ik heb een vraagje, hoeveel Pk heeft de TRX 2,5 motor van traxxas??? ligt dit ook aan de gebruikte brandstof??? zoja ik ben van plan 10% te gaan gebruiken...
tja het ligt er aan hoe goed je motor i ingelopen maar een 2.5 kan je het beste op 10% laten lopen al je motor goed is ingelopen kan je het beste een R3 plug nemen dan spaar je wat geld en met een R3 plug kan je ook wat langer rijden wordt ie niet zo nel warm
het legt absoluut aan de brandstof 30% nitro geeft veel meer power dan 10% nitro. ik geloof zelfs dat B.V een carson geen eens vooruit komt met 10%. de pk's jah ik durf het niet te zeggen denk ergen om na bij de 1pk.
PK is een resultaat van toerental vermedigvuldigd met het koppel. Een motor die maar 25.000 rpm haalt zal minder PK's hebben dan een motor die 45.000 rpm haalt tenzij de "trage" motor meer koppel heeft maar koppel zal nooit een factor 2 verschillen bij een dezelfde cylinder inhoud. Het is dus een beetje gokken maar ga er van uit dat de opgegeven specs vaak overdreven zijn. Een vrij standaard 2.5cc blokkie zal idd ergens rond de 1 pk liggen.
ik heb een nitro fun 12 , dat is een 2 WD en in theorie heeft het 0,63 pk ... dat staat in het boekje dat erbij zat , de moter is een V of S X 12 ( ik weet nooit het verschil tussen de moter ) maar waar ik wel zeker van ben is dat hij 2.11 cc levert... niet de zwaarste moter dus , maar in ieder geval genoeg om 50 km/u te halen
de trx 2.5 heeft 1.2 pk max in z'n powerband(het verloop van 4000 toeren tot het maximale toerental. Genoeg voor de tmaxx in iedergeval ... het voordeel wat je ermee hebt is dat ie waanzinnig veel koppel heeft, en daar gaat het allemaal om bij monstertrucks. Traxxass zelf raad aan om 20% nitro te rijden, aangezien dit niet makkelijk te krijgen is in nederland zou ik zelf voor de 16% nitro gaan. p.s. ga eens praten op het RCMT forum van www.rc-racingcars.com, dat is speciaal voor monster trucks.
hoe kom je aan deze gegevens?, zijn ze van de doos? of van een vriend? en op welke brandstof is het vermogen 1,2PK?? 16% nitro>?? owja ik heb ook nog een vraagje, op hoeveel procent moet ik gaan rijden als ik gewoon thuis en een keer op stap ergens rijd?? ik ben dus niet van plan wedstrijden te rijden... is 16% goed al raad traxxas hun 20% topfuel aan?? en op hoeveel procent van welke olie gaat de motor lang mee, 1-1,5 jaar?? ik heb gehoord dat 14 % goed is? Thx voor de site, ik zal ens veel aan die mensen gaan vragen...
Deze gegevens zijn van de eigenaren van "the maxx pitstop" die de 2 van de 2.5's op een dyno bank gezet hebben (soort van rollerbank zeg maar) Als je gewoon wat gaat rijden dan raad ik je aan om met 16% te gaan rijden, ondermeer omdat 20% is in nederland moeilijk te krijgen is. Je motor zal naar alle schatting ongeveer 1 tot 2 jaar meegaan. En als je al ervaring hebt met het afstellen van nitro motoren dan kan het zelfs nog wel langer goed gaan. In ieder geval veel plezier met je nieuwe wagen ... en ik spreek je wel een keer op een meeting van de rcmt dan
hehe, wat is de Rcmt? ik heb nog geen ervaring met een nitro-auto, nooit 1 gehad... maar ik heb al heel wat gelezen!, vele pagina's instructies van hoe je een carb moet afstellen, ook al veel gevraagd aan een vriend en veel actief op engelse forums.... maar mijn vader doet nog een beetje moeilijk over het bestellen van towerhobbies... durft ie niet aan. als je auto niet komt ben je de ***... maarja fff ervaring vragen op dit forum ((offtopic: sry)))
@blade_3 rcmt = remote controlled monster truck. In deze context doel ik op de nederlandse monster truck club. oh en tower heeft goede service, zij gebruiken tracking nummers dus dingen kwijt raken is er echt niet bij. Garantie op je producten is een ander verhaal.