wie kan mij helpen? ik heb een Hyperion Eos 1420i Net3 Charger en als ik mijn lipo's laad dan laad hij mijn lipo's te vol en gaan ze kapot. of ik ze nu balanceer of niet dat maakt niet uit. ik heb geprobeerd om maar 90% te laden maar dan gaan ze ook al over de 4,4 volt per cel. tvc settings heb ik ook al een keer verzet maar dat maakt niks uit. als ik 6s laad geeft hij ook aan dat hij over de 26v heen gaat. kan iemand mij helpen?
Hoe heb je die spanning gemeten? Het lijkt me namelijk heel sterk dat een LiPo lader een cel tot 4,4V gaat laden. Bij die spanning vliegt een LiPo cel al ongeveer in de fik! Er kan van alles mis zijn en een goed onderzoek naar de oorzaak is zeker nodig. De meter die je gebruikt om de spanning te meten kan een (veel) te grote afwijking hebben. Heb je een andere om mee te controleren? De lader kan natuurlijk ook defect zijn, pas dan heel goed op want je accu kan exploderen. Dat het nog niet is gebeurt geeft me het idee dat dit (nog?) niet het geval is. Ook hier goed (laten) controleren voor je weer een accu aansluit!
Hij geeft mijnsinziens toch aan dat de lader zelf dit voltage aangeeft.? Ik denk dat deze lader voor controlle terug zal moeten naar de verkoper>>inporteur>>fabrikant...vice versa. Mvg. Richard
ik heb net alles nog een keer nagekeken. als ik niet gebalanceerd laad geeft hij wel aan dat er teveel in zit. hij zegt dan output current too high. dit kan ook komen omdat er al teveel in de lipo zit door het balanceren. maar als ik hem balanceer dan gaat hij gewoon door naar 4,4 v. ik heb hem toen maar gestopt.
Heb de lader ook gehad, met veel plezier gebruikt en geen van die problemen die jij aan geeft. ik zal zeggen gewoon terug met de lader!
ik heb gister een mailtje van fast lad gekregen dat ik hem op kan sturen. hopenlijk kunnen ze hem maken. anders moet ik weer een nieuwe lader gaan kopen.
Als je eerst abusievelijk 11 jaar als leeftijd had staan Eric, was het m.i. een goed bedoeld, correct en serieus advies van Anko. Niks aan de hand dus Vandaar ook één van mijn voorgebakken berichtjes
ok het spijt me dat ik zo reageerde. maar als je er net achter komt dat er weer voor honderden euro's aan spullen naar de kl... zijn (12s accupacket en een lader van 200 euro) dan zit je er niet op te wachten dat iemand een opmerking maakt over een leeftijd die je nog niet hebt ingevuld. in ieder geval iedereen bedankt die met me mee heeft gedacht bij mijn probleem. grt eric
Voor de nieuwe versie van de forumsoftware heb ik verzocht om het invullen van woonplaats of regio en leeftijd verplicht te maken, geen default waardes. Daarmee voorkom je wat jou nu gebeurd is. En mensen kunnen er dan nog altijd voor kiezen om daar onzin in te vullen als ze op hun privacy gesteld zijn.