Nu de ASW 20 bijna af is en al mijn lopende projecten zijn afgerond werd het tijd om over iets nieuws na te denken. Omdat ik toch wel een kist wilde bouwen voor de BIGGS treffens moest het een wat grotere schaalkist worden. De keuze was tussen een Slingsby Sedberg, een KA-1/ KA-3 of een KA-4 Rhönlerche. Na het bestuderen van de diverse opties is mijn keuze op de Rhönlerche gevallen in schaal 1: 3,5 van het plan van Neckar Verlag. Niet een model welke je vaak tegen komt. Er zijn enkele aanbieder van in Duitsland maar die vragen voor een ARF versie ruim € 1000 en daar kan ik een hoop hout voor kopen
. Zelf bouwen is ook leuker en de tekening is inmiddels binnen. Spanwijdte valt met iets onder de vier meter wel mee hoewel de vleugels een forse koorde hebben en het daardoor al heel wat oogt. De romp is toch wel heel fors te noemen
. Ik heb genoeg vliegend materiaal liggen dus het hoeft niet snel af, toch verwacht ik dat ik de kist vrij vlot zal kunnen bouwen. Ik heb geen freesset dus het wordt allemaal fijn handwerk. Ik zal stapsgewijs mijn vorderingen melden en sta uiteraard open voor goede raad. Ik ga beginnen met de bouw van de romp.
Dit is de kist die ik ga bouwen hoewel die van mij een andere kleursteling en registratie zal krijgen:

Dit is de kist die ik ga bouwen hoewel die van mij een andere kleursteling en registratie zal krijgen:
Laatst bewerkt door een moderator: