Beste forumleden,
Na een heel aantal jaar de oude hobby maar weer van zolder gehaald. Een HPI SavageXL en een HPI Rs4 evo.
Nu heb ik een probleem met de rs4 evo.
Info vooraf:
Nieuwe gloeiplug R3
Nieuwe nitro, 16%.(voorheen altijd 10%,maar is niet meer te koop.)
Motor 2.5cc
Volle accu's, ook van gloeiplugontsteker.
Auto heeft jaren stil gestaan (en dus ingelopen) en is weggezet zonder after run oil in carb. :-(
De motor van deze rs4 evo wil niet volledig starten. Wanneer ik wat nitro naar de carb. pomp, gloeiplug ontsteek en met de rotostart de motor start, slaat de motor aan. Echter slaat de motor na zo'n 5-10sec. Af. Je hoort de toeren terug lopen, en met een tik slaat de motor af. Het maakt geen verschil of ik de gloeiplugontsteker er nu op laat, of eraf haal.
Wanneer ik gelijk weer wil starten, lukt dit niet. Dit lukt pas wanneer ik weer brandstof naar de motor pomp,en opnieuw start. Dan herhaalt zich bovenstaande.
Ik heb het idee dat de motor de nitro die ik in de motor pomp gebruikt, en wanneer deze op is, de motor af slaat.....
Of zou het een andere reden hebben? Ik heb namelijk geen idee wanneer een motor echt 'kapot' is...
Voor zover ik heb kunnen zien is de brandstofslang oke.
Tips en trics welkom!
Bedankt alvast.
Mvg.
Bastiaan
Na een heel aantal jaar de oude hobby maar weer van zolder gehaald. Een HPI SavageXL en een HPI Rs4 evo.
Nu heb ik een probleem met de rs4 evo.
Info vooraf:
Nieuwe gloeiplug R3
Nieuwe nitro, 16%.(voorheen altijd 10%,maar is niet meer te koop.)
Motor 2.5cc
Volle accu's, ook van gloeiplugontsteker.
Auto heeft jaren stil gestaan (en dus ingelopen) en is weggezet zonder after run oil in carb. :-(
De motor van deze rs4 evo wil niet volledig starten. Wanneer ik wat nitro naar de carb. pomp, gloeiplug ontsteek en met de rotostart de motor start, slaat de motor aan. Echter slaat de motor na zo'n 5-10sec. Af. Je hoort de toeren terug lopen, en met een tik slaat de motor af. Het maakt geen verschil of ik de gloeiplugontsteker er nu op laat, of eraf haal.
Wanneer ik gelijk weer wil starten, lukt dit niet. Dit lukt pas wanneer ik weer brandstof naar de motor pomp,en opnieuw start. Dan herhaalt zich bovenstaande.
Ik heb het idee dat de motor de nitro die ik in de motor pomp gebruikt, en wanneer deze op is, de motor af slaat.....
Of zou het een andere reden hebben? Ik heb namelijk geen idee wanneer een motor echt 'kapot' is...
Voor zover ik heb kunnen zien is de brandstofslang oke.
Tips en trics welkom!
Bedankt alvast.
Mvg.
Bastiaan