Hi! Ja..eindelijk wat tijd voor mezelf en m'n Hummingbird Elite FP; Hummie. Had 'm uiteindelijk zo getuned dat ik op 4m2 kon laten hoveren (niet te lang). Zit een zwart DD motortje en propje op van GWS en na het afstellen van de gyro stond ie strak in de lucht zonder gedraai. Dit kostte me tenminste een heckmotortje, 2 carbon flybarstaafjes en wat geknakte staafjes van het onderstel..(weet iemand wat de doorsnede hiervan is bij een Hummie?) Omdat het zo goed ging besloot ik haar zo hard mogelijk tegen een muur aan te vliegen..zeg maar 'vol'. Rotorblad brak af..onderstel geknakt..en zodra Hummie de grond raakte reageerde ze niet meer op de zender, begonnen alle servo's als een dolle heen en weer te draaien (stuiptrekkingen trok servo's bijna los) en de hoofdrotor draaide als nooit te voren (met gevaar voor eigen leven batterij eruitgetrokken met rookluchtje uit hoofdmotor). In het gevecht knakte ik ook nog 's de antenne van m'n zender. Lekker dan.. Ik leef nog.. hummie niet meer. Zender aan..Batterij erop..GEEN groen lampje meer op m'n Century mixerboard met gyro..kan ik concluderen dat m'n mixer kapot is? 8O Hilfe!!
hahaha ik ken het gevoel. Het plafond heeft bij ons ook een mooie "striping" Werkt de BEC nog? dwz kan je de servo's nog bewegen? Weet je zeker dat die niet meer werkt. Ik snap ook nog steeds niet helemaal hoe het board geinnitialiseerd moet worden. Ik loop maar wat rustig te roeren met de sticks en opeens doetie t Eerst vol gas en dan naar links onder werkt meestal bij mij.
Nee... Ze kan niks meer bewegen.. als ik de batterij aansluit dan gaan heel kort,snel en hard de servo's in een onmogelijke positie staan zodat ze zichzelf er bijna aftrekken.. Heb wat zitten roeren met de zender daarna maar dat had geen effect.. Mooie strepen trek je...zo hoog durf ik niet..zit een antiek ornament in 't plafond..en ik huur..ha! Bedankt voor je reactie, ga toch maar een nieuwe mixerboard ergens kopen.
Ok! Dat is ook een goede tip..wist geeneens dat die dingen kapot konden.. houd hem net schuddend tegen m'n oor en klinkt als een kapotte lamp.. klinkt niet normaal inderdaad. Dit is een foto van de mijne (m'n kristalletje..) en er staat op: R35.000 PICO/4UPV3 ECO 2804 Nieuwe kopen maar waar? Het is een 35mhz dus.. waar zie ik wat voor kanaal het is? Bedankt voor jullie reacties!!
Kanaalnr. is 60 (ook wel 260 genoemd). Het is een ACT kristal, gemaakt door ECO in Belgiƫ. Waarschijnlijk kunnen de meeste winkeliers dit wel leveren en anders neem je een Futaba-kristal. Dit heeft de zelfde specs.
Superantwoord, dank je! Waar zie je dat nou aan dat het een kanaaltje 60 is? Ik bestel er maar meteen 2..en wat dubbelzijdig tape want heb alle electronica van het frame moeten aftrekken omdat ik dacht dat het het mixerboard was.. Zal je zien dat nog iets doorgebrand is als ik m'n kristalletje vervangen heb..
In de volgende modelbouw-faq kun je alle frequenties en kanaalnummers vinden (1 van de eerste 2 links aanklikken): http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=29