Hallo iedereen,
Ik heb een aantal vragen omtrent het huckepacken van een wondertje.
Heb het toestelletje vorig jaar omgebouwd met een colibri T20.
Het is de bedoeling om het op te gooien met handstart.
Omdat ik niet zeker ben van het motortje zijn instelhoek zou ik het voor de eerste starts omhoog willen brengen op de rug van een lifter. Als blijkt dat de instelhoek niet juist is kan ik de turbine stil leggen en in zweefvlucht landen.
Normaal wordt een zwever +/- 2° negatief gezet tegenover de vleugel van het motortoestel, ik had gedacht om het toestelletje neutraal te zetten tov de lifter om toch voldoende lift te hebben zodanig dat hij niet het volledige gewicht moet tillen.
Het wondertje heeft een volledig symmetrisch vleugel profiel.
Ligt het zwaartepunt van beide toestellen mooi boven elkaar of wordt dit verschoven?
En wordt er een minimum afstand gehouden tussen beide vleugels of bestaat de kans op turbulentie wanneer de vleugel van het 'zweeftoestel' te dicht bij het motortoestel ligt?
Groeten,
Johan
Ik heb een aantal vragen omtrent het huckepacken van een wondertje.
Heb het toestelletje vorig jaar omgebouwd met een colibri T20.
Het is de bedoeling om het op te gooien met handstart.
Omdat ik niet zeker ben van het motortje zijn instelhoek zou ik het voor de eerste starts omhoog willen brengen op de rug van een lifter. Als blijkt dat de instelhoek niet juist is kan ik de turbine stil leggen en in zweefvlucht landen.
Normaal wordt een zwever +/- 2° negatief gezet tegenover de vleugel van het motortoestel, ik had gedacht om het toestelletje neutraal te zetten tov de lifter om toch voldoende lift te hebben zodanig dat hij niet het volledige gewicht moet tillen.
Het wondertje heeft een volledig symmetrisch vleugel profiel.
Ligt het zwaartepunt van beide toestellen mooi boven elkaar of wordt dit verschoven?
En wordt er een minimum afstand gehouden tussen beide vleugels of bestaat de kans op turbulentie wanneer de vleugel van het 'zweeftoestel' te dicht bij het motortoestel ligt?
Groeten,
Johan