Hoe SAFE functionaliteit op Elevons met Futaba ?

Hi.

Ik heb een razendsnel kistje met elevons (dus rol/hoogteroeren gecombineerd) waarop ik graag met name de hellingshoek bij rollen wil begrenzen.

Ik ben op zoek naar een stukje elektronica à la Spektrum SAFE.
Ik weet de de FMS Reflex een dergelijke "SAFE" functionaliteit biedt maar dan (voor zover ik weet) NIET voor configuraties met een deltamix (elevons).

Wie weet welk systeem ik hiervoor kan toepassen?

Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een stukje elektronica à la Spektrum SAFE.
Je wilt dus ook de functionaliteit van SAFE aan boord, of te wel als je het zelf niet meer weet dat het kistje met een druk op de knop, zichzelf hersteld?

Ik zou om mee te experimenteren eerst zo iets aanschaffen en dan de kant en klaar versie.
Daar doe je jezelf echt een groot plezier mee: een ideale manier om kennis te maken met vluchtstabilisatie.
Houd er wel rekening mee dat het instellen van alle parameters behoorlijk wat nauwkeurigheid en ervaring vraagt om alles soepel te laten verlopen.

Je hebt daarvoor een ontvanger nodig die een PPM-signaal kan uitsturen.

Als je geen gebruik wilt maken van functies zoals SAFE of een gyro, dan volstaat een computerzender met deltavleugel-mixer.
Daarmee kun je voor rol en hoogte onafhankelijke uitslagen instellen, een basisfunctie op vrijwel elke moderne zender.

Back