Iemand ervaring Revo 3.3 ombouwen naar brushless?

Sinds een paar weken heeft mijn zoontje een Rustler en ik moet zeggen dat het electrisch rijden mij wel bevalt. Daarom zit ik te denken mijn Revo 3.3 om te bouwen naar een brushless versie. Of ik het ga doen zal uiteindelijk liggen aan de totale kosten en de kwaliteit uiteraard.

Ik heb verschillende conversion kits gezien, met ook verschillende prijskaartjes. Weet iemand of hier ook veel verschil in zit qua kwaliteit?
Deze kits heb ik gevonden:
-TKR4001 ? Brushless Conversion Kit (Revo/Slayer, 2.5, 3.3) | Tekno RC - Excellence in RC Design
-Kershaw Designs - Revo Brushless Conversion
-T MAXX REVO conversion to brushless power

Wat ik denk nodig te hebben:
-conversie kit
-motor + ESC
-lipo accu(s)
Mis ik nu nog iets?

Heeft iemand tips voor zo'n conversie?
Of is het juist af te raden?

Alvast bedankt.
 
Als je een brushless Revo wilt kun je die beter kopen.....
De ombouwkits bestaan meestal uit niet heel veel meer dan een motorsteun en bevatten afgezien van de Kershaw kit geen accubakken , daar moet je dus zelf iets voor hobby'en...

Juist dat is een probleem bij de ombouw van de brandstof versie naar electro....
De plaatsing van de accu's....

De Revo is van zichzelf al vrij hoog met een hoog zwaartepunt , bij de ombouw van de brandstof versie naar electro komt het zwaartepunt NOG hoger te liggen wat ten koste gaat van de rijeigenschappen van de auto.

Bij gebrek aan beter werd de brandstof versie vroeger nog weleens omgebouwd , maar na de komst van de echte electro versie zijn de mensen die het gedaan hebben op 1 hand te tellen gok ik zo en niet zonder rede ;)
 
Ik heb mijn Revo 2.5R zelf omgebouwd. Het is niet heel moeilijk als je een beetje handig bent. Hier de link naar het verslag:

traxxas-revo-2-5r-brushless-ombouw

Voor de rijeigenschappen hoef je het niet te laten vind ik. Een monstertruck koop je niet om zo hard mogelijk de bocht door te scheuren :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn Revo 2.5R zelf omgebouwd. Het is niet heel moeilijk als je een beetje handig bent. Hier de link naar het verslag:

traxxas-revo-2-5r-brushless-ombouw

Voor de eijeigenschappen hoef je het niet te laten vind ik. Een monstertruck koop je niet om zo hard mogelijk de bocht door te scheuren :)
Jouw verslag had ik inderdaad al een keer gelezen.
Aangezien jij de motorsteun etc zelf hebt gemaakt heb jij geen ervaring met de door mij genoemde opties neem ik aan?

Rij jij nog steed op 3S lipo's of inmiddels op 4S?
En heb jij tips qua motorkeuze?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb inderdaad geen ervaring met conversiekits. Ik rij momenteel op 4S met en Turnigy 1/8 2100kV motor. Deze motor past beter bij een 4S setup. Bovendien blijft hij mooi koel, in tegenstelling tot de Turnigy 2560kV uit het bouwverslag.

De Turnigy 2100kV motor kan ik je aanraden. Goedkoop en meer dan genoeg vermogen: Turnigy 1/8th Scale 4 Pole Brushless Motor - 2100KV
 
ik heb er ook ooit 1 omgebouwd....ik heb op ebay een chassis gekocht van een e-revo en een versnellingsbak. Stuk goedkoper dan de conversie set. De bulkheads, armen en assen zijn van beide modellen hetzelfde...
 
Ik heb nog wel een conversie kit voor je liggen. (van Techno RC. :) ) is een accubak en een motormount. (Heb helaas de foto's uit m'n photobucket verwijderd, maar had hem gebruikt om een E-Slayer te bouwen voordat de Slash 4x4 uit was. )

Met de kwaliteit van deze conversie kit zit het iig wel goed. Heb er zelf een 8000kv Novak HV Pro motor in gehad op 4s lipo. Dat ging best vlot. :lol:

Kan wel een foto maken voor je. Heb de center gearbox en conversie set nog op een Revo 2.5 chassis zitten. :)
 
Ik heb nog wel een conversie kit voor je liggen. (van Techno RC. :) ) is een accubak en een motormount. (Heb helaas de foto's uit m'n photobucket verwijderd, maar had hem gebruikt om een E-Slayer te bouwen voordat de Slash 4x4 uit was. )

Met de kwaliteit van deze conversie kit zit het iig wel goed. Heb er zelf een 8000kv Novak HV Pro motor in gehad op 4s lipo. Dat ging best vlot. :lol:

Kan wel een foto maken voor je. Heb de center gearbox en conversie set nog op een Revo 2.5 chassis zitten. :)
Op de site van Tekno praten ze over de nieuwe versie. Weet jij welke versie jij hebt? En wat wil je ervoor hebben? PB mag ook.
 
De Revo is van zichzelf al vrij hoog met een hoog zwaartepunt , bij de ombouw van de brandstof versie naar electro komt het zwaartepunt NOG hoger te liggen wat ten koste gaat van de rijeigenschappen van de auto.
De motor komt volgens mij op dezelfde plaats als de brandstofmotor. En de accu op de plaats van de brandstoftank. Blijft alleen het plaatsen van de ESC over. Als ik die laag kan plaatsen zal het veranderen van zwaartepunt wel meevallen toch?
 
Nope... Een accu is vele malen zwaarder dan een gevuld brandstoftankje... Brandstoftankje gevuld weegt een 125 gram :?: , voor een 4s accu zit je al gauw aan de 5 tot 600 gram of meer. Best wel een verschilletje ;)

Daarnaast zijn een geschikte motor (3674 of 4068 formaat) en regelaar ook nog een stukje zwaarder dan de 3.3 motor , alleen de electro motor weegt al meer...

De lay-out van de echte E -Revo verschilt niet voor niks grondig van de brandstof variant ;)
 
Hier zijn de foto's. :) Moet alleen even kijken waar ik het accubakje gelaten heb. (is een platte plaat met een verhoging rondom, accu word dan vast gezet met klitteband bandjes die er omheen moeten.

20150114_192341_zpsfgif9hsr.jpg


20150114_192347_zpsq8xn08kj.jpg


Dat gevouwen blikken plaatje is waar ik de ASC had. maar dat was op een Slayer, dus die had een bredere kap. Voor de Revo zou je de ESC boven de schokbrekers kunnen plaatsen. (of als je maar 1 stuurservo gebruikt, op de plaats van de 2e servo. :) )

Voor alles bij elkaar zou ik graag 50 euro willen. (dat is voor de chassisplaat, center gearbox (met single speed conversie er in zodat je ook kan remmen op de moter, en achteruit kunt, erg belangrijk) goede slipper en spur. motormount en accubak. Volgens mij zit er dan zeker alles bij wat je mechanisch nodig zou hebben, op het pinion na. :)

Moet alleen even kijken waar ik dus dat accubakje heb,.. laatst nog in de hand gehad, zat er aan te denken om die aan te passen voor m'n Crawler. Misschien maar goed dat ik dat niet heb gedaan. :P

Ik vond het in de Slayer niet verkeerd rijden. Oke, 6s lipo is lastig te plaatsen (nouja,.. meer onmogelijk.) Maar op 4s is alles prima te doen. Kan kijken, maar volgens mij heb ik ook nog een Novak HV-Pro sensored motor liggen. dan zou je alleen nog een Mamba Max pro regelaar nodig hebben om de revo relatief lightweight op electro te hebben. zou op 3s aardig rap gaan, en op 4s echt een beest zijn. :D

Gr,
Tim
 
Hier zijn de foto's. :) Moet alleen even kijken waar ik het accubakje gelaten heb. (is een platte plaat met een verhoging rondom, accu word dan vast gezet met klitteband bandjes die er omheen moeten.

20150114_192341_zpsfgif9hsr.jpg


20150114_192347_zpsq8xn08kj.jpg


Dat gevouwen blikken plaatje is waar ik de ASC had. maar dat was op een Slayer, dus die had een bredere kap. Voor de Revo zou je de ESC boven de schokbrekers kunnen plaatsen. (of als je maar 1 stuurservo gebruikt, op de plaats van de 2e servo. :) )

Voor alles bij elkaar zou ik graag 50 euro willen. (dat is voor de chassisplaat, center gearbox (met single speed conversie er in zodat je ook kan remmen op de moter, en achteruit kunt, erg belangrijk) goede slipper en spur. motormount en accubak. Volgens mij zit er dan zeker alles bij wat je mechanisch nodig zou hebben, op het pinion na. :)

Moet alleen even kijken waar ik dus dat accubakje heb,.. laatst nog in de hand gehad, zat er aan te denken om die aan te passen voor m'n Crawler. Misschien maar goed dat ik dat niet heb gedaan. :P

Ik vond het in de Slayer niet verkeerd rijden. Oke, 6s lipo is lastig te plaatsen (nouja,.. meer onmogelijk.) Maar op 4s is alles prima te doen. Kan kijken, maar volgens mij heb ik ook nog een Novak HV-Pro sensored motor liggen. dan zou je alleen nog een Mamba Max pro regelaar nodig hebben om de revo relatief lightweight op electro te hebben. zou op 3s aardig rap gaan, en op 4s echt een beest zijn. :D

Gr,
Tim
Voor € 50,- moet ik het maar eens proberen denk ik :D

Heb jij de slipper en spur aangepast t.o.v. standaard om het brushless vermogen op te vangen? Of wat bedoel je anders met een goede slipper en spur? En moet ik verders nog iets aanpassen aan de aandrijflijn of andere standaard onderdelen van mijn Revo? (De gearbox zal ik overzetten op mijn chassis denk ik, of is het chassis gelijk aan die van de 3.3?).

Novak zegt me niet veel. Zal op zich wel goed zijn denk ik.
Maar als ik daar nog een regelaar bij moet aanschaffen kan ik misschien net zo goed een nieuwe set aanschaffen, niet?
 
Kan, Heb er ook niks op tegen om die motor te laten liggen hoor. :P (bij nader inzien, denk ik dat ik deze ook in m'n Apache C1 druk.. :D )

Het chassis is vrijwel hetzelfde als van de Revo 3.3, de 2.5 was alleen wat korter. Dus 1 center aandrijfas is iets langer als bij de 2.5, en de chassis plaat is iets langer. verder zijn ze identiek.

Alleen moet ik even het accubakje er bij zoeken. laatst nog in de hand gehad. (kan morgen wel even zoeken, dan heb ik hem ook wel. :) (neem aan dat dat geen probleem is. mss de rest gewoon via pb doen? )


Met goede slipper bedoel ik gewoon dat die niet versleten is oid. als heeft de buitenkant wel een paar deukjes in het metaal omdat een pinion eens los is gekomen van de motor-as. maar deze kun je zo 1:1 met gearbox en al in je Revo zetten. De slipper staat ok nog netjes afgesteld, en gaat zo zeker nog lang mee.

enige wat je voor de Revo wel wilt hebben, is een regelaar met wat instel mogelijkheden. zoals de Castle Creations regelaars, met de "Punch Control" Dat is een koppel begrenzing voor het optrekken. als je altijd nitro hebt gereden, zou ik je aanraden om dat aan te zetten. ander hebben de diff's van de Revo geen lang leven.
 
enige wat je voor de Revo wel wilt hebben, is een regelaar met wat instel mogelijkheden. zoals de Castle Creations regelaars, met de "Punch Control" Dat is een koppel begrenzing voor het optrekken. als je altijd nitro hebt gereden, zou ik je aanraden om dat aan te zetten. ander hebben de diff's van de Revo geen lang leven.
Zo'n Castle regelaar kost al meer of bijna net zoveel als sommige setjes. Zijn er meer regelaars die dit kunnen?

Vandaar ook de vraag: moet ik verder nog iets aanpassen aan mijn Revo om onnodige schade te voorkomen? Of volstaat die Punch Control?
 
Ik heb inderdaad geen ervaring met conversiekits. Ik rij momenteel op 4S met en Turnigy 1/8 2100kV motor. Deze motor past beter bij een 4S setup. Bovendien blijft hij mooi koel, in tegenstelling tot de Turnigy 2560kV uit het bouwverslag.

De Turnigy 2100kV motor kan ik je aanraden. Goedkoop en meer dan genoeg vermogen: Turnigy 1/8th Scale 4 Pole Brushless Motor - 2100KV
Hoe ervaar jij het zwaartepunt? Zijn de rijeigenschappen veranderd t.o.v. nitro?

En heb jij verder nog iets aan de aandrijflijn gedaan?
Of heb jij ook een soort Punch Control op jouw ESC?
 
Als je zelf vloeiend om gaat met het gas, is het niet nodig. Maar de meeste mensen die nitro hebben gereden, zijn er aan gewend om ineens redelijk veel gas te geven, zodat de koppeling mooi snel pakt. Bij elektro auto's is dat moord voor de aandrijving, een elektro motor heeft namelijk zijn maximale koppel onderin, en bouwt dus niet op zoals een brandstof motor dat doet. Als je dus gaat stoten met je gas, geeft je de aandrijving letterlijk klappen. vandaar mijn suggestie. Veel regelaars hebben wel een setting, vaak word het omschreven aan de hand van de ondergrond waar je op rijdt oid.
Maar als je gewoon er zelf op let hoe je met het gas om gaat kan het prima zonder. (zo rijdt ik ook al sinds jaar en dag rond. maargoed, ben zelf niet met brandstof begonnen, dus de rijstijl zit er bij mij standaard zo in. :)

Qua zwaartepunt valt het op zich wel heel erg mee. Het is nog steeds een eind beter als bijvoorbeeld een Savage. Ligt er uiteraard ook aan hoe hoog je de Revo hebt staan. Die van mij staat met de draagarmen horizontaal in rust.
Ook met de Slayer heb ik hier niet echt last van gehad. Ok, de auto was extreem zwaar voor een 1/8 short course truck. maar daardoor reed die wel erg realistisch. maar omvallen heb ik toen niet echt last van gehad. (Was op Proline Switch bandjes. die hebben zijwaards ook niet supeveel grip of zo. dat helpt natuurlijk wel mee, glijd je eerder als dat je rolt. )
 
Maar als je gewoon er zelf op let hoe je met het gas om gaat kan het prima zonder. (zo rijdt ik ook al sinds jaar en dag rond. maargoed, ben zelf niet met brandstof begonnen, dus de rijstijl zit er bij mij standaard zo in. :)
Zelf zal ik dat wel onder de knie krijgen denk ik, maar als mijn zoontje een keer wil rijden, of iemand anders...
Denk dat die optie dus niet verkeerd is.
 
De Mamba monster 1 is niet waterproof.
Dat is alleen de Mamba Monster 2.
Of het belangrijk is hangt van u af, als u in het water/regen/sneeuw wil gaan rijden dan is het zeker aan te raden.
Die afweging zal u zelf moeten maken.
De regelaars van Hobbyking schijnen prima te zijn, Hobbywing maakt goede ESC's, Tekin ook, maar is wel flink duurder, Castle Creations daar zijn de meningen over verdeelt, ikzelf heb er nog geen een doorgebrand, maar er zijn zat mensen, zoals Wen, die slechte ervaringen hebben met Castle ESC's.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
 
De Mamba monster 1 is niet waterproof.
Dat is alleen de Mamba Monster 2.
Of het belangrijk is hangt van u af, als u in het water/regen/sneeuw wil gaan rijden dan is het zeker aan te raden.
Die afweging zal u zelf moeten maken.
De regelaars van Hobbyking schijnen prima te zijn, Hobbywing maakt goede ESC's, Tekin ook, maar is wel flink duurder, Castle Creations daar zijn de meningen over verdeelt, ikzelf heb er nog geen een doorgebrand, maar er zijn zat mensen, zoals Wen, die slechte ervaringen hebben met Castle ESC's.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
Bedankt.

Ik zie dat de Hobbyking 150A ESC niet gebruikt kan worden met een 4 pole motor. Is dat een nadeel? En als dat niet kan, moet en dan 2 of 6 pole zijn?
(Volgens mij rijdt Dirk Jan wel met deze ESC en een 4 pole motor, of vergis ik me daarin?)

Als ik een motor + ESC combo bestel, moet ik dan nog rekening houden met wat stekkers ofzo om bij te bestellen? Of wordt dat allemaal compleet geleverd?

En kan ik de ontvanger op de ESC aansluiten?

Ben nieuw in het bouwen van een electrische aandrijving dus ik zou graag een en ander weten hierover voordat ik de rest ga bestellen.

Alvast bedankt.
 
Back
Top