Kiezen van setup

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door gibbon, 6 aug 2009.

1. gibbon

gibbon

Lid geworden:
    5 okt 2008
    Beste allemaal,

Ik ben een motor en prop aan het uitzoeken voor op een depron model.
    - span: 60-70 cm
    - gewicht: ca 300g
    - power: 6-8 cel Ni (900 mAh), het is niet de bedoeling van lange vluchten te maken
    - vliegdoel: outdoor bij weinig/geen wind wat rondjes en truukjes (geen 3D)

Ik had deze motor in gedachten: 2208/17 Brushless Outrunner 1100KV
    En 20A regelaar zal wel volstaan zeker?

Zit ik al in de juiste richting of wordt dit onhaalbaar?

Alvast bedankt

2. firefox309

firefox309 Guest

ik heb een motortje, voor een shocky van 300gr en dat ding gaat recht omhoog. het komt van hobbycity, en kost geen fluit. Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2410-08T / 18A BEC / 9x3.8 Prop Combo $14.79 dit is de link van het setje. ik heb er een 1050 rhino lipo (3 cellen!) bij genomen, en ik vlieg een 20min 3D.

dit is ook zeer geschikt tot 500gr toestellen rustig omhoog te trekken en rustig te vliegen (gewoon parkflyertjes)

ik kan je dit aanraden!
    er is maar 1 nadeel! en dat is dat de propellor helemaal niet in balans is.
    hoe dit op te lossen? ofwel haal je een duurdere prop. ofwel doe je zoals mij en hang je de prop op een ijzer staafje en kijk je welke zijde te zwaar is.
    daar schuur je dan aan de ACHTERZIJDE van de prop wat af (in meerdere keren) tot hij mooi in balans is en niet meer met een tip naar beneden wil hangen.
    het as-gedeelte waar de prop opkomt is nogal lang dus een stukje afslijpen is aangeraden.

kijk maar eens naar de prijs, en als je er niet zoveel aan wil geven is dit een schitterend setje.

een beetje overpowered zijn kan geen kwaad. dit geeft je in noodgevallen genoeg gas om je hachje te redden bij een slecht landingscircuit etc.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2009
  3. gibbon

gibbon

Lid geworden:
    5 okt 2008
    Ziet er goed uit!
    Ik las in de commentaren iets van de ESC programmeren. Hoe gaat dit dan in zijn werk?

4. firefox309

firefox309 Guest

oh allemaal piece of cake :) gewoon even boekje lezen en dat is zo ingesteld :) en als je het al eens ooit gedaan hebt, lukt dat op 3minuten.

alleen het monteren van het motortje, moet je soms wat improviseren... omdat dit met 3 gaatjes is....

ik had dit voor op een shocky, en dat is een + vorm.
    en ik had als oplossing een ruitvormig triplex plaatje gezaagd en dit met 4 gaatjes vastgeschroefd op mijn neus. en daarna nog eens het motortje op dat plaatje met 3 boutjes.

er is wel een steuntje bijgeleverd maar dat is niet altijd bruikbaar :)

maar voor dat geld mag je niet klagen zou ik zeggen :)

als je iets meer kracht wil kan je ook dat setupje nemen waar de prop 9/6 is. deze heeft iets meer spoed wat misschien iets beter is.

als je een snel toestel hebt, raad ik de 9/3.8 aan die ik liet zien op de link.

prijs blijft hetzelfde, alleen word er een andere prop bij geleverd.

(ik had 2 reserve props bij besteld, deze kosten toch geen bal :p)

Deel Deze Pagina