inbus dol gedraaid

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door marvin, 26 okt 2003.

  1. marvin

    marvin Guest

    ijdelijk gister mijn 4wd set van pkracing binnen gekregen :lol: meteen gemonteerd natuurlijk, wil ik vandaag het 3de diff monteren, zit het ene inbusje op het orginele "diff vervangede" tandwiel erg vast, die ander zit zo vast dat ik hem niet los kon krijgen, en nu dus is dolgedraaid :roll: :cry: , weet iemand hoe ik hem eruit krijg??
    p.s. het gaat om deze inbusjes: [​IMG][/url]
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hoe bedoel je dol gedraaid.
    Draait de inbus sleutel rond in het kopje van het boutje, of is de schroefdraad kapot?
    Bij het eerste kun je misschien enkele mm's van de inbussleutel afslijpen en dan opnieuw proberen, eventueel warm maken. Bij de andere mogelijkheid denk ik dat je weinig keus hebt anders dan de onderdelen door te slijpen.
     
  3. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    proberen uitboren en dan weer draad tappen, maar op zo een kleine schroefjes wordt dat wel moeilijk...

    good luck, nitro
     
  4. marvin

    marvin Guest

    thanx theo, hij draait inderdaad rond in het kopje, ik zal het is proberen met warm maken, daar was ik zelf nooit opgekomen, want ik heb het al met 3 of 4 sleutels geprobeerd :cry:
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bij de slechtere kwaliteit inbussleutels gebeurd het regelmatig dat deze rond worden en dan krijg je de schroefjes niet meer los. Hierbij helpt alleen het afslijpen van het ronde stukje.
    De al vaker besproken duurdere kwaliteits sleutels gaan niet zo snel kapot, maar je loopt dan het risico dat die kleine schroefjes dan kapot gaan.
     
  6. MobFigure

    MobFigure Guest

    Klopt, ik had het zelfde probleem met mijn diff huis schroefje van mijn impulse, zaten van die waardeloze inbusjes bij die ik achteraf beter niet had moeten gebruiken.
    Heb toen een setje van die inbus draaiers gekocht bij pk racing, en is een wereld van verschil.
    Goed gereedschap is het halve werk.
     
  7. marvin

    marvin Guest

    en hoe heb je hem er toen uitgekregen??
     
  8. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb van een vriens gehoort dat je met een drewwool, of iets soortgelijks een sleuf kunt slijpen en de schroef dan met een - schroevendraaier (flat philips screwdriver) kunt losdraaien, ik heb zelf ook 6-8 dolle imbusjes in m'n Xray :? maar het stomme is, dat nep-drewool geval dat ik heb is kapot :evil: *** maarjah, als er niets kapot gaat hoef ik ook niets meer te vervangen dus totnutoe gat het goed maar als er iets vervangen of schoongemaakt moet worden heb ik een probleem...
     
  9. marvin

    marvin Guest

    je bedoelt een dremel, ja daar heb ik ook al aan zitten denken, maar die inbus zit er zo ver in dat ik dan dat hele zilveren ding zou verklooien :cry:
     
  10. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Carson racertje, heb je een soldeerbout met een punt, zet deze dan een tijdje in het inbus madeschroefje en direct daarna met een goed passende inbussleutel proberen hem los te draaien.... Succes..........Peet............8)
     
  11. marvin

    marvin Guest

    uhm ik heb alleen een soldeer pistool :cry: , maar als je het inbus schroefje verwarmt zet ie uit, en dan krijg je hem tog nog moeilijker los, en dan zet dat 6kantje tog ook uit waardoor hij nog moeilijk past, of zie ik wat verkeerd :? , maar ik vraag vanavond me pa wel, en anders neem ik het geval mee naar school morgen :roll:
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Waar is het spul van gemaakt waar dat inbusschroefje in zit. Indie dit van metaal is, kun je het geheel warm maken en proberen met een goed passend sleuteltje het schroefje losdraaien.
     
  13. MobFigure

    MobFigure Guest

    ik heb een nieuw diff huis gekocht
    was 10 euro ofzo.
     
  14. marvin

    marvin Guest

    bedankt voor alle tips, ik heb hem los :lol: , eerst de stock "diff" uitmekaar gehaald, en het asje met dat dingetje wat niet los wou in de bankschroef gezet, daarna een kapot boortje in de boormachine, dat boorte pakte het schroefje vast, en voila :lol: , ff de boel overgezet en ik heb 4wd :lol: 8)
     
  15. P@trick

    P@trick Guest

    idd dat is ook een optie als je gewoon ff wat kloot komt het meestal wel weer goed.
    het sleutelen hoort en bij en het is best leuk dit soort dingen.

    het soldeerbout verhaal snap ik ook niet helemaal wat ik er wel van kan denken is dat je het zo doet en dan een over maat inbusje er in steekt of een engelse maat die anders net niet paste dan de boel laten afkoelen en draaien maar.
     
  16. marvin

    marvin Guest

    nu heb ik alleen weeer een probleem :roll: , me remschijf past niet meer, die is van binnen te groot, weet iemand mischien een andere schijf die van binnen klijner is, maar van buiten gewoon even groot??
     
  17. vazkhor

    vazkhor Guest

    kijk en speciaal daarvoor heb een nou een setje metrische boortjes gekocht met een contra-tap (tegendraads) als je die er op zet dan trekken ze als het ware de schroef er uit.
    Werk elke keer voor mij.
    Wat betreft de dremel truuk ... dat werkt dus alleen als je er ook bij kan met je slijpblad, maar is wel zo snel.
    ow ja ... LANGZAAM boren ... dat werkt beter.
     
  18. Guest

    Guest Guest

    het is idd zeer kicken om eerst je auto kapot te rijden en hem daarna weer te repareren
     
  19. Blade_3

    Blade_3 Guest

    kun je me zeggen welke naam die boortjes hebben?? merk en type nummer... enz... ik heb dus ook dolle schroefjes :x grrr stomme inbus schroevendraaier, past niet goed, veel ste veel speling :(
     
  20. vazkhor

    vazkhor Guest

    Helaas, ik heb ze los gekocht dus geen merk/nummers.
    Maar bij steenkist (eindhoven) zouden ze die wel moeten hebben.
    De vraag is of je daar zo mag bestellen.
    Maar ze zijn best te vinden hoor ...
     

Deel Deze Pagina