Kill Switch

Iedereen heeft het over de noodzaak van een kil swicht. Nu heb een baja 5b RTR en daar zit al een fail safe in. De standaard mee geleverde radio controller doet zijn werk goed. En wil ik voorlopig niet onmiddellijk gaan vervangen. Toch wil ik een kill switch installeren en den liefst eentje van rc killer. Met de bedoeling de batterij meter ook te installeren en later eventueel de uitbreiding voor licht pods ;-) Maar kan je dit op de standaard controller installeren ? Deze is wel drie kanaals maar.... Waar moet ik op letten en welke versie moet ik nemen (in het achter hoofd dat ik later de futaba PK4 wil en de fail safe wil blijven gebruike).
 
ben er zelf ook mee bezig geweest en volgens mij moet de v2 werken op de orginele ontvanger en dan aansluiten bij de stuurservo om eventuele problemen met de standaard failsafe te voorkomen. volgens mij is de standaard zender/ontvanger maar 2 kanaals de 3e aansluiting op de ontvanger is voor verlichting maar is niet te schakelen, anders heb je een andere zender erbij gekregen, ik kan namelijk op de zender geen 3e kanaal schakelaar vinden.

succes
paul
 
ben er zelf ook mee bezig geweest en volgens mij moet de v2 werken op de orginele ontvanger en dan aansluiten bij de stuurservo om eventuele problemen met de standaard failsafe te voorkomen. volgens mij is de standaard zender/ontvanger maar 2 kanaals de 3e aansluiting op de ontvanger is voor verlichting maar is niet te schakelen, anders heb je een andere zender erbij gekregen, ik kan namelijk op de zender geen 3e kanaal schakelaar vinden.

succes
paul

Zal morgen eens kijken welk type ik er bij heb gekregen. Dacht dat me gezegt was dat het een 3 kanaals was. Maar kan verkeerd zijn ook,morgen even na zien dan.
 
een killswitch houdt de spanning en het ontvangst signaal in de gaten, evt is een extra om de motor uit te schakelen op afstand dmv het derde of vrij kanaal, om dan nog een extra failsafe te gebruiken is meer luxe als noodzaak, immers werkt de killswitch ook als failsafe door de motor uit te schakelen bij signaal verlies.

dus de killswitch is ook te gebruiken als failsafe, zonder derde of vrijkanaal, echter zonder de functie om via de zender de motor uit te zetten.
 
mja , over kill-switches zijn de meningen verdeeld.
gelukkig heb ik er 1.
je auto gaat er in iedergeval niet volgas vandoor als bijv je stroom kabeltje breekt
 
Moet gewoon verplicht op een wagen zitten, en zoniet dan kijk maar eens wat er gebeurd als je er geen hebt en het gaat fout...


Gelukkig niet de mijne, maar het ziet er niet uit, het was een nieuwe MCD RRV4.

Voor:
index.php


Na:
index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php




Oorzaak:

Falende aan/uit schakelaar bovenop de ontvangerbox.

when i bought my V4 stevo recommended not to use a switch,just to use plugs.i did'nt listen and fitted a good quality heavy duty switch.it failed at full throttle with the most dreadful consequence.the list of damage was huge,in fact it was just a bit less than a new car so that's what i got. i no longer have a switch just plug in the battery to go.initially i thought it was a big radio glitch, as the switch was new i never suspected it was at fault.

Met 40mph vol tegen een muur aan, zonder motor-failsafe/killswitch op de wagen die op hol sloeg, het bewijst maar weer eens dat een stukje elektronica van 30 euro je meer als 1500 euro kan besparen.

Eigenaar van de auto zei:
i know,killswitch is on my shopping list.don't want anything like this happening again.


Al mijn wagens hebben een motor-killswitch.
 
tsa, zou eigenlijk standaard op auto moeten zitten.
alleen is er niet 1 fabriekant diedat gaat doen denk ik zo.

ik heb begrepen dat niet alle killers goed werken op de standaard 2,4 ghz. zenders van hpi, waarom is me nog niet helemaal duidelijk. ik vermoed dat het komt door het ontbreken van het 3e kanaal en de failsafe op het gaskanaal.
als signaal wegvalt wordt n.a. failsafe geactiveerd en komt er dus een signaal op gaskanaal waardoor kill switch niet ziet dat zendersignaal weg is, of ditzelfde ook gebeurd op stuurkanaal weet ik niet.

het lijkt me wel gemakkelijk dat failsafe in combinatie met killer werkt zodat auto ook op de rem gaat als motor uitgezet wordt, hoef je niet zo ver te lopen. een auto op topsnelheid rolt nog een heel stuk door.
 
mja , het 3e kanaal is alleen maar om de motor af te zetten via de zender
maar je kan hem doormiddel van een Y kabeltje ook gewoon gebruiken .
:)
 
Moet gewoon verplicht op een wagen zitten, en zoniet dan kijk maar eens wat er gebeurd als je er geen hebt en het gaat fout...


Gelukkig niet de mijne, maar het ziet er niet uit, het was een nieuwe MCD RRV4.

Voor:
index.php


Na:
index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php




Oorzaak:

Falende aan/uit schakelaar bovenop de ontvangerbox.



Met 40mph vol tegen een muur aan, zonder motor-failsafe/killswitch op de wagen die op hol sloeg, het bewijst maar weer eens dat een stukje elektronica van 30 euro je meer als 1500 euro kan besparen.




Al mijn wagens hebben een motor-killswitch.

Hmm,, Dit herken ik..
Mijn mooie HPI baja is hem ook een keer geknepen, maar dan op het cadettencamp in teteringen. Grote open zandvlakte, geen killswitch oid in de baja, wat kan er mis gaan?
Accu stekker is toen losgeschoten, gas servo bleef op standje volgas staan, en dan schrik je wel even als je wilt remmen maar de auto peert 'm volgas.. dus ik rennen voor mijn zakgeld :p, baja was 500 meter verderop tegen een ''boomstam??'' aangevlogen, 1 dogbone asje van mijn rechter wiel tussen de ophanging uitgesprongen, en daar stond hij volle toeren te draaien op het differentieel.. Schade: circa €200,-
Dus heb ik maar netjes een killswitch aangeschaft ;)
 
je zender uitzetten verliest ie het singaal gaat ie toch ook uit?


een killswitch houdt de spanning en het ontvangst signaal in de gaten, evt is een extra om de motor uit te schakelen op afstand dmv het derde of vrij kanaal, om dan nog een extra failsafe te gebruiken is meer luxe als noodzaak, immers werkt de killswitch ook als failsafe door de motor uit te schakelen bij signaal verlies.

dus de killswitch is ook te gebruiken als failsafe, zonder derde of vrijkanaal, echter zonder de functie om via de zender de motor uit te zetten.
 
Maar is het niet zo dat als het zendersignaal wegvalt en de interne failsafe ingrijpt er dus een signaal op die servo aansluiting komt waardoor de killswitch niet ziet dat het orginele zendersignaal weg is ?

mij lijkt het dan verstandig om 'm in ieder geval op een aansluiting te zetten waar geen failsafe signaal op komt of de falesafe uit schakelen

dit is mijn gedachten kronkel dus als het niet klopt graag verbeteren

gr.
Paul
 
je zender uitzetten verliest ie het singaal gaat ie toch ook uit?

10 punten;) jep
Het gebruiken van een vrij (schakelbaar) kanaal heeft als voordeel dat je de motor kan uitzetten als je bv klaar bent met rijden , ipv het "uit-knopje"


Maar is het niet zo dat als het zendersignaal wegvalt en de interne failsafe ingrijpt er dus een signaal op die servo aansluiting komt waardoor de killswitch niet ziet dat het orginele zendersignaal weg is ?

mij lijkt het dan verstandig om 'm in ieder geval op een aansluiting te zetten waar geen failsafe signaal op komt of de falesafe uit schakelen

dit is mijn gedachten kronkel dus als het niet klopt graag verbeteren

gr.
Paul

dat had ik eerder ook al geschreven en zal ook worden voorgeschreven door de fabrikant ........


Waarom ga je en de failsafe en de killswitch op 1 uitgang zetten?, de killswitch werkt het beste op een vrijkanaal, kan ook op het stuur of gas kanaal, maar is dan niet gegarandeerd dat het goed werkt , om dan ook nog een failsafe te gebruiken lijkt me overbodig, als je de failsafe wilt gebruiken op de gasrem servo en zo in te stellen dat de servo gaat remmen bij bv signaal verlies is leuk, maar heeft ook een nadeel,namelijk het door branden van de servo,immers staat de servo een bepaalde tijd een kracht uit te oefenen wat door evt. doorbranden tot gevolg kan hebben.De killswitch is hierin veiliger echter kan deze niet "remmen".

Of het bovenstaande van de killswitch en failsafe beide op de gas/rem servo en dat de killswitch niet ingrijpt omdat er een signaal op de servo komt te staan omdat het signaal weg valt is theoretisch mogelijk, ligt er alleen aan welke " sneller " is van elkaar.
Maar waarom beide , de killswitch is te alle tijden veiliger dan de failsafe , wat nu als het signaal weg valt omdat de ontvangeraccu is los geschoten?
Dan blijft de servo in de positie staan en zal niet meer reageren omdat de spanning weg is, (en de failsafe niet kan ingrijpen) en de auto evt. volgas weg gaat, dit heb je met de killswitch niet dan gaat ook de motor uit . Wat nu als je de auto start en de je hebt de ontvanger accu nog niet aangesloten en de servo staat volgas dan schiet de auto weg , met de killswitch kan dit niet want er moet een ontvangst signaal zijn en accu spanning(logisch) voor dat je de auto kan starten .
De failsafe is alleen werkzaam bij signaal verlies , daar in tegen de killswitch niet. ect ...
 
Laatst bewerkt:
Met de 4PK kan je de failsave positie vastleggen en of ze op hold moeten blijven of naar een bepaalde positie gaan bij storing, en die werkt ook gewoon (servo's gaan bij mij naar de ruststand, wielen gaan recht en gas op stationair, bij het wegvallen van de spanning, afbreken van snoeren etc. gaat de motor uit en als ik de switch op de zender gebruik of de zender uitzet als de rest gewoon storingsvrij werkt, deze functie zit bij mij op het 4e kanaal en op de 3PK heb ik hem op het 3e kanaal.

Afhankelijk van de gebruikte zender en killswitch kan het dus makkelijk samen actief zijn zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Tip

Als aanvulling kan je bij het aansluiten van je killswitch 1 van de 2 draden gewoon aan je blokje vastzetten (massa) en de andere of op je schakelaar erbij of de draad vanaf de spoel even opzoeken, dit scheelt sowieso 1 draad naar binnen trekken.



015b44cb.jpg


dca79086.jpg


143aef23.jpg
 
Laatst bewerkt:
tsa, zou eigenlijk standaard op auto moeten zitten.
alleen is er niet 1 fabriekant diedat gaat doen denk ik zo.

Op een Carson Attack Gas Blaster 1/6 zit ie standaart, kwamen we van't weekend achter.......

We wouden hem starten zonder zender/ontvanger aan en nooit starten. Zender/ontvanger aan en wel starten, we dachten nog wel dat we er een beetje verstand van hadden. Bleek gewoon standaard te zijn en stond ook wel in het boekje........ Hadden we niet verwacht en toch op de Carson zit het...
 
blijken er toch ook verstandige fabriekanten te zijn dan.

heb toevallig van het weekeind nog een mail gestuurd over de kil switch en de stock hpi 2.4 zender, maar volgens de makers gaat dat niet werken samen. heb de mail nu niet bij de hand zal m zsm even bijvoegen.

reactie van killerrc :

It's because of how HPI designed the receivers failsafe. It never let's the kill switch know when there's a radio glitch. There's no way you can use a kill switch unless you get a different radio. Sorry.

Thanks,
Kent
 
Laatst bewerkt:
dit lijkt een gecombineerde fail-safe en killswitch te zijn na wat google werk ik denk dat die tegen hetzelfde probleem aan loopt als de killerbee bij de hpi 2.4 zender
 
Back
Top