009
Romp breedte, max. 180mm
Romp hoogte, max. 200mm
Romp lengte, (zonder motor) 1970mm
Motor, Rotomax 50
Propeller, Fiala elektrisch E3 26X10 - 26X12 (kan beide hebben)
Totaal gewicht 13kg
We zijn nu nog druk bezig om de puntjes op de i te krijgen, hierna zal er nog een motorkap volgen en gaan we proberen het geheel in een kist te krijgen van +/- 135x50x50cm