HOI.
Ik wil een verhaaltje plaatsen over de containerheftruck die ik aan het bouwen ben.
het idee is inmiddels wat ouder. maar in een stroomversnelling gekomen met een heftruck die ik op internet ben tegengekomen.
na het monster goed thuis bekeken te hebben bleek de draaicirkel erg groot.
en de heftruck ook een beetje te breed voor de bruder containers waarmee deze rond moet gaan rijden.
nu ben ik niet snel bang om een truck te verbouwen. en het plan was snel getrokken.
voor de draaicirkel een paar cm korter. en de voorbanden wat verder naar binnen zetten.
bij de demontage bleek de vooras geen differentieel te hebben. wat wel handig is voor draaicirkel.
nu had ik nog een tamiya madbull onder een laag stof liggen en deze heeft zijn achteras afgestaan, en uit een trialtruck was een truckpuller overgebleven. waarmee de snelheid van de as is teruggebracht.
nu zat ik toevallig op de hystersite te zoeken naar een heftruck die qua lengte en breedte overeen kwam met de nieuwe afmetingen van de heftruck.
toen kwam ik dit modelletje tegen.
alleen
ja.
8 containers hoog. dat gaat de bestaande mast ook niet redden.
maar wel een uitdaging.
dus meer gegevens van de nieuwe hyster bij elkaar gesprokkeld.
en is de kleine verbouwing toch een project geworden.
nu ben ik hier al even mee aan de gang. en dit zijn niet de allerlaatste foto's
maar de mast ligt nu naast de draaibank. voor de laatste onderdelen te maken.
en de body moet nog geschuurd en gespoten worden.
maar deze foto's geven een aardig idee.
groete Peter
Ik wil een verhaaltje plaatsen over de containerheftruck die ik aan het bouwen ben.
het idee is inmiddels wat ouder. maar in een stroomversnelling gekomen met een heftruck die ik op internet ben tegengekomen.

na het monster goed thuis bekeken te hebben bleek de draaicirkel erg groot.
en de heftruck ook een beetje te breed voor de bruder containers waarmee deze rond moet gaan rijden.
nu ben ik niet snel bang om een truck te verbouwen. en het plan was snel getrokken.
voor de draaicirkel een paar cm korter. en de voorbanden wat verder naar binnen zetten.
bij de demontage bleek de vooras geen differentieel te hebben. wat wel handig is voor draaicirkel.
nu had ik nog een tamiya madbull onder een laag stof liggen en deze heeft zijn achteras afgestaan, en uit een trialtruck was een truckpuller overgebleven. waarmee de snelheid van de as is teruggebracht.
nu zat ik toevallig op de hystersite te zoeken naar een heftruck die qua lengte en breedte overeen kwam met de nieuwe afmetingen van de heftruck.
toen kwam ik dit modelletje tegen.

alleen
ja.
8 containers hoog. dat gaat de bestaande mast ook niet redden.
maar wel een uitdaging.
dus meer gegevens van de nieuwe hyster bij elkaar gesprokkeld.
en is de kleine verbouwing toch een project geworden.
nu ben ik hier al even mee aan de gang. en dit zijn niet de allerlaatste foto's
maar de mast ligt nu naast de draaibank. voor de laatste onderdelen te maken.
en de body moet nog geschuurd en gespoten worden.
maar deze foto's geven een aardig idee.

groete Peter