Is deze geschikt om te slepen ??

Ik had dit in het verkeerde topic geplaatst...

full

Is deze kist ook geschikt om te slepen? Heb er onlangs een sleepkoppeling opgeplaatst.
Motor 3W 60 cc Heindl met Krumscheid uitlaat ( pot ), spanwijdte 2,4 meter
De sleepkoppeling zit ( kon niet anders ) juist achter de cockpit

Laatst bewerkt door een moderator:
laagdekker, weinig V stelling, sleephaak ver achter/boven het CG......
lijkt mij niet.
(maar ik heb dan ook geen ervaring met slepen)

Ik had dit in het verkeerde topic geplaatst...

full

Is deze kist ook geschikt om te slepen? Heb er onlangs een sleepkoppeling opgeplaatst.
Motor 3W 60 cc Heindl met Krumscheid uitlaat ( pot ), spanwijdte 2,4 meter
De sleepkoppeling zit ( kon niet anders ) juist achter de cockpit

helaas kan je met een 3D model niet echt sleurwerk verrichten.
het vleugelprofiel, weinig Vstelling etc laat dit niet toe.

een Big Lift of een pilatus porter ofzo , dat zijn goeie werkpaardjes :)

jammer maar helaas... misschien een ander kistje zoeken ;)

waar haal je vandaan dat dit een 3D kist is ?

Dirk, om op je vraag te beantwoorden, het is namelijk voor jullie foxen dat je een sleepkist zoekt, dat gaat perfect met de extra.
Motor = Heindel ? bedoel je de zware oude versie of de lichte versie met 3 ophangpunten ?

Enige aandachtspunt is het richtingsroer dat doorloopt in het kielvlak, hier moet je iets voormaken zodat het sleepkoord er niet tussen kan.

Ik heb het ook geprobeerd met een extra maar ik vond het waardeloos.
Als je sleept wil je graag een stabiele kist hebben.
Op 500 meter hoogte is het lastig te zien hoe de kist legt.

waar haal je vandaan dat dit een 3D kist is ?

Dirk, om op je vraag te beantwoorden, het is namelijk voor jullie foxen dat je een sleepkist zoekt, dat gaat perfect met de extra.
Motor = Heindel ? bedoel je de zware oude versie of de lichte versie met 3 ophangpunten ?