Hulp bij aanschaf Truggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DarkSide, 21 feb 2010.

1. DarkSide

DarkSide Guest

hallo,

ik ben nieuw op dit Forum (lees al enkele weken de posts, maar ben nu pas lid geworden) en ik wil volgende maand mijn eerste Brandstof auto gaan aanschaffen, het wordt een Nitro Truggy schaal 1/8.

De Truggy is puur om offroad mee te 'bashen' hier in de buurt, ik heb nog geen wedstrijd aspiraties :) het is gewoon een nieuwe hobby.

De Modelbouw winkel bij me in de buurt (Verspaget in Eindhoven) verkoopt oa de HPI Trophy 4.6 truggy. Hier heb ik de laatste tijd ook erg veel over gelezen.

Mijn budget ligt rond de 500 Euro. Heeft iemand misschien ervaring met HPI of kunnen jullie me misschien een ander merk aanraden? Ik heb nl. gelezen dat bij deze truggy snel parts afbreken bij het maken van sprongen, en dit is nou juist waarom ik een Truggy wil, om over kleine jumpbultjes te springen etc. Niet dat ik na elke 1e of 2e jump weer terug naar de winkel moet voor nieuwe parts.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    HPI is een goede keuze aangezien je voor dit merk over het algemeen makkelijk onderdelen voor kunt vinden. Je moet in ieder geval niet denken dat er bij een truggy zomaar iets afbreekt, daar is minstens een stoeprand of een paaltje voor nodig.

Andere merken die het overwegen waard zijn:
    - Hong Nor X1CRT of Mutilator
    - Robitronic Mantis
    - LRP S8TX
    - Kyosho Inferno

Hier een voorbeeld van wat een truggy makkelijk kan hebben:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. DarkSide

DarkSide Guest

Thanks voor je reply, dat filmpje is precies wat ik in gedachte heb, gewoon leuke jumps maken!

4. Aleq

Aleq

Lid geworden:
    5 okt 2009
    van Hongnor zijn er erg leuke modellen!, Lekker stevig & meestal ook nog goed voor wedstrijden. Ook de onderdelen zijn goed aan te komen.

5. Kyosho dbx - V-one s3

Kyosho dbx - V-one s3

Lid geworden:
    15 dec 2008
    Welke merken onderdelen kan Verspaget in Eindhoven leveren?
    Kijk anders ook eens bij Ishimaracing daar ben ik een fan van:D:D

6. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Ik heb een robitronic mantis (die je in het filmpje ziet) en ik ben er heel erg over te spreken.

7. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Wij van WC eend adviseren WC eend ;)

8. Kyosho dbx - V-one s3

Kyosho dbx - V-one s3

Lid geworden:
    15 dec 2008
    @snellehenk
    Wat je zelf hebt vind je zelf het beste.Maar dat is hier niet van toepassing wc eend

9. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Ik dacht me te kunnen herinneren dat jij ooit een Ishima verkocht hebt...?
    Maar dat kan een vergissing zijn geweest..., het was ook lollig bedoeld en geen aanval of zo, alle merken die voorbij gekomen zijn goede merken.

10. Kyosho dbx - V-one s3

Kyosho dbx - V-one s3

Lid geworden:
    15 dec 2008
    Okee, ja dat klopt die heb ik verkocht omdat ik niet makkelijk aan onderdelen kon komen.En de man aan wie ik hem weg deet er zoveel plezier mee deet.En de impuls had om voledig over te stappen naar lipo's:D;)

11. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Dus wel WC eend ;)

12. Kyosho dbx - V-one s3

Kyosho dbx - V-one s3

Lid geworden:
    15 dec 2008
    haha:p Jah, maar dat neemt niet weg dat het een hele goeie auto is ook al wordt hij door wc eend gepromoot:rolleyes::D

13. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Ishima maakt zeker goede auto's, maar als onderdelen slecht leverbaar zijn zoals jij al aangeeft lijkt me dit merk daarom niet een voor de hand liggende keuze.

WC eend adviseert WC eend navulbare toiletblokjes, alleen de navullingen zijn nergens te vinden, daarom heeft hij zijn WC eend verkocht ;)

Hoog niveau weer deze topic hahaha.

14. roland1973

roland1973

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hallo Darkside,
    Als Eindhoven dicht in de buurt zit dan ben je ook Niet zo ver meer van Helmond vandaan. Daar ligt bijna de mooiste baan van Nederland (zeg bijna omdat we nog met een verbouwing bezig zijn en nog niet helemaal af is). Bij die baan hoort ook nog eens een gezellige club, MACH ONE genaamd. Kom daar eens een kijkje nemen over een maandje of tegen die tijd dat je iets aan wilt schaffen. Misschien kan je je daar een beetje laten adviseren. Ook is er in Helmond een modelbouw winkel "v.d Goor Modelbouw" ook daar kan je eens een kijkje nemen.

Ik ben ook een echte fun rijder, rijdt zelf geen wedstrijden maar rijd wel altijd op de baan in Helmond. Ik moet zeggen dat dit goed bevalt, tenminste ik vind dat leuker dan doelloos heen en weer te rijden en iedere keer het zelfde hobbeltje te nemen.

Hier trouwens wat foto's altijd leuk:Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

En linkie van onze site:Welkom bij Mach one

15. DarkSide

DarkSide Guest

Thanks voor de info - en Roland1973, ik woon in Eindhoven, dus kom ik volgende maand waarschijnlijk wel even kijken naar de MachOne baan.

16. damien1801

damien1801 Guest

hoi,ik wil wel naar de baan van mach 1 mar kom nie verder dan de watertoren bij de appie in helmond.. kom alleen nie verder met me afstelle van me buggy:(....dus ff geduld ikke nog:thumbsup: :p

17. shotokan

shotokan

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    hallo !

Ik ben nieuw hier, zal me even kort voorstellen.
    Mijn naam is Ali en ik ben geboren in Irak. Ik dwaal al 21 jaar rond zonder een rc nitro auto.

Graag wil ik dus een Nitro r/c autotje aanschaffen. Ik wil een nitro buggy zelfbouw pakket kopen en mijn budget reikt tot de 200 euro. Ik weet het, dat is niet veel ! Maar ik moet ergens beginnen. Wat ik heb kunnen vinden is de Acme condor buggy bouwpakket.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
  18. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Kijk eens naar een Ansmann Virus, veel meer zal je voor dit bedrag niet vinden. Hou er daarbij ook rekening mee dat je nog servo's, zender, ontvanger en vaak ook bandjes moet kopen.

Voor jou budget zou ik gewoon voor een RTR gaan.

19. shotokan

shotokan

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Hey, ja die zit boven mijn budget. Ik denk dat ik toch bij de Acme buggy blijf.
    Over 1 maand kan ik hem eindelijk kopen. Is het mogelijk om naderhand een gearbox te installeren of moet het motortje dan ook vervangen worden ?

20. RedHenk

RedHenk

Lid geworden:
    27 aug 2009
    Doe het niet.
    Ga niet lopen klooien , spaar door of koop van een vertrouwd persoon een gebruikte set compleet.
    Ik vrees dat je anders tegen een fiasco aan loopt. en nu al updates zitten bedenken omtrent een Acme lijkt me dan ook overbodig.
    Er zijn reeds vele tips gegeven hier op het MBF , lees deze eens door en beslis dan. maar ga voor kwaliteit , en voor een koopje , want goedkoop is:sleeping:

Deel Deze Pagina