Dag allemaal, Ik ben een beetje nieuw hier op dit forum dus ik ben nog aan het kijken hoe alles werkt en wat allemaal wel en niet mag. Als blijkt dat deze post niet mag, dan staat het het beheer vrij om hem weg te halen, hoor! Even iets over mijzelf: Mijn naam is Romy, ik ben 23. Mijn opa - Piet - was modelbouwer en bouwde de meest prachtige schepen. Hij was onder meer lid van de Vaargroep Flevoland en nog altijd pronken zijn schepen bij ons op de kast. Helaas heb ik mijn opa niet heel lang gekend. Hij overleed in 2003. Veel actieve herinneringen aan hem heb ik dus niet. Ik heb enkele foto's en ik weet dat mijn opa ook veel in tijdschriften schreef over de modelbouw. Ik wilde eigenlijk heel graag de hulp van dit forum inroepen. Ik ben namelijk op zoek naar de uitgaves van De Modelbouwer (en eventuele andere bladen) waarin mijn opa heeft geschreven. Het zou ongeveer de periode van 1970 tot 2003 moeten zijn. Dat is een aardig brede periode, dus ik begrijp dat het moeilijk zoeken is, maar wellicht zijn er nog meer mensen op dit forum die mijn opa gekend hebben of mensen die mij verder zouden kunnen helpen met de zoektocht. Mochten jullie iets weten, dan hoor ik het ontzettend graag! Alvast heel hartelijk dank!
Beste Romy, Met deze link kun je een index downloaden van alle nummers van De Modelbouwer van 1936 t/m 2023. Als je zoekt met de naam van je opa, moeten zijn bijdragen voor de dag komen. Succes!