hpi vorza op 6s ? wel of niet aan te raden.

ik wil een hpi vorza gaan bouwen maar het is wel de bedoeling dat die op 6 s gaat rijden.
aangezien mijn ervaring met een revo op 6 s ben ik wat voorzichtiger geworden dus wil ik graag van julie horen of dit wel of niet aan te raden is.
ik heb nu een inferno ve maar ik wil iets snellers. de inferno voorzien van een andere regelaar, moter en lipo's is evt ook nog een optie maar liefst een regelaar ZONDER al te veel instelmogelijkheden.

De Vorza heeft echte 1:8 diffs en goede CVD's, de Revo heeft dat niet.
Een Vorza zou zonder problemen op 6S moeten kunnen rijden.
De Mamba Monster heeft ook aardig wat instel mogelijkheden, maar je hoeft ze niet allemaal te gebruiken.
Ik zou voor de Vorza gaan in plaats van de Inferno upgraden, de Vorza is bekend als een tank en ook gemaakt om eventueel op 6S te kunnen rijden.

Budget is inderdaad wel nodig.ik heb er wat ingestopt,nu stopt het even.

Eerst een nieuwe sss motor 4092 1800kv

3B3F4AE0-B615-44F5-B3A7-BB3FB48764E9_zpsz6mlusqq.jpg

Dan een hobbywing regelaar max 6

Nu deze week testen op 7s lipo met GRP wielen.op 6s 21/44 kwam ik tot mooie snelheid en toch nog een koel systeem.

Heftige motor hoor, ben benieuwd naar filmmateriaal ;-). Heb mijn Vorza vorige jaar verkocht, maar heb er 5 jaar lang veel plezier aan gehad met een minimum aan kapotte onderdelen. Echt een tank.

1e test staat reeds op een kanaal.

Deze week komen m'n 7s lipos binnen.dan wordt het leuk.
Het idee kwam voort doordat zeer veel mensen rijden met een mamba monster.en ik wou eens iets anders dat ook redelijk koel bleef op een leuke vertanding (nu 21t/44).de aandrijflijn kan volgens mij 8s aan,enkel dogbones slijten snel tijdens bashen.
Waarom deed je de vorza weg Wesley?

is je auto nu niet uit balans ?
heb een 6s lipo in mijn inferno liggen maar die is nu behoorlijk uit balans

is je auto nu niet uit balans ?
heb een 6s lipo in mijn inferno liggen maar die is nu behoorlijk uit balans

Het bashen moet ik nog uitproberen.ik ben nog aan het testen wat de uitersten van de motor juist zijn.1 cell bij weegt redelijk goed op tegen de iets zwaardere motor.hij zakt natuurlijk wel dieper door de veren.achteraan zou ik beter gaan let de 112mm upgrade shocks.voorlopig zitten die lange stijvere veren op de standaard shocks en vooraan ook bijna volledig opgeschroefd (voor de speedruns)...motor wordt nagenoeg niet warm op 19/44 vertanding.ben benieuwd tijdens de zomer.

Back